NAČÍTAVAM

Type to search

AKČNÉ TIPY MAGAZÍN ODPORÚČANÉ OSOBNÝ ROZVOJ PSYCHOHYGIENA

10 mini-návykov pre dobrý život

Janči z Masterkurzu
Share

Chcete si vytvoriť nejaké dobré návyky?

V tomto článku sa môžete inšpirovať najdôležitejšími mini-návykmi pre lepší život. Najlepšie na tom je, že každý z týchto návykov trvá len pár minút.

1. Usteľte si posteľ

Každý svoj deň začnite tým, že si usteliete posteľ. To vám okamžite zvýši dávku sebavedomia, pretože do nového dňa vykročíte s dobrým svedomím, že už ste urobili niečo dobré. Nehovoriac o tom, že keď si budete unavení večer líhať, v ustlanej posteli sa budete cítiť omnoho útulnejšie.

2. Usmievajte sa v zrkadle

Po ustlaní postele prejdite do kúpeľne a pozrite sa do zrkadla. Vyčarujte na svojej tvári poriadny úsmev. Udržte ho aspoň po dobu 10 sekúnd.

PODPORTE združenie Akčné ženy a podnikanie žien na Slovensku



Psychológovia hovoria, že mikrosvaly na tvári priamo ovplyvňujú náladu a to sa dá ešte umocniť tým, že sa sami na seba pri usmievaní pozeráte. Potvrdilo sa to aj vo vedeckej štúdii. Účastníci štúdie, ktorých sledovali, ako sa usmievajú v zrkadle, mali merateľne lepšiu náladu ako tí, ktorí sa usmievali bez použitia zrkadla.

3. Napíšte si najdôležitejšiu úlohu dňa

Stačí vám pero a papier, na ktorý si napíšte najdôležitejšiu úlohu pre daný deň. Tak si sami určíte, ktorým smerom sa bude váš deň uberať. Jasná predstava o úlohe, ktorú treba vykonať, podstatne zvýši vašu efektivitu.

Zároveň sa tak dá predísť neustálemu odkladaniu dôležitých vecí, z čoho sme všetci z času na čas vinní :)

Prečítajte si aj článok ako efektívne a lepšie pracovať

4. Vyjadrite vďaku

Keď máte jasno v tom, ako sa váš deň bude uberať, prichádza na rad pozitívne nastavenie nálady.

Na pocit šťastia silne vplýva vďačnosť. Preto si na papier pod hlavnú úlohu zapíšte tri veci, za ktoré ste vďační. Môžu to byť kľudne aj úplné drobnosti, ako napríklad šálka kávy, alebo naopak niečo veľké, ako napríklad nový televízor, ktorý ste dostali na narodeniny.

kava

foto: pixabay.com

5. Upokojte si myseľ

Meditáciu stačí vykonať iba zopár minút každý deň, ale prinesie vám to mnoho výhod. Budete sa vedieť lepšie koncentrovať a znížite aj dávku stresu.

Ak nemáte potuchy, ako meditovať, skúste jednoducho sedieť na pokojnom mieste a počítať svoj dych. Mali by ste sa sústrediť na dych a nie na svoje myšlienky. Hneď, ako prídu rozptyľujúce myšlienky, preneste svoju sústredenosť opäť na dýchanie. A tak stále dokola, až kým neubehne vašich 10 minút meditácie.

S praxou sa začnete zlepšovať, až raz budete vedieť vyčistiť si hlavu od všetkých myšlienok. Je to veľmi oslobodzujúci pocit.

6. Vypočujte si podcast

Existuje veľa podcastov a vy si určite nájdete niečo, čo vás bude inšpirovať. Vďaka podcastom môžete získať nielen nové vedomosti, ale aj potrebnú dávku motivácie pre kvalitnú prácu.

Nastavenie mysle, po anglicky mindset, je veľmi dôležité pre váš úspech. Počúvaním pozitívnych príbehov v podcastoch si budete budovať správny mindset veľmi rýchlo.

7. Sústreďte sa na jednu vec

Začínate pracovať a máte jasne stanovenú svoju hlavnú prioritu pre daný deň. Teraz je vašou úlohou už iba sa sústrediť. Zabudnite na všetky rozptýlenia a nenechajte si ničím odradiť, až kým si nenaplníte svoju hlavnú úlohu.

Prečítajte si viac tu: Ako sa sústrediť na jednu vec.

8. Upracte si

Po skončení práce si nezabudnite upratať pracovný stôl. V ideálnom prípade to platí aj pre digitálne prostredie, napríklad si upracte pracovnú plochu svojho počítača alebo inbox v emailoch.

Dôležité je, že keď ďalší deň prídete opäť do práce, bude vás čakať uprataný priestor, ktorý je základom pre kreativitu a produktivitu. Ako hovoril aj Napoleon Hill, s čistým stolom sa dostaví väčší úspech.

9. Cvičte

Cvičenie nie je dobré iba pre vaše telo. Môže tiež zvýšiť vašu energetickú úroveň, kreativitu a náladu.

Možno si myslíte, že na úspešné cvičenie potrebujete najmenej hodinu, ale ak ste zaneprázdnení, postačí vám aj pár minút.

Dôležité je, aby ste sa ponaťahovali, precvičili si svaly a rozpumpovali srdce. Nemusíte kvôli tomu ísť ani do fitka. Stačí si urobiť pár brušákov alebo choďte z práce domov pešo rezkým krokom.

Nela Sullens

Foto: Nela Sullens

10. Používajte zubnú niť

Na záver dňa použite zubnú niť.

Ak chcete mať trvalo silné zuby, samotné čistenie kefkou nestačí. Používanie zubnej nite ochraňuje ďasná a zabraňuje tvorbe kazu medzi zubami. Odporúča sa, aby ste si zuby čistili dvakrát denne po dobu dvoch minút a každý večer k tomu použili aj zubnú niť.

Záver

Toto je 10 najdôležitejších denných mini-návykov, ktoré vám môžu zásadne zmeniť život. Nie je to nič zložité. Zapojiť ich do vašej každodennej rutiny vám zaberie minimum námahy. No po rokoch sa obzriete späť a uvidíte, že výsledky sú na nezaplatenie.

Ak chcete vedieť, ako si budovať väčšie návyky, prečítajte si článok na Masterkurze.

Ktorý z mini-návykov sa vám najviac páči? Máte nejaký vlastný, ktorý by ostatným mohol pomôcť? Dajte vedieť v komentári :)

Tagy

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X