Ako mať aspoň 15 minút čas na seba a spraviť si rannú rutinu?

Nie som ranné vtáča a keby som nemala deti, moja ranná rutina by pravdepodobne vyzerala asi takto:

Zobudím sa, keď sa mi bude chcieť, osprchujem sa (luxusne, sama bez detí, ktoré pýtajú raňajky), vychutnám si koláčik, vypijem si kávu, pôjdem na prechádzku alebo si zašportujem, a potom začnem pracovať.

Môj súčasný stav mi nedovoľuje mať takéto relaxačné ráno. Keď si konečne sadnem ku káve alebo chcem niečo pre seba urobiť, býva to spúšťačom pre deti, aby prišli za mnou vypýtať si niečo, alebo sa začnú hádať a musím zasiahnuť.

A práve preto je dôležité, aby sme si vyhradili čas pre seba a spravili si malý ostrovček pokoja aj doma. Ak si doprajete niečo z wellness praktík, uvidíte, ako vás to naštartuje a budete mať produktívnejší deň.

Ako si nájsť čas popri deťoch?

Tu sú alternatívy, ktoré môžete použiť, i keď u mňa to často skončí pri čísle 2.

  1. vstanete pred deťmi
  2. dovolíte im, aby boli s vami, a robili všetko s vami
  3. zamknete sa v kúpeľni
  4. požiadate manžela, aby ich na chvíľu postrážil
  5. zapnete im TV, kakao a vianočku s nutellou, aby vydržali aspoň 15 minút

Starostlivosť o seba

Hlavne teraz, keď máte možno ešte viac práce s domácnosťou, varením, prácou a vzdelávaním detí, nezabúdajte na seba. Aby ste nedopadli takto:

Niekedy sa ma pýtajú, ako sa starám o svoju pleť, pretože našťastie vďaka genetike to nie je až také strašné. Pravda je, že starostlivosť o tvár mi zaberie možno 5 minút, ale tento čas využijem stopercentne.

Realistická ranná rutina pre mamy

Väčšina článkov, ktoré som čítala o vytvorení rannej rutiny, hovorí o „premýšľaní o tom, čo musíte urobiť v ten deň“ a „strávení 30 minút v tichej meditácii“ alebo dokonca „opakovaní presne tej istej rutiny v rovnakom čase každý deň“.

Všetci majú pravdu… Pokiaľ nemáte dojčiace batoľa, dieťa s nočnými vychádzkami do postele, skorý ranný call, alebo ak vám ráno niekto nekope do postele alebo nevyleje liter mlieka na podlahu skôr, ako sa prebudíte. Dcéra mala donedávna milý zvyk vytiahnuť s chladničky studené mlieko a prebudila ma tým, že mi ho strčila k tvári, čo ma veľmi rýchlo prebralo.

Spoznajte svoju vlastnú rutinu

Naše dni sa, samozrejme, líšia v závislosti od naplánovaných aktivít a podľa charakteru našich malých detí, ale zistila som, že ak plánujem dopredu, je možné spraviť si domáce spa trvajúce až 20 minút.

1. Pohár vody

Pitie pohára vody hneď ráno vám dodá energiu a spláchne z tela odpad, ktorý sa nahromadil cez noc. Môžete pridať aj pár kvapiek citrónu na podporu dobrého trávenia. Po pití vody je menej pravdepodobné, že by sa mi chcelo ísť naspäť do postele.

2. Rýchla rozcvička

Pohyb nejakého druhu pomáha rozprúdiť krv. Pre mňa sa to mení zo dňa na deň a môže to byť úplne jednoduché cvičenie. Napríklad strečing, skákanie cez švihadlo, ísť so psom na prechádzku, alebo to môžu byť šprinty. Závisí to len od vás.

Pravidelný pohyb má toľko výhod a vďaka tomu, že vaša krv pekne prúdi, je to prvá vec, ktorá vám dodá viac energie na celý deň. Pre mňa je najlepší čas na cvičenie večer, ale závisí od vás, kedy si ho naplánujete.

3. Sprchovanie a vaňa

Ak sa neosprchujem skôr, ako sa deti prebudia, a nestihnem si umyť vlasy, zvyčajne skončím pri suchom šampóne, pretože zvyšok dňa často nie je čas. Keď sa sprchujem, používam sprchový gél s bambuckým maslom, aby som hydratovala pokožku a uľavila od pocitu vysušenia.

A keď si predsa len zvolíte kúpeľ, môže to dopadnúť aj takto:

A ak sa do tej vane dostanete náhodou bez detí, super tip na skrášľovaciu procedúru je (okrem pohára vína) čistiaca kefka na tvár Skinvigorate Sonic, ktorá vám v priebehu 60 sekúnd dokonale vyčistí pleť. Čistiť pleť by ste totiž mali nielen večer, ale aj ráno. 

A keď ste ako mama nevyspatá, určite oceníte príjemne chladivé ružové gélové vankúšiky na kruhy pod očami.

https://www.instagram.com/p/B-ey7HQqQTu/

4. Rozmýšľanie alebo čítajte

Zacielenie mojich myšlienok prostredníctvom písania denníka alebo len také premýšľanie o nastávajúcom dni neskutočne pomáha získať smer a pripraviť sa na chaos, keď sa deti prebudia. Vyskúšajte si každé ráno päť minút napísať zopár viet do denníka. Je to rýchly spôsob, ako si efektívne viesť denník v krátkom čase.

Ak máte ešte čas, môžete si napríklad priamo vo vani ešte niečo prečítať, alebo sa krátko pomodliť.

5. Moje „najdôležitejšie veci“

Niekde som čítala, že si treba vyčleniť jednu najdôležitejšiu úlohu, ktorú je potrebné urobiť v ten deň, a napísať si ju, aby ste ju skutočne urobili. Ideálne je spraviť si ju medzi prvými. Obrazne sa táto technika volá najprv zjedz žabu.

Je to skvelý nápad, ale jedna úloha pre mňa nikdy nebola realistická, takže pre každý deň si napíšem aspoň tri najdôležitejšie úlohy. Niekedy sú také jednoduché ako odpísať na nejaký mail, alebo vyhodnotiť súťaž, pripraviť článok na nejakú tému, ale to, že si ich zapíšem, mi skutočne cez deň pomôže. Často práve zabúdam na píling alebo na nakrémovanie tváre, preto si krém a kefku na čistenie dám k posteli, aby som na ňu nezabudla.

Ako si vypestovať návyk na rutinu?

Akcia vyvoláva motiváciu, nie naopak. Cesta tisíc kilometrov sa začína jedným prvým krokom, ale niekedy je ten prvý krok najdôležitejší. Ako to teda môžeme prakticky zrealizovať?

Vyberte si hlavné kroky a urobte ich jeden po druhom.

Nesnažte sa zmeniť svoju stravu, životný štýl, starostlivosť o seba a denný rozvrh z jedného dňa na druhý. Nie je to praktické a ani realistické. Rozhodnite sa, že spravíte jeden konkrétny krok a začnite tam. Vypiť citrónovú vodu, prebudiť sa o niečo skôr, prestať piť kolu, chodiť/cvičiť 15 minút denne. Len urobte jednu malú zmenu a zamerajte sa na to.
Keď to budete robiť niekoľko týždňov, môžete prejsť na ďalšiu malú zmenu.