14 kreatívnych nápadov na reklamu

Share

Reklama je neoddeliteľnou súčasťou budovania značky. Pomáha šíriť informácie o tom, kto ste, a opakovanie vryje vašu značku do mysle zákazníkov. Pomocou kreatívnych reklamných nápadov môžete rýchlo zistiť, čo vás odlišuje od ostatných.

Zamyslime sa nad jednou z najúspešnejších reklamných kampaní všetkých čias: „Máte mlieko?“ Celebrity mali fúzy od mlieka, zdieľali krátku anekdotu a pózovali v pôsobivých prostrediach, aby podporili konzumáciu mlieka. Keďže ide o neustále sa vyvíjajúci seriál, spotrebitelia boli uchvátení a premýšľali, kto bude predstavený ako ďalší.

Len za jeden rok vzrástol predaj mlieka v Kalifornii o 7 %. Tieto reklamy sa stali kultúrnym fenoménom. Dokonca dostali aj vlastnú knihu. “Máte mlieko?” Kampaň dokázala, že s kreativitou a stratégiou dokážete propagovať aj ten najjednoduchší a najobyčajnejší produkt a urobiť tak veľký dojem.

Iste, ústne podanie je skvelé, ale šikovná kampaň je často najrýchlejším a najefektívnejším spôsobom, ako zapáliť zákazníkov. Reklamné návrhy sa objavujú v rôznych médiách, preto sme inšpiratívne reklamné nápady a príklady na účely tohto článku rozdelili do troch hlavných kategórií: tlač, digitál a reklama na cesty.

Reklama je investícia, tak nech sa oplatí!

foto: later.com

Tlačená reklama

Tlačené reklamy znejú zo starej školy, no zostávajú neuveriteľne silné. V čoraz digitálnejšom veku nie je žiadnou novinkou, že mnohí z nás túžia po zážitkoch zo „skutočného sveta“, ako je napríklad výber ozajstnej knihy namiesto Kindle.

Tlačené reklamy majú mnoho podôb, objavujú sa v časopisoch, brožúrach, novinách, pohľadniciach a ak sú dostatočne vzrušujúce, skončia zarámované na niečej stene. Inšpiráciu nájdete v reklamných nápadoch nižšie.

Reklamy v časopisoch

Tlačená reklama Barilla je skvelým príkladom toho, ako krásne snímky dokážu urobiť z dvojrozmernej reklamy trojrozmerný dojem. Strategicky umiestnené cestoviny ožívajú a vytvárajú pre čitateľa jedinečný vizuálny zážitok. V tejto reklame je každodenné jedlo zrazu prekvapivo slávnostné.

Snímky reklamy nemusia byť nevyhnutne krásne, ale musia byť presvedčivé alebo charizmatické. Nenechajte sa odradiť plochým charakterom tlačených reklám – najmä ak ležia v časopise na konferenčnom stolíku. Dvojstrana je drahšia ako jeden hárok, rovnako ako prvá alebo posledná strana v publikácii. Zadná strana časopisu je na najvyššej úrovni v cenovom rozpätí, a preto často uvidíte bežnú maloobchodnú značku oblečenia, ktorá lemuje zadnú časť časopisu.

Buduje si reputáciu tým, že sa objaví v kvalitnom časopise, spotrebitelia si potom budú spájať vašu značku a značku časopisu, ktorú si kupujú. Navyše, tento žáner reklamy je super kreatívny.

Pozrite si túto reklamu Adidas, ktorá vytvára hru so stredovými záhybmi. Rozprúdi konverzáciu, je nezabudnuteľný a upozorňuje na telesnosť a silu ľudského tela. Je to na značke a je to elegantné. Uvedomte si, že ak sa chystáte vyskúšať niečo podobné, stratíte časť obrázka v stredovom záhybe podľa hrúbky časopisu, v ktorom sa prezentujete – s tým vám, samozrejme, môže pomôcť skúsený dizajnér.

Adidas via canva.com

Brožúry

Reklamy v brožúrach sú skutočne umeleckou formou. Je to tvrdá rovnováha medzi dimenziami, informačným obsahom a vytvorením niečoho vizuálne príťažlivého a súčasného. Brožúra poskytuje viacero strán na prácu, ako aj možnosť zložiť a rozložiť ju. Je hmatateľná, pomerne lacná na hromadnú výrobu – ale je ťažšie zabrániť tomu, aby brožúra neskončila v koši.

Kto povedal, že brožúry nemôžu byť minimalistické?

Brozúra od Kiki Aly Studio

Už dlho majú brožúry s rušným dizajnom a množstvo informácií, predajný obsah. Toto už neplatí. Ako každý digitálny dizajn alebo tlačený časopis, aj súčasné brožúry predstavujú elegantné reklamné príležitosti, ktoré si spotrebitelia môžu vziať domov.

