Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

AKČNÉ ŽENY MAGAZÍN ROZHOVORY

Adriana Tomajková: Za príbehom troch hrdinov hľadaj ženu!

REDAKCIA
Zdieľať

Adriana Tomajková je akčná žena, ktorá založila dve značky – kozmetiku pre mužov BeardedTales a dizajnové kabelky HELMST V rozhovore nám prezradila:

  • čím je výnimočná značka kozmetiky pre mužov,
  • akí sú jej traja bradatí hrdinovia,
  • z čoho sú vyrobené jej kabelky a kde prerazili,
  • či je to luxusný doplnok alebo aj praktický,
  • aký odvážny sen má v budúcnosti.

Založili ste dve rozdielne značky. Jedna je značka kozmetiky pre pánov, druhá je značka odvážnych kabeliek. Poďme najprv k tej prvej. Ako vznikol nápad na vytvorenie kozmetiky pre mužov?

Máte pravdu! Pri vytváraní oboch značiek som využila svoju vášeň pre branding a taktiež skúsenosti z jeho tvorby. Už na prvý pohľad je zrejmé, že sa jedná o úplne rozdielne produkty – či už z hľadiska cieľovej skupiny alebo samotného produktu a zamerania. Kým HELMST ponúka odvážne, drzé a extravagantné plastové kabelky, ktoré svojim dizajnom vyrazia dych predovšetkým ženám s osobitým vkusom. Po produktoch značky BeardedTales naopak šalejú všetci bradatí milovníci dizajnu, ekológie a udržateľnosti. Tieto všetky atribúty kozmetika BeardedTales spĺňa.

Založila som ju spoločne so svojim dlhoročným partnerom – Martinom. Podnetom pre jej vytvorenie bola moja „vrtuľa v zadku“, láska k dizajnovým produktom a značkám s myšlienkou, ale zároveň aj túžba môjho bradatého partnera po organických a ekologických produktoch pre jeho bradu, ktorých bol v tom čase na trhu nedostatok. Obaja sme zároveň chceli prinávratiť aj poriadnu dávku mužnosti do sveta a búrať predsudky, že pánska brada je len dôsledok nedostatočnej starostlivosti. Práve naopak! (úsmev)

Aká je myšlienka značky BeardedTales?

Základom celého konceptu značky BeardedTales sú traja bradatí hrdinovia, bojujúci za návrat tejto mužnosti: Hipster, Viking, Gentleman. Snažila som sa vytvoriť charakterovo úplne odlišných hrdinov, aby sa každý zákazník dokázal stotožniť s niektorým z nich a bol taktiež súčasťou bradatých príbehov – BeardedTales.

Pre Hipstera je typické vyraziť do ulíc veľkomesta na svojom retro bicykli a vychutnať si obľúbenú filtrovanú kávu v útulnej kaviarni. Každý gurmánsky zážitok musí zachytiť a zdieľať naprieč sociálnymi sieťami a je náruživým zberateľom like-ov. Naopak Gentleman je náruživý v prípade, ak ide o elegantnú dámu. Jeho umením je získať si priazeň každej dámy, svojim šarmom, eleganciou a zrelosťou. No mužnosť v omnoho väčšom meradle, je určite na mieste pri treťom z hrdinov – Vikingovi. Bojovník zo severských lesov sa cíti najlepšie v severských horách, kde ho ani chladný vietor nezlomí!

Prečítajte si aj:Katarína Sásiková zanechala bankárske prostredie a dnes obúva aj prezidentku

Kto kozmetiku vyrába a aké je jej zloženie?

Tak, ako sama mužnosť je záležitosťou prírody, tak aj produkty pre mužom sú tvorene vyslovene prírodnými zložkami. Všetky oleje a mydlá na bradu sú tvorené na rovnakom základe a líšia sa esenciálnymi olejmi, ktoré svojou kombináciou charakterizujú toho ktorého hrdinu. Pre Hipstera je typická vôňa čerstvej limonády a sviežeho ruchu mesta, preto v jeho produktoch dominuje pepermint a citrón. Naopak pri Gentlemanovi, vyznačujúcom sa zrelosťou a šarmom som siahla skôr po mužnejších vôňach – santalovom a cédrovom dreve i aníze. Viking zo severských lesov zákazníkom zabezpečí sviežu vôňu borovicových lesov.

