Keď sa spoja dve sestry

0
Keď sa spoja dve sestry

Sú dve, sú mladé, sú šikovné a fresh. Snažia sa o revolúciu a učia ľudí, že aj prírodné produkty môžu voňať a byť farebné.

Ste dve sestry. Dizajnérka a chemička. Ako ste sa dostali ku kozmetike?

Maťa: K samotnej výrobe kozmetiky sme sa dopracovali veľmi spontánne. Katka chcela na Vianoce vyrobiť pre všetky ženy v rodine hand-made darček. Vybrala si výrobu balzamu na pery. Nevyšiel celkom podľa predstáv a ja som sa na tom dobre pobavila. Tak ma vyzvala aby som urobila mydlo, keď už som tá chemička. Ja som výzvu prijala, naštudovala som si všetko okolo výroby a pustila som sa do toho. Môj prvý pokus dopadol výborne. A tam sa to začalo.
Katka: Ako Maťa hovorí, bol to môj nevinný nápad, ktorý sme spoločne rozvili do súčasnej podoby. Nikdy mi ani nenapadlo, že budeme mať vlastnú kozmetiku. Skôr som vždy túžila po vlastnej značke čohokoľvek. A to sa mi splnilo.

Zdroj: 2 SIS

Počula som, že prvý impulz na podnikanie prišiel, keď ťa vyhodili zo školy. Čo je na tom pravdy?

Maťa: Spočiatku to bolo moje hobby, ktoré sa pretavilo do podnikania vďaka tomu, že ma vylúčili. S myšlienkou podnikania som sa zahrávala už od môjho prvého mydla.

Ako spolu fungujete v biznise? Šéfujete si navzájom?

Maťa: Ja sa starám o výrobu, to znamená, že vymýšľam nové produkty a vyrábam tie, čo už máme v ponuke. Taktiež mám na starosti administratívu ako fakturácie, komunikáciu s dodávateľmi či blogermi a veľmi dôležitú prípravu dokumentácie pre testovanie našich výrobkov. Katka si občas zo mňa robí žarty, keď hovorím, že čo treba urobiť a povie: “Jasné šéfe!”. Mne sa to ale veľmi nepáči :)
Katka: Starám sa o vizuálnu stránku značky, produktov a marketing. Keď je toho veľa, pomáham sestre s balením produktov a zásielok. Nedá sa povedať, že si šéfujeme, ale vzájomne sa dopĺňame, prípadne upozorníme, pripomenieme si úlohy.

Zdroj: 2 SIS

Z čoho vyrábate vašu kozmetiku a na kom ju testujete?

Maťa: Našu kozmetiku vyrábame výhradne z látok rastlinného pôvodu. V prvom rade všetko testujem najprv ja sama na sebe. Potom dovolím Katke, aby nový prototyp skúsila a následne požiadame niekoho z našich známych o názor na výrobok.
Katka: Nielen rodina, ale aj kamaráti. Je pre nás dôležité nazbierať čo najviac spätných väzieb na daný prototyp. Aj keď je to niekedy ťažké, pretože v prípade kozmetiky platí “100 ľudí, 100 chutí”.

Aké máte najbližšie plány?

Maťa: Ďalšiu kolekciu výrobkov, ale akých, to si ešte necháme pre seba. Taktiež nás čaká jedna veľmi milá spolupráca so slovenskou značkou, na ktorú sa extrémne tešíme. Tiež si to ešte necháme pre seba :)
Katka: Chceme byť čo najbližšie k ľuďom a k zákazníčkam, preto sme si naplánovali niekoľko podujatí a trhov. Chceme sa stále zlepšovať nielen my osobnostne, ale chceme najmä zlepšovať naše služby. Mám na mysli náš eshop, spoluprácu s obchodnými partnermi a zákaznícky servis. Preto máme v pláne popracovať na ich vylepšení.