Horolezecká brožúra Vertex, ktorá ukazuje, aké štýlové môžu byť brožúry, úspešne oslovuje cieľové publikum vytváraním pocitu pohybu, plynutia a aktivity. Dokonca až po jeho štvorcový tvar, jeho odvážny a vizuálne výrazný dizajn pozýva potenciálnych zákazníkov, aby si ho prelistovali a zistili viac o značke.

Brožúra Vertex od entheosweb.com

Digitálne reklamy

Digitálne reklamy môžu mať mnoho podôb, vrátane statických bannerových reklám, animácií a reklám na sociálnych sieťach. Zistite, ktoré kanály alebo platformy najlepšie fungujú pre vaše publikum, a ponorte sa do toho. V digitálnom priestore je tiež dôležité myslieť na to, ako rýchlo sa bude divák posúvať. Chcete im dať niečo, čo nie je len príťažlivé, ale dostatočne pútavé na to, aby klikli na vašu reklamu a opustili svoj aktuálny priestor.

Sociálne siete

Bez ohľadu na kanál, na ktorý zacieľujete, pamätajte na preferencie svojho publika. Casperove reklamy na sociálnych sieťach odvádzajú skvelú prácu pri pridávaní prvkov zábavy do produktu, ktorý je, no, úplne snoozy. Očarujúce psy okamžite upútajú pozornosť používateľa. Nie sú to predsa obrázky domácich zvierat dôvodom, prečo všetci rolujeme na sociálnych sieťach?

Pokiaľ ide o TikTok, najinovatívnejšie reklamy sú tie, ktoré súčasne inzerujú produkt a zároveň vyzývajú používateľa, aby vytvoril svoj vlastný obsah. Kung Fu Tea to zaklincoval svojou reklamou na výzvu, ktorá používateľov donútila zavrieť oči a snažiť sa trafiť slamku do šálky. Stala sa virálnou, výsledkom čoho je viac ako 5 miliónov sledovateľov značky. Používatelia TikTok sú vo všeobecnosti mladí ľudia vo veku do 24 rokov. S najväčšou pravdepodobnosťou zareagujú na zábavné, ľahké správy a zapoja sa do vašej značky. Jeden bonus: prijmú takmer akúkoľvek odvahu.

Casper via adespresso.com

Bannerové reklamy

Výzvou digitálnej reklamy je spojiť sa s publikom dostatočne hlboko, aby publikum sledovalo CTA. Spôsob, akým to urobíte, závisí od vášho publika a značky.

Animácie sú skvelým spôsobom, ako zaujať publikum. Prečo im však neponúknuť aj kúsok úniku? Do svojej reklamy môžete vložiť peknú zmes humoru a surrealizmu. Ak nemáte radi pohyblivé obrázky, pozrite si statickú bannerovú reklamu nižšie. V súlade s vtipnou, zvieracou tematikou, špičkový dizajnér I am a sinner používa vo svojom dizajne šikovné kontrasty, aby bola reklama pôsobivejšia.

Reklama Tech od I am a sinner

TV reklamy

Bez ohľadu na to, čo inzerujete, televízne reklamy oživujú kampaň prostredníctvom zvuku, obrazov, pohybu a vzrušenia. Vďaka skvelej téme alebo sloganu na podporu značky ponúka reklama kľúčovú príležitosť využiť opakovanie, aby sa vaša značka dostala do povedomia.

Kreatívne reklamy nemusia byť okázalé, aby boli efektívne, a kampaň „Get a Mac“ to dokázala. Séria 66 reklám postavila vedľa seba dvoch komediálnych hercov, ktorí stelesňovali úlohy Mac a PC. S bielym pozadím, jednoduchými kostýmami a minimom rekvizít bola kampaň neuveriteľne rafinovaná. Prostredníctvom humoru strategicky spracovali  počítačové témy, ako je bezpečnosť, vírusy a reštart, vďaka čomu sa cítili prekvapivo menej nudní. A vďaka vtipným hercom a šikovnému scenáru sa spotrebitelia stále vracali. Hoci konečným cieľom týchto reklám bolo vysvetliť, prečo je Mac najlepší počítač, celkový tón bol veselý a dobromyseľný. Mac často hovoril PC, aby na seba nebol taký tvrdý.

V roku 2002 sa Verizon blysol vtipným „Počuješ ma teraz?“ reklamy, ktoré mali zdôrazniť, že príjem Verizonu bol lepší ako ostatné. Paul Marcarelli sa stal tvárou Verizonu na viac ako desať rokov. Nečakaný zvrat nastal v roku 2016, keď Sprint spustil sériu reklám #TheSwitchIsReal, kde Paul vysvetlil, prečo prešiel z Verizonu na Sprint.