S výrobou kozmetiky nám pomáha sesterské duo Rita a Bianka, ktoré stoja aj za značkou Soaphoria. Aj keď mojim cieľom bolo vytvárať kozmetiku svojpomocne, rozhodnutie pre dievčatá hodnotím len pozitívne. Sú odborníčkami a moje priania dokázali naplniť 100%!

Aké sú tie najobľúbenejšie produkty z BeardedTales?

Je náročné odpovedať na túto otázku, keďže portfólio produktov tvorí mydlo a olej, ktoré je ideálne používať v kombinácií. Mydlo pre zbavenie sa nečistôt a olej na následné ošetrenie a výživu bradu. Verím teda, že obľúbené sú mydlá aj oleje rovnako (úsmev). Taktiež tričká, ktorých dizajn som vytvárala tak, aby o každom hrdinovi rozpovedali vizuálne ich príbeh, si našli u zákazníkov svoje miesto. Dokonca aj u samotných dám, ktoré vďaka tričkám majú svojich bradatých hrdinov vždy pri sebe. Alebo na sebe? (úsmev)

Netajíte sa tým, že táto značka má aj ekologický rozmer. V čom to spočíva?

Ako už bolo spomenuté – pri zrode značky bola ekologickosť jedným z kľúčových kritérií. Tá sa prejavuje jednak v produktoch samotných , ktoré sú 100% ekologické a organické, ale aj pri samotnom obale produktov, pri ktorých je dôraz na ekologický materiál. Ako najvhodnejšie riešenie pre uskladnenie oleja sa nám zdala sklenená fľaštička s dreveným uzáverom. Ide o materiály, ktoré vo výraznej miere nezaťažujú životné prostredie a navyše dodávajú produktom na exkluzivite a kvalite.

Pri mydlách som sa rozhodla relatívne rýchlo. Voľba padla na recyklovaný baliaci papier, pričom balenie nemalo pôsobiť dokonalo a strojene. Povedzme si pravdu, ktorý chlap vie zabaliť alebo oceniť dokonale zabalený produkt? (úsmev) Napadlo mi preto baliť mydlá vyslovené ako muži. Nedbalo, bezstarostne a hlavne rýchlo. Na vnútornej strane papiera je však upozornenie, že aj keď nie je mydlo zabalené perfektne, je balené s radosťou.

O kozmetiku BerdedTales budeme súťažiť aj na Facebooku

Poďme teraz k druhej značke. Ako vznikol nápad na vytvorenie plastových kabeliek HELMST?

Prvý nápad vzniku HELMST prišiel už pred desiatimi rokmi. Predtým to bol projekt, ktorý mal zastrešovať tvorbu umelcov z rozličných oblastí a dizajnérske produkty. Konkrétna a zhmotnená podoba značky vznikla len pred dvoma rokmi, a to vo forme prvej clutch kabelky, ktorú si môj bývalý kolega Juraj v tom čase vyrobil sám. Mňa okamžite zaujala najmä voľbou materiálu, ktorým je priemyselný plast. K prvotnej verzii som pridala svoj pohľad, nápad a výsledkom je náš prvý model HELMST No.1, ako ho môžu poznať dnes aj zákazníci.

Takéto kabelky sa pravdepodobne nešijú, prezradíte nám, ako sú vyrobené a kto ich dizajnuje?

Nešijú, kabelky sa nitujú! Kľúčovými materiálmi kabeliek sú plast a kov. Materiály, ktoré sú maximálne trvácne a prežijú aj pravdepodobne aj nás! (úsmev) Nechceme produkovať módne doplnky, ktoré budú ľudia milovať len jednu, či dve sezóny. Chceme, aby HELMST milovali ľudia svojím dizajnom celý život a použitým materiálom im aj ten celý život vydržali v perfektnom stave.

Aké sú jej rozmery a čo všetko sa do nich zmestí? Sú skôr módnym doplnkom, alebo aj praktickým?

Aj keď ide o dizajnérske kabelky, vždy by mali plniť aj praktickú funkciu. Rozmery aj objem sa líšia vzhľadom na konkrétny model. Niektoré sú drobné clutch, ktoré dokážu dáme odniesť len tie najnutnejšie veci, no niektoré modely kabeliek sú naopak odvážnejších rozmerov. No za každých okolností a pri každom z modelov však ide o svojský, extravagantný módny kúsok, ktorý všetkým vyrazí dych!

Pre koho sú tieto kabelky určené?

