12 jednoduchých taktík na online a offline konverzáciu

0
12 jednoduchých taktík na online a offline konverzáciu

Nie každý je na konverzáciu s cudzími ľuďmi stavaný. Niektorí ľudia majú pred konverzáciou dokonca strach. Teraz, keď je sa online spôsob komunikácie stáva rovnako bežný ako offline, získate výhodu, že sa nemusíte toľko starať o reč tela, ale vaše slová sú dôležitejšie ako kedykoľvek predtým.

Niektorí ľudia sú prirodzene lepší s narábaním so slovami a sú ústretovejší. Často je to produkt prirodzených zručností a sociálnej výchovy. Ak musíte hovoriť v cudzom jazyku, je to ďalšia výzva.

Inými slovami, nie je to vaša chyba, ale je to niečo, v čom sa môžete zlepšiť. A môžete, ale musíte si dať trochu práce navyše.

Vytváranie kontaktov začína stretnutiami a stretnutia zvyčajne začínajú malými rozhovormi. Tu je 12 spôsobov, ako dosiahnuť, aby ste vy aj vaše podnikanie vyzerali skvele.

1. Urobte si domácu úlohu

Ak sa plánujete zúčastniť akéhokoľvek typu stretnutia, či už ide o sieťovú udalosť Zoom alebo skutočné stretnutie naživo, malé čítanie vám poskytne veľa informácií.

Ak sa napríklad zúčastňujete networkingového podujatia, zistite:

  • Kto ho hostí a sponzoruje?
  • Aké sú témy?
  • Kto ďalší sa zúčastňuje a pre koho pracujú?
  • Rovnako ako pri formálnej obchodnej prezentácii – príprava je kľúčová. Skontrolujte stránku udalosti a ďalšie písomné informácie. Pozrite si profily organizátorov na LinkedIn. Vygooglite si ich. Pozrite sa, kde sú lídrami.

Pri rozhovore so svojimi hostiteľmi budete môcť diskutovať o ich cieľoch pre podujatie, ukázať im, že vám záleží na ich úspechu, a pokúsiť sa im pomôcť.

To, čo ste sa naučili, budete môcť použiť aj na začatie rozhovorov s ostatnými účastníkmi – možno o ich práci alebo o hlavných bodoch, o ktorých sa hovorí.

unsplash.com

2. Nebojte sa, že ste introvert

Môžete sa obávať, že ste introvert. Ale je to v pohode. Vaša schopnosť sústrediť sa na jednu osobu bez toho, aby ste museli pracovať v miestnosti, môže byť obrovskou výhodou. Nechajte extrovertov robiť si svoje.

Úzkosť len zriedka pomáha v konverzácii. Melissa Wadsworthová, autorka knihy How to Make Small Talk: Conversation Starters, Exercises, and Scenarios, vysvetľuje: „Extroverti majú dar ľahko konverzovať a introverti ponúkajú dar prirodzeného počúvania. Tieto protipóly sa v skutočnosti veľmi dopĺňajú. Určite sa nestretnete s problémom, že by títo ľudia hovorili jeden cez druhého.“

Pri online stretnutiach je v skutočnosti jednoduchšie zostať ticho, pretože naraz môže hovoriť iba jedna osoba. Zamerajte sa však na počúvanie, a potom v oddelenej miestnosti alebo prostredníctvom e-mailu alebo sociálnych médií riešte body jednotlivcov jeden na jedného.

3. Najprv sa pripojte na LinkedIn alebo iných sociálnych médiách

Vždy, keď sa stretnete s niekým, s kým sa chcete spojiť, vyhľadajte si vopred jeho profil na sociálnej sieti. Potom si:

  • Prečítajte o ich pracovných povinnostiach
  • Preskúmajte všetky články, ktoré nedávno napísali alebo zdieľali
  • Identifikujte akékoľvek skúsenosti alebo záľuby, ktoré máte spoločné
  • Môžete objaviť spoločný záujem, o ktorom im môžete poslať správu, alebo príspevok, ktorý môžete komentovať a pozvať na konverzáciu. Či tak alebo onak, budete mať východiskový bod pre svoj malý rozhovor, keď sa s nimi konečne stretnete online alebo v reálnom živote.
www.pexels.com

4. Vytvorte si vlastný príbeh a cvičte si ho, kým to nebude automatické

Ako zakladateľ firmy ľuďom neustále vysvetľujete svoje podnikanie. To však neznamená, že svoj príbeh nemôžete vylepšiť.

Schopnosť rýchlo a jednoducho upraviť výšku tónu v závislosti od toho, s kým hovoríte, značne zjednodušuje počiatočné fázy malých rozhovorov – a pomáha vám rýchlo vybudovať vynikajúci vzťah.

Tu je nevyhnutná prax:

  • Napíšte hlavné informácie, ktoré chcete poskytnúť
  • Hľadajte konkrétne príklady a prekvapivé detaily
  • Zamerajte sa skôr na problém, ktorý riešite, než na produkt, ktorý vyrábate
  • Napríklad namiesto „Vyrábame mikrozavlažovacie systémy“ povedzte „Pomáhame ľuďom pestovať hrozno v púšti“.

