Vedeli ste, že vyše 50 % zákazníkov premýšľa o vrátení tovaru už pri objednávke? Samotné možnosti vrátenie tovaru, náklady a podmienky sú aj jedným z dôležitých faktorov rozhodujúcich o tom, či zákazník vôbec nakúpi.
Ako sa dá znížiť počet vrátených objednávok? V tomto článku nájdete 5 (a viac) rád, ako na to.
-
Analyzujte a hľadajte príčinu
Robte si prieskum medzi zákazníkmi, pravidelné štatistiky a analýzy vám pomôžu v hľadaní otázky „prečo?“ vracajú tovar. Odporúčame tiež vybudovať stratégiu na odstránenie príčin.
-
Identifikujte pravidelných „vracačov“ tovaru
Na základe počtu vrátených objednávok viete identifikovať konkrétnych ľudí, ktorí tovar vrátili dva a viac krát. Určite stojí za to sa na nich zamerať. Získate informácie o tom, či ide o nejakú špecifickú skupinu ľudí, aké majú spoločné znaky, prípadne, či ide o konkrétny druh tovaru/služby.
Máme pre vás užitočnú radu – zmeňte stratégiu a zamerajte sa na skupinu zákazníkov, ktorá je spokojná a tovar nezvykne vrátiť – prináša vám stabilný zisk a menej problémov, a stojí vás tiež menej času. Zacielenie reklamy na túto skupinu ľudí môže priniesť príjemné výsledky.
-
Vyhýbajte sa chybám na vašej strane
Zamerajte sa na kvalitu. Menej kvalitné výrobky môžu priniesť viac škody a úžitku a v konečnom dôsledku môžu stáť čas a peniaze.
Overte si, či ponúkate dostatok informácií o produktoch. Zákazníci zvyknú vrátiť tovar, o ktorom nadobudli mylnú predstavu a nesplnil ich očakávania.
-
Inovujte
Pri módnych e-shopoch je štandardom ponúkať napr. tabuľku veľkostí pre konkrétnu značku, skúste sa však zamyslieť aj nad inými vylepšeniami.
Skúste využiť video – krátke dynamické videá na sociálnych sieťach zaujmú a dajú spotrebiteľovi lepšiu predstavu o produkte.
-
Zákaznícky servis je všetko
Zákaznícky servis je alfa omega každého e-shopu. Asistujte zákazníkom pri výbere tovaru, po nákupe sledujte ich spokojnosť s produktom a s celým nákupným procesom, hľadajte priestor pre vylepšenie
nájdite spôsob ako ich motivovať k spätnej väzbe – hodnoteniu produktu a k napísaniu možnej krátkej recenzie.
Energia, ktorú investujete do zlepšenia nákupného procesu vášho e-shopu a zákazníckej podpory sa vám vráti v podobe spokojných zákazníkov. Pre čo najvyšší komfort z nákupov odporúčame na e-shope ponúknuť dostatok platobných metód. Platbu kartou a bankový prevod pre vás zabezpečí moderná platobná brána. Starostlivosť o zákazníka, ponuka kvalitných výrobkov, inovácie a bezpečné platby sú tým pravým kľúčom k eliminácii vrátených objednávok.
Zdroj obrázku: William Potter / Shutterstock.com