Zdroj: 2 SIS

Kto je vaša cieľovka?

Katka: Našimi cieľovými zákazníkmi sú prioritne ženy v akomkoľvek veku. Naše produkty poskytujú starostlivosť takmer všetkým typom pokožky, dokonca aj budúcim mamičkám a malým bábätkám. A prečo som použila slovíčko zatiaľ? Pretože by sme chceli spôsobiť radosť aj mužskej pokožke.

Ako ste prišli k prvým klientkám?

Katka: Úplne prvými zákazníčkami boli naše kamarátky a známe. Postupne sa o našej kozmetike začali šíriť odporúčania a referenicie. Ženy nás samé vyhľadávali. Ja tento jav označujem za malý marketingový zázrak!

Čo máte na svojej práci najradšej?

Maťa: Ja mám najradšej to, že robím, čo ma baví a čo milujem. Že sme samy sebe pánmi, aj keď našimi pánmi sú zákazníci ☺.
Katka: Veľmi rada tvorím a tejto činnosti nie je nikdy dosť ani v prípade 2SIS cosmetics. Teší ma, že je táto práca pestrá. Robíme naozaj väčšinu vecí samy, takže sa aj neustále učíme niečo nové a to je asi na tejto práci najlepšie.

Čo vás pri práci inšpiruje ?

Maťa: Mňa inšpirujú najviac ľudia samotní. Keď predávame na nejakom markete, tak ľudia si sami pýtajú, čo chcú. A keď to nemáme, tak hneď uvažujem a vymýšľam recepty a kombinácie na nové výrobky.
Katka: Moje bezprostredné okolie – čo vidím, čo cítim, čo skritizujem alebo naopak pochválim.

V čom by ste sa chceli zlepšiť?

Maťa: Ja by som chcela absolvovať parfumérsky kurz, aby som sa naučila nové kombinácie vôní a zlepšila svoj čuch. Taktiež by som chcela skôr ráno vstávať! :)
Katka: Vo viacerých veciach, nebudem ich menovať, ale týkajú sa fotografie, grafiky aj marketingu. Najviac by som však chcela zlepšiť svoj osobný time management.

Čo je pre vás najlepšia forma reklamy?

Katka: Úplne najlepšia je osobná prezentácia značky. Pri kozmetike to platí dvojnásobne.

https://www.instagram.com/p/BZB67jKnG9U/?taken-by=2siscosmetics

Aký je váš najväčší úspech doteraz?

Maťa: Vyznie to prísne, ale ten ešte neprišiel. Avšak za úspech považujem každú jednu spokojnú zákazníčku.
Katka: Súhlasím s Maťou, ale musím ju doplniť o niekoľko úspechov v PR oblasti. Oslovilo nás niekoľko médií (TV, online, print) s tým, že sa im páči náš príbeh a všetko čo sme doteraz dosiahli. To beriem ako menšiu školácku potvrdenku toho, že to robíme dobre.

Viete si predstaviť ešte úplne iné podnikanie, do ktorého by ste spolu šli?

Maťa: Samozrejme. Nápadov máme kopec, len nám chýbajú ďalšie ruky a tak trochu aj financie. Uvidíme ako sa všetko časom vyvinie, ale už pomaly rozbiehame ďalší projekt.
Katka: Určite áno! Máme toho veľa v šuflíku, ale toho času je pomenej.

Dajte nám tri rady, ktoré fungujú u vás, pre ženy a sestry, ktoré by sa chceli rovnako vydať na cestu za vlastným snom.

Maťa: Ja mám jednu radu: Jednoducho to urobte a nebojte sa. Bude to ťažké, ale o to krajšie.
Katka: 1. Nestrácať odvahu, 2. Rozprávať sa a komunikovať aj o každej na prvý pohľad banalite, 3. Byť fér a zodpovedný za to, čo robím. 

Zdroj: 2 SIS

žiadne príspevky na zobrazenie