11 tipov ako dobre navrhnúť vizitku

0
11 tipov ako dobre navrhnúť vizitku
pixabay.com

Ako navrhnúť vizitku, ktorá zanechá trvalý dojem? Aj keď sa stále viac v kanceláriách snažíme, aby sme používali menej papiera, vizitka je stále dôležitou súčasťou podnikania. Ak nemáte kartu, ktorú môžete rozdať potencionálnym klientom alebo spolupracovníkom, tak prichádzate o kľúčovú marketingovú príležitosť.

Nie všetky vizitky sú však vytvorené rovnako. Žijeme vo svete, kde priemerný malý podnik môže navrhnúť svoje vlastné vizitky a objednať si ich od známeho v online tlačiarni za cenu večere. Tieto karty však majú tendenciu mať nižšiu výpovednú hodnotu a zvyčajne používajú malý klipart, ktorý odkazuje na firmu, kde ste si ich dali spraviť.

Existuje veľa zle navrhnutých vizitiek. Vizitka je výzva a zároveň príležitosť, a aby ste vynikli, musíte vytvoriť dizajn, ktorý vyzerá fantasticky a pomôže vám odlíšiť sa.

Ak dokážete svoju vizitku urobiť hmatateľnou a príjemnou, ste na dobrej ceste. Vytvorte efektívnu vizitku a svoju firmu môžete povýšiť nad firmy svojich konkurentov skôr, než potenciálny klient uvidí vaše celé portfólio.

Z tohto dôvodu sme pripravili 11 najlepších tipov na vytváranie účinných a inovatívnych vizitiek.

1. Nezabudnite na základné princípy dizajnu

Na vizitky sa vzťahujú základné zásady papierového dizajnu. Môže sa to zdať zrejmé, ale stojí za to zopakovať, že vizitka je kus tlačeného materiálu. Z tohto dôvodu sa na vizitky vzťahujú základné princípy papierového dizajnu:

  • Všetky podstatné prvky umiestnite aspoň 5 mm od okraja orezania
  • Pracujte pri rozlíšení 300 dpi pre najlepšiu reprodukciu obrazu
  • Uistite sa, že udržiavate minimálnu veľkosť svojej typografie, aby sa zachovala čitateľnosť
  • Dizajnujte vo farebnom spektre CMYK, pokiaľ nepracujete výlučne s priamymi farbami

2. Čo by mala vizitka obsahovať

Uistite sa, že sú na vizitke vaše základné osobné údaje, meno, adresa podnikania a hlavne kontakty ako telefón, e-mail a webová adresa. Nezabudnúť na predmet podnikania, logo, prípadne vašu fotografiu. V dnešnej dobe môžete pridať aj QR kód vašej webstránky alebo mailovej adresy.

Ak máte krátky a výstižný slogan, pridajte ho tiež, aby si vás klient ľahko zapamätal.

3. Kreativita v rámci obmedzení

V prípade vizitiek existuje niekoľko „štandardných“ veľkostí v závislosti od toho, kde na svete sa nachádzate (napríklad preto, že veľkosť peňaženky sa v jednotlivých krajinách tiež mierne líši). Typická veľkosť vizitky na Slovensku je 90 x 50 mm, aj keď na webe nájdete mnoho ďalších veľkostí.

Aj keď máte iba malé plátno, stále môžete plnohodnotne tvoriť. Začnite tým, že zvážite kľúčové informácie, ktoré chcete zahrnúť. Medzi ne bude patriť meno, telefónne číslo, e-mailová adresa a sociálne siete. Potom kreatívne spracujte svoj návrh tak, aby tieto informácie prezentoval na úrovni.

vizitka Karty Laurine Laurentovej používa orientáciu na výšku

4. Vyhnite sa bežným nástrahám

Existujú niektoré bežné úskalia pri navrhovaní vizitiek, o ktorých je potrebné vedieť. Prvým a najzreteľnejším je zabezpečenie tzv. spadávky. Je to presah dokumentu pre tlač. Pri orezávaní sa stane, že sa rezačka netrafí presne do okraja a môže presiahnuť až o 3 mm. Preto je dobré každé farebné pozadie, či čokoľvek na okrajoch zabezpečiť tak, aby presahovalo, ako keby bola vizitka z každej strany o 3 mm väčšia.

To isté sa môže stať aj z vnútornej strany, preto radšej umiestňujte dôležité informácie alebo logo svojej firmy tak, aby ste mali aspoň 4-5 mm od okraja vizitky.

Rovnako dôležité je vyhnúť sa priamemu orámovaniu celej vizitky, pretože v prípade, že vizitka nebude dokonale orezaná, objaví sa na nej akékoľvek nesprávne zarovnanie.

vizitky s orámovaním Beware: na okraji, ako je tento, sa zobrazia akékoľvek nesprávne zarovnania tlače

5. Používajte špeciálne povrchové úpravy

Dobrý spôsob, ako zdokonaliť svoju vizitku, je použitie špeciálnej úpravy. Medzi špeciálne povrchové úpravy patrí použitie fólií, bodové UV žiarenie a kovové atramenty, čo môže pre vašu tlač znamenať značné náklady. Ponúkajú sa vám však možnosti vylepšiť vizitku tak, aby bola hmatateľnejšia, vizuálne pôsobivá a nezabudnuteľná.