Značka dômyselne prevzala známy koncept a urobila z neho svoj vlastný; bolo to odvážne, vtipné a spojené s publikom čistou drzosťou. Upozorňujeme, že ak zvažujete takýto uhol, uistite sa, že neporušujete autorské práva inej značky.

Reklama “Can you hear me now?” via wizardofads.org

3D reklamy a reklamy rozšírenej reality

3D reklamy a reklamy rozšírenej reality (AR) kričia „inovácia“ tým, že používateľovi poskytujú pohlcujúci zážitok z prvej ruky (či už osobne alebo virtuálne). Take Pokemon Go! – V roku 2016 sa stal jedným z najväčších príbehov úspechu AR a prilákal milióny spotrebiteľov, ktorí sa nemohli nabažiť jeho interaktivity a aktívne sa zapojili do hry.

Times Square je ikona reklamy; je celosvetovo známy pre svoje úžasné animované billboardy, rušné davy a jasné svetlá. Dáva teda zmysel, prečo sa Coca Cola naplno rozhodla pre svoju impozantnú reklamu, aby sa tam objavila a stimulovala zmysly každého okoloidúceho. Pomocou 3D efektov na vytvorenie vlniacich sa textúr, ktoré akoby vyskakovali z obrazovky, je táto kampaň reklamou nanajvýš vycibrená. Či už máte alebo nemáte rozpočet na reklamu na Times Square, tento pohlcujúci, kreatívny reklamný dizajn predstavuje budúcnosť toho, čo si predstavujeme ako billboard.

3D Nespresso reklama via Pinterest.com

Autobusové prístrešky stelesňujú ďalšieho významného hráča v oblasti kreatívneho reklamného dizajnu a kávová značka Nespresso túto príležitosť skutočne využila so svojim doslova pohlcujúcim zážitkom. Šikovný dizajn zahŕňa skutočnosť, že autobusový prístrešok a kávovar Nespresso majú podobné siluety; to je zdôraznené výrazným predĺžením vrchu strechy. A čo viac, prechádzka cez prístrešok umožňuje potenciálnym zákazníkom dozvedieť sa o produkte viac. Navyše, kto nechce čítať materiál, kým čaká na autobus – najmä ak je kofeínový.

Výhodou AR reklamy je, že môže byť aktivitou aj reklamou naraz. V aplikácii IKEA pre rozšírenú realitu je ich nábytok inzerovaný a používateľ ho môže umiestniť do virtuálneho prostredia, aby videl, ako vyzerá. Vo svojej kampani na YouTube IKEA použila AR na umiestnenie rodín do blízkosti nábytku, čo ponúka pocit emocionálneho spojenia. Najlepšia časť celého zážitku? Nevyžaduje sa žiadna montáž.

Riaditeľka obchodného domu IKEA Lucia Klečková: Skutočná rovnosť začína v rodine

Aplikácia IKEA pre rozšírenú realitu cez architectmagazine.com

Nápady na reklamu na cestách

Niektoré z najefektívnejších reklám sa odohrávajú mimo tradične tlačených a digitálnych priestorov, pretože spotrebiteľom poskytuje zážitok, keď sú na cestách. Myslite na nositeľný tovar, billboardy, obaly na vozidlá a pohlcujúce inštalácie – to všetko poskytuje spotrebiteľovi určitú formu priameho odberu a príležitosť skutočne rozvinúť vašu značku.

Nápady na dizajn tovaru

Či už si váš zákazník kupuje tovar na podporu vašej značky, alebo ho dávate ako pozornosť, tovar ponúka spôsob, ako posilniť prítomnosť vašej značky a umožniť zákazníkom, aby prejavili svoju lojalitu. Pamätajte: každý má rád swag. Každý! S nízkymi výrobnými nákladmi a príťažlivou dlhou životnosťou umožňujú tričká vášmu spotrebiteľovi robiť reklamu za vás, kamkoľvek ide.

Tričko s potlačou Levantes Pizza s výraznou farbou a pútavou grafikou v tvare pizze podporuje povedomie o značke pre malý reťazec pizze. A s kvapkajúcim písmom inšpirovaným syrom sa v reklame nielen spomína pizza, ale aj vám na ňu zatúži.

Levantes Pizza tričko od niki99

Keď už hovoríme o prenosnej reklame, popsocket urobil v posledných rokoch veľký krok. Tým, že vylepšuje uchopenie telefónu a slúži ako provizórny stojan, popsocket zlepšuje zážitok z telefónu. Aj keď je malý, povrch popsocket slúži ako efektívne reklamné plátno, najmä pre krátke a jednoduché logo ako Hulu. Bonus: pomôže vám to vylepšiť vašu selfie bez toho, aby ste museli rozsvietiť svetlo.

Prečítajte si: Čo znamenajú tvary v dizajne?