Keď si vytvoríte krátky elevator speech (ideálne čo najkratší), vyskúšajte si ho na svojej rodine. Predstavte si, že to hovoríte ľuďom rôzneho veku alebo ľuďom s rôznymi úrovňami prehľadu o tom, čo robíte. Časom vytvoríte viacero variácií, ktoré budete bez rozmýšľania používať v závislosti od toho, s kým hovoríte.

5. Buďte prvý, kto povie „Dobrý deň“

Tento tip pochádza od Debry Fine, autorky knihy The Fine Art of Small Talk. Ako vysvetľuje, ak sa s niekým stretávate druhýkrát, môžete tiež využiť túto príležitosť, aby ste toho druhého upokojili:

„Ak si nie si istý, že si ťa ten druhý zapamätá, povedz mu svoje meno, aby si mu pomohol. Napríklad: „Michal Nový? Andrea Novotná… rada vás opäť vidím.“

unsplash.com

6. Zostaňte informovaní pomocou aplikácie

Či už ukazujete novému klientovi mesto, alebo sa stretávate so svojimi zamestnancami na pracovnej večeri, novinky sú nekonečným zdrojom konverzácií – a byť informovaný vám nemusí brániť vo vašom hektickom rozvrhu.

Na svojom telefóne alebo inom tablete si stiahnite aplikáciu ako News Republic alebo SmartNews a zásobte ju témami, ktoré vás zaujímajú a umožňujú vám neustále aktualizovať. Potom si naskenujte najnovšie príbehy, keď budete vo vlaku alebo si dáte kávu.

7. Opýtajte sa zainteresované otázky

Small talk je šport pre dvoch ľudí. Kladenie dobrých otázok vám pomôže podeliť sa o zodpovednosť za udržiavanie plynulosti konverzácie a zároveň ukázať, ako veľmi sa chcete niečo dozvedieť o druhých.

Pri formálnych networkingových podujatiach je obzvlášť dôležité klásť zainteresované, kontextové otázky. Napríklad otázka „Čo vás priviedlo na túto udalosť?“ a „Čo si myslíte o organizácii eventu?“ vám pomôže odlíšiť sa od húf ostatných účastníkov, ktorí stále lipnú na rutine: „Tak, čo robíte? … A odkiaľ ste?“.

unsplash.com

8. Využite svoje okolie

Od miesta, kde sa nachádzate, až po oblečenie, ktoré máte na sebe – vaše okolie môže byť bohatým zdrojom konverzácie:

„Viete, kto vytvoril tú krásnu sochu na recepcii?“; „Milujem tvoju kabelku – kde ste ju kúpili?“; „No teda! Toto je moja univerzitná kravata – tiež ste tam študovali?“

Ako bonus, ak zachytíte environmentálne podnety, ukážete, že ste pozorní a všímaví.

9. Nezabudnite počúvať. Veľa.

Kedy by ste mali hovoriť? A kedy by ste mali len počúvať? Dr. Mark Goulston, autor knihy Just Listen, zdieľa jednoduchú stratégiu v Harvard Business Review:

Keď začnete hovoriť, predstavte si semafor:

Prvých 20 sekúnd je vaše svetlo zelené – ak hovoríte niečo relevantné, váš poslucháč by mal zostať s vami.
Počas nasledujúcich 20 sekúnd je vaše svetlo žlté – existuje riziko, že si druhá osoba začne myslieť, že ste príliš ukecaní
Po 40 sekundách sa vaše svetlo rozsvieti na červeno – je čas zastaviť sa a trochu sa započúvať!

10. Používajte mená ľudí

Priraďte meno novej osoby k inej informácii o nej nezabudnuteľným spôsobom – takže namiesto Michelle sa stanú Michelle Marketérkou. Tak si lepšie zapamätáte nielen meno osoby ale aj jej profesiu.

unsplash.com

11. Uchovávajte si ľahko prístupné poznámky

Po stretnutí s niekým si zapíšte niekoľko poznámok – či už ide o ich obchodné ciele alebo lásku k športovému klubu. Týmto spôsobom, keď sa budete znova rozprávať, budete sa môcť s istotou vrhnúť späť do malých rozhovorov.

Jednoduchým spôsobom je použitie riešenia správy kontaktov, ktoré vám umožní skenovať vizitky ľudí a automaticky vytvorí digitálny záznam, do ktorého si môžete uložiť poznámky.

12. Cvičenie robí majstra

Bratislava má prosperujúcu networkingovú scénu s mnohými podujatiami organizovanými profesionálnymi orgánmi, start-upmi, technologickými firmami, biznis raňajkami, networkingom, marketingovými agentúrami a ďalšími. Skúste sledovať podujatia Akčných žien, kde je stále príležitosť na príjemný networking.

Cvičte si skvelé obchodné rozhovory!

Hovorí sa, že dôvera je kľúčová. Väčšina ľudí je však tak či onak neistá. Vaša sebadôvera a sebaúčinnosť rastú, čím viac sa rozprávate.

speednetworking

Zdroj: https://resources.sansan.com/

žiadne príspevky na zobrazenie