Pre kohokoľvek, kto sa s dizajnom stotožní. Klientov neselektujeme alebo nevyberáme si, no je pravda, že pokiaľ si HELMST klient zvolí a zakúpi, pravdepodobne ma osobitý štýl a vkus.

Ako sa vám podarilo dostať s nimi až na China Fashion Week?

Úplne spontánne a vďaka priateľstvu s Lenkou Suchovou (promotér a módny agent). S Lenkou sa poznáme už dlhšie, vždy som vedela, že sa pohybuje v oblasti módy, no nejakým spôsobom sme nemali dôvod túto tému bližšie rozvíjať. No keď sa dozvedela, že vyrábame HELMST, okamžite zbalila niekoľko kúskov so sebou do kufra a zobrala na China Fashion Week, ktorý sa každoročne koná v meste Harbin. Lenka s promotérmi tohto eventu spolupracuje už dlhšie, je agentom pre strednú a východnú Európu. Navyše vizuál kabeliek: lesk, plast, farebné popruhy – to je presne to, čo Čínsky trh a mladí ľudia tam milujú!

Čo pokladáte na vašej práci PR manažérky za najťažšie a z čoho máte najväčšiu radosť?

Rozhodne najväčšiu radosť mám, pokiaľ sa dokáže spojiť viacero subjektov pre spoločný cieľ, ktorým za ideálnych okolností je rozvoj spoločnosti alebo kultúry, prípadne zachovanie prírody. Veľmi rada pomáham kreatívnym ľuďom pri ich prezentácií, alebo im rada vždy poskytnem cenné informácie z oblasti marketingu a PR. Najťažšia v celom procese práca s ľuďmi, aby sa všetci zladili a dosiahli pozitívny spoločný cieľ. Zároveň je však komunikácia s ľuďmi niečím, čo ma veľmi napĺňa. :)

Máte ešte nejaký sen, ktorý by ste chceli v rámci vašej kariéry dosiahnuť?

Samozrejme! Keďže mojou vášňou je cestovanie, návšteva alternatívnych galérií, concept stores a originálnych kaviarní po celom svete, rada by som priniesla podobné trendy aj na Slovensko. Mojim pracovným, ale aj súkromným snom je vytvoriť priestor v meste, ktorý poskytne obyvateľom aj návštevníkom dokonalé miesto, kde môžu stráviť aj dlhé hodiny. Priestor združujúci lokálne food trucky a kaviarničky – no zároveň slúžiaci výstavám, koncertom a návštevníkom, ktorí si môžu zakúpiť aj kvalitné dizajnérske produkty od lokálnych kreatívcov. Vzorom takého miesta je pre mňa napríklad LX Factory v Lisabone, združujúca lokálnych kvetinárov, umelcov, dizajnérov, kaviarničky a kvalitné bistrá.

Aké by boli vaše tri rady pre ženy, ktoré by sa chceli vydať za svojím snom?

Sebavedomie, odvahu a odhodlanie! Osobne fandím všetkým ženám, ktoré vyvíjajú akúkoľvek tvorivú činnosť alebo sa venujú niečomu, čo ich napĺňa. Mám pocit, že ženy na Slovensku nemajú dostatočné sebavedomie, aj keď dokážu veľké veci.

Určite má zmysel robiť akúkoľvek činnosť, ktorá ich robí šťastnými, aj keď to nemusí byť hneď full-time job. No ich tvorivá aktivita v konečnom dôsledku ovplyvní aj spoločnosť ako takú. Osobne som kedykoľvek pripravená poradiť dáme, ktorá o podnikaní začne uvažovať.

Tagy
REDAKCIA
REDAKCIA

Sme akčné ženy a prinášame ti príbehy a články spoločne s ďalšími akčnými ženami, ktoré robia, čo milujú a rady o tom aj píšu. Podporujeme sa navzájom v našich snoch. V tom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Pridaj sa k nám: https://akcnezeny.sk/registracia/ Spoločne vytvárame magazín, stretávame sa online a rovnako offline na vzdelávacich a motivačných podujatiach, ktoré organizujeme. IG: #zenyktorerobiacomiluju #akcnezeny #akcnemamy #vzdelavanie #biznis #kariera

  • 1

1 Komentár

  1. Janka Komadová 21 mája, 2021

    Čím originálnejšie, tým lepšie stále su IN retiazkové ramienka pôsobia elegantne a šik je veľmi šikovná prajem jej veľa úspechov pri podnikaní

    Odpovedať

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X