Rôzne tlačiarne ponúkajú rôzne možnosti povrchovej úpravy, preto sa skúste s nimi porozprávať, aby ste zistili, čo môžu pre vás urobiť. Nebojte sa ísť za odborníkom, ak vaša obvyklá tlačiareň ponúka iba štvorfarebnú tlač.

vizitky s pražcovým dizajnom – táto karta učiteľa hry na gitaru obsahuje UV bod na zvýraznenie pozícií pražcov

6. Vystrihnite na kartu

Skvelý spôsob, ako urobiť svoju vizitku jedinečnou, je použitie procesu vysekávania na odstránenie prvkov z karty a zanechanie prázdnych otvorov. Tento spôsob môžete použiť aj na zmenu tvaru karty (napríklad zaoblením rohov) alebo môžete vystrihnúť zo stredu vizitky nejaký zaujímavý tvar.

vizitky so zaoblenými hranami – keď zaokrúhlite rohy karty, môže vyniknúť

7. Vyskúšajte nezvyčajné materiály

táto vizitka spoločnosti na výrobu syra je v tvare strúhadla

Väčšina vizitiek je vytlačená na kartónoch. To je asi nákladovo najvýhodnejšia možnosť tlače vašich vizitiek. Ak chcete byť trochu kreatívnejší, môžete tlačiť na najrôznejšie materiály vrátane priehľadných plastov, kovov, dreva a dokonca aj bridlice.

vizitky v tvare psích dobrôt

Materiál vizitiek umožňuje karte slúžiť súčasne na dva účely.

Nezabudnite, že vizitky musia byť prenosné a musia sa dať ľahko uložiť do vrecka alebo aktovky, ale ak budete pristupovať k výberu materiálu kreatívne, okamžite sa budete odlišovať od obyčajných vizitiek ostatných ľudí.

8. Nech je to užitočné

Jedným z problémov s papierom je to, že je všade. Niektorí ľudia si nechávajú každú vizitku, ktorú dostanú, a nahromadia z nich papierovú horu, zatiaľ čo iní sú oveľa bezohľadnejší a hneď ju hodia do najbližšieho koša. Aby sa predišlo riziku recyklácie, navrhnite svoju vizitku tak, aby mala aj iný účel ako uchovávať kontakty a informácie.

vizitka, ktorú môžete použiť na držanie telefónu – táto vizitka, ktorú navrhla Emily Berry, sa zmení na stoličku

Niektoré z najzapamätateľnejších dizajnov obsahujú funkciu aj formu, čo zaisťuje, že prežijú dlhšie ako väčšina vizitiek. Medzi príklady patrí vizitka, ktorá slúži ako držiak sponiek do vlasov alebo sa zmení na miniatúrne kreslo pre váš telefón.

vizitka, ktorá obsahuje semienko – táto karta od Jamie Wiecka, obsahuje semeno, ktoré klíčí po niekoľkých dňoch namáčania

9. Vytvorte si vlastné

Ak sa cítite kreatívny, prečo si nevytvoriť vlastné vizitky? Súpravy kníhtlače nájdete na eBay za rozumné ceny, ktoré vám umožňujú ľahko pretaviť akýkoľvek kartón na vlastnú vizitku. Alebo môžete použiť jednu z krásnych šablón vizitiek na internete zdarma, napr. v Canvas alebo vo Worde.

Vytvorenie vlastnej vizitky je časovo náročný, ale veľmi uspokojivý spôsob, ako sa priamo vyjadriť.

10. Recyklujte staré karty

Vizitky na obrázku nižšie boli vyrobené ručne z kariet k narodeninám a vianočných kariet, ktoré už nie sú aktuálne alebo sa pokazili.

Staré vizitky, pohľadnice alebo obaly sa dajú znova použiť a ožijú tak v podobe novej vizitky. Recyklácia je šetrná k životnému prostrediu a umožňuje vám vyjadriť svoju kreativitu novými a vzrušujúcimi spôsobmi.

11. Skontrolujte svoje logo a údaje

Tento tip sa vzťahuje na každú tlačenú vec, ktorú si dáte vyhotoviť. Je veľmi dôležité, aby sa návrh vizitiek nemusel opakovať. Keď posielate svoje návrhy do tlačiarní, uistite sa, že ste skontrolovali každý detail.

Nie je nič horšie, ako rozbaliť svoje vizitky a zistiť preklep v e-mailovej adrese alebo v telefónnom čísle. Dvakrát skontrolujte a raz tlačte, ako vraví staré dobré príslovie!:)

Zdroj: www.creativebloq.com, foto: pixabay.com

žiadne príspevky na zobrazenie