Ako vytvoriť kvalitný obsah pre webovú stránku alebo e-shop, ktorý vám získa viac zákazníkov?

0
Ako vytvoriť kvalitný obsah pre webovú stránku alebo e-shop, ktorý vám získa viac zákazníkov?

Z úst známych marketérov neustále počúvame, že obsah je kráľ. To, čo na prvé počutie môže znieť ako nejaká prehnaná fráza bez hlbšieho významu, však v skutočnosti naozaj stojí za pozornosť. Kvalitný obsah na webe či e-shope vám dokáže priniesť viac zákazníkov a zvýšiť tržby o desiatky percent. Stačí dodržiavať niekoľko pravidiel.

Vhodný základ pre každý web

Ešte predtým, ako začnete rozmýšľať nad obsahom, je potrebné pripraviť mu vhodný základ. Áno, tušíte správne. Bez kvalitného webu sa nezaobídete. Zastaralá stránka, ktorá sa dlho načíta a po dizajnovej stránke vyzerá ako spred 20 rokov, odradí návštevníka ešte skôr, ako vôbec začne váš obsah čítať.

No žiadny strach. Tvorba kvalitného webu dnes nie je záležitosť, ktorá musí stáť stovky či tisícky eur alebo desiatky hodín nastavovania. Vďaka praktickým nástrojom, ako je napríklad IONOS website builder, si svoju stránku dokážete vytvoriť sami. Rýchlo, jednoducho a lacno. Návštevníkov tak ihneď zaujmete a motivujete, aby sa vrhli do čítania vašich textov.

Poznáte svoju cieľovú skupinu?

Prvým krokom tvorby kvalitného obsahu je detailná definícia cieľovej skupiny. Kto vlastne bude vaše texty čítať? Nezáleží na tom, či ide o blogové články, alebo popisy produktov. Svoj komunikačný štýl musíte čo najlepšie prispôsobiť vášmu zákazníkovi.

Rozhodnite sa, či budete tykať alebo vykať. Ujasnite si, aký štýl komunikácie vaši zákazníci používajú. Ide o mladých ľudí, ktorí majú radi slang a trendové výrazy? Alebo cielite na starších a vysoko vzdelaných ľudí očakávajúcich odborné vyjadrovanie? Nájdite odpovede na tieto otázky a vytvorte si komunikačnú stratégiu, ktorej sa budete dlhodobo držať.

Témy, ktoré pútajú pozornosť

Píšte o tom, čo ľudí zaujíma. Ako vlastne zistiť, po akých informáciách vaši zákazníci túžia? Spravte si analýzu kľúčových slov a fráz, ktoré sú vyhľadávané v Googli. V rámci nej objavíte najčastejšie otázky spojené s danou témou.

Zamerajte sa na frázy, ktoré sú najviac vyhľadávané a vytvorte texty prinášajúce odpovede a cenné informácie. Na kvalitnom obsahu mimoriadne záleží.

Pútavý titulok je základ úspechu

Môžete vytvoriť obsahovo mimoriadne kvalitný článok, avšak pokiaľ potenciálnych zákazníkov neosloví svojím titulkom, nikto si ho neprečíta. Medzi overené taktiky pri písaní nadpisov patrí využívanie čísloviek, otázok, prípadne čísel, ktoré pútajú pozornosť.

Vezmime si napríklad takýto titulok – „Spôsoby, ako ušetriť na energiách počas zimy“. Po malej úprave z neho môže byť – „5 overených spôsobov, ako počas zimy na energiách ušetriť viac ako 500 eur“. Ktorý z nich sa vám zdá byť príťažlivejší? Pokiaľ chcete svoj článok publikovať aj na sociálnych sieťach, musí na prvý pohľad zaujať. Z jeho zdieľania a propagácie tak vyťažíte čo najviac návštevníkov webu.

Prehľadná štruktúra

Dajte textu vzdušnosť. Používajte viac kratších odsekov, nebojte sa odrážok či citácií v úvodzovkách. Pridajte kvalitné obrázky či videá. Dôležité slovné spojenia či vety môžete vyznačovať hrubým písmom. Ľudia nenávidia jednoliate dlhé bloky textu, v ktorých sa strácajú.

Podnieťte čitateľov k interakcii

V textoch používajte otázky. Tie ľudí vťahujú do deja a motivujú ich k tomu, aby sa nad obsahom hlbšie zamýšľali. Taktiež ozvláštňujú text a robia ho zaujímavejším. Nezabúdajte na to, že jedným z cieľov vášho obsahu je premeniť čitateľov na vašich zákazníkov. Preto je potrebné do textu implementovať aj tzv. call to action prvky.

Na záver podnieťte ľudí k akcii tým, že sa ich opýtate na ich názor či osobnú skúsenosť. Do textu viete pridať výrazné tlačidlá, ktoré odkazujú na vaše produkty či služby. Pred publikáciou článku dbajte na kontrolu gramatiky a štylistiky. Ak si neveríte, môžete využiť služby freelancerov. Vďaka skutočne kvalitnému obsahu si so zákazníkmi vybudujete pevnejší vzťah. Budú tak oveľa otvorenejší kúpe vašich produktov či služieb.

Informačný servis

žiadne príspevky na zobrazenie