Hulu popsocket via ipromo.com

Billboardy

Dobre, už sme spomenuli 3D billboardy, ale aké sú výhody statických verzií? Takže billboard ponúka veľké plátno na navrhnutie dokonalej a šikovnej reklamy. Čo musíte zvážiť, je, že billboard by mal byť rýchlo stráviteľný. S výnimkou dopravnej zápchy sa bude pozerať len na krátky čas, takže ho musíte urobiť pútavým, čitateľným a stručným.

Jeden skvelý nápad na reklamu na billboardoch pochádza z reťazca rýchleho občerstvenia Chick-Fil-A. Ich kravy sa stali synonymom pre trojrozmernú billboardovú reklamu, ako aj značku ako celok. Zaujímavou kvalitou billboardov Chick-Fil-A je, že v skutočnosti neexistuje žiadna cieľová skupina (to je ideálne pre billboard, pretože je ťažké predpovedať, kto bude jazdiť okolo). Tým, že poskytujú humor dospelým aj deťom, ich reklamné návrhy presahujú generácie.

Chick-Fil-A billboard via lamar.com

Nakoniec v tejto kategórii upriamme našu pozornosť na tento vtipný reklamný nápad od Barratta. Značka kuchyne s talianskou tematikou vniesla do svojho nápadu s nadrozmerným reklamným dizajnom 3D dizajn. Je to zvýšený realizmus a znamená to, že môžete produkt prakticky ochutnať.

Baratta billboard via lamar.com

Plagáty na vozidlá

Keďže je obal vozidla neustále v pohybe, ponúka vzrušujúci a dynamický zdroj reklamy. Vidíme obaly vozidiel v mnohých prostrediach, ako sú úžitkové vozidlá, metro či taxíky.

Pamätajte, že len preto, že obal vozidla je obrovský, nemusí byť prepracovaný. Polepy by mali byť navrhnuté zdržanlivo, pretože niektoré z najúspešnejších prístupov sú tie, ktoré nepreháňajú veci. Okrem toho sa uistite, že sú vaše slová ľahko čitateľné, pretože čítanie z pohybujúceho sa objektu môže byť náročné.

Vezmite si tento reklamný nápad pre Mars Bar. Ukazujú nám, ako uspieť, keď si odhryznete viac, ako dokážete požuť.

Nákladné auto Mars Bar cez Pinterest.com

Imerzívne inštalácie

Fyzická a emocionálna interakcia so značkou pomáha spotrebiteľovi získať lojalitu a spojenie. Prostredníctvom pôsobivých inštalácií sa zákazník môže skutočne obklopiť značkou ako celkom. Aj keď zvyčajne považujeme inštalácie za umelecké exponáty, inzerenti majú veľa možností, najmä prostredníctvom kreatívnych pop-up obchodov, ktoré využívajú 360-stupňový prístup k ponoreniu spotrebiteľa do ich značky.

Pamätajte: spotrebitelia reagujú priaznivo na pominuteľné reklamy a ponáhľajú sa, aby interagovali s pôsobivou reklamou, ak je k dispozícii iba obmedzený čas. Ako značka je M&M’s už dlho spájaná s tým, že svojim nasledovníkom umožňuje hlasovať o nových a vzrušujúcich farbách. Takže keď chceli, aby fanúšikovia hlasovali za novú príchuť, urobili to ešte o krok ďalej otvorením časovo obmedzeného pop-up obchodu v New Yorku, kde mohli fanúšikovia preskúmať tri potenciálne nové príchute a odovzdať svoj hlas.

A s možnosťou fyzicky ochutnať produkt pri leňošení v značkovej preliezačke premenili obyčajný test chuti na nezabudnuteľný zážitok. Umelecké diela môžu slúžiť ako pohlcujúci zážitok aj ako spôsob propagácie produktu.

Inštalácia „Art of the Brick“ od spoločnosti Lego v Londýne to dokázala: premenila viac ako jeden milión kociek Lego na viac ako 80 umeleckých sôch vrátane Michelangelovho „Dávida“ a rôznych superhrdinov. Premýšľajte o tom: Lego jednoducho neobklopilo spotrebiteľa produktom – ukázalo spotrebiteľom príklady neobmedzenej kreativity, ktorá je výsledkom interakcie s ich produktom. To je konečný cieľ tejto reklamy: inšpiruje.

Lego “Art of the Brick” inštalácia na southbanklondon.com

Premeňte svoje najkreatívnejšie reklamné nápady na skutočnosť

Reklamy sú zvláštna hra. Môžu byť pôsobivé, vtipné alebo katastrofálne. Dajte svoje publikum na prvé miesto spolu s identitou vašej značky a investujte do kreatívneho reklamného nápadu, ktorý – kto vie – by mohol vytvoriť históriu!