- Definujte si svoje obchodné ciele
- Vytvorte značkový obsah
- Nezabudnite zahrnúť produktový marketing
- Využite súťaže na sieťach
- Vybudujte si marketingovú stratégiu s influencermi
Tip č. 1: Plánujte a definujte svoje obchodné ciele
Úplne prvým krokom k vytvoreniu solídnej stratégie Instagram Stories je plánovanie a definovanie vašich obchodných cieľov. Pomôže vám to namieriť váš obsah a prispôsobiť stratégiu publikovania tak, aby ste sa sústredili na to, čo je pre vaše podnikanie najdôležitejšie.
Tu je niekoľko návrhov, ktoré vám pomôžu začať stanovovať ciele svojich stories:
Budujte povedomie o značke: Môže to súvisieť s rastom vašich sledovateľov a rozširovaním vašej komunity.
Zlepšite udržanie: Či už ide o udržanie sledovateľa alebo zákazníka, možno by ste sa mali zamerať na to, ako často sa vaši sledovatelia vracajú do vášho profilu, aby interagovali s vaším obsahom.
Vylepšite zapojenie: Tento cieľ sa s najväčšou pravdepodobnosťou týka každej značky v sociálnej oblasti, ale cieľ, ktorý vám umožní vylepšiť zapojenie obsahu prostredníctvom zobrazenia príbehov, kliknutí na nálepku alebo swipe-up (pohyb prsta nahor), je skvelým miestom, kde začať.
TIP PLATFORMY LATER: Nezabudnite sledovať a merať základné metriky pred implementáciou novej stratégie. Takto môžete rýchlo a ľahko vidieť zmeny alebo vylepšenia výkonu obsahu a posúdiť, či vaša stratégia funguje.
Analýza natívnych príbehov Instagramu je k dispozícii iba 30 dní. Vďaka nástroju Later’s Instagram Stories Analytics však môžete na ľahko použiteľnom paneli sledovať a triediť až tri mesiace podrobných údajov o výkonnosti.
Later automaticky počíta mieru dokončenia vašich Instagram Stories, čo je percento divákov, ktorí si pozreli všetky vaše príbehy bez toho, aby od nich odišli. To je metrika, ktorá nie je k dispozícii v bežnej aplikácii Instagram.
Tip č. 2: Vytvorte obsah príbehov značky
Príbehy Instagramu môžu po 24 hodinách zmiznúť, ale stále je dobré ich udržiavať v štýle vašej značky a aby pôsobili esteticky.
Pozrite si napríklad Stories online časopisu o životnom štýle Sheerluxe – príspevky ich príbehov sú stále v súlade so štýlom ich značky a zodpovedajú štýlu ich webových stránok a informačného kanála Instagramu.
Našťastie je k dispozícii množstvo ľahko použiteľných a cenovo dostupných dizajnových aplikácií, vďaka ktorým je navrhovanie Instagram Stories hračkou. Storyluxe, Unfold a Over sú vynikajúce aplikácie pre vopred navrhnuté šablóny pre Instagram Stories.
A ak chcete do svojho obsahu pridať pohyb, StoryBoost a Mojo majú tiež fantastickú škálu animovaných šablón.
Prečítajte si: Ako zvýšiť zapojenie na Instagrame?
Tip č. 3: Nezabudnite začleniť marketing produktov
Tento krok sa často prehliada, ale je kľúčom k tomu, aby ste svoje publikum poučili o ponuke produktov alebo službách. A nemusí to byť len prostredníctvom Instagram Stories! Popremýšľajte, ako sa vaše výrobky zobrazujú vo všetkých vašich ďalších marketingových kanáloch, ako je e-mail marketing alebo prostredníctvom blogu.
Ak môžete nasmerovať ľudí, aby sa dozvedeli viac informácií o vašom produkte, prirodzene presúvate svoje publikum do lievika, aby ste ho pripravili na to, aby sa stal vaším zákazníkom.
Tip č. 4: Využite súťaže
Podľa Instagramu existujú skutočné príležitosti na angažovanie sa prostredníctvom usporiadania súťaže na Instagrame. Ak to urobíte správne, darček na Instagrame môže skutočne šíriť povedomie o vašej značke, a zároveň ho vracať späť do vašej komunity.
Vezmime si napríklad nedávny darček, ktorý sa nedávno odovzdal v spolupráci s papiernictvom značky STIL.
Tip č. 5: Využite silu influencer marketingu
Ak ste niekedy uvažovali o využití marketingu influencerov na Instagrame pre svoje podnikanie, je najvyšší čas začať!