Neviete, čo variť? Výživová poradkyňa Janka ponúka 3 skvelé tipy na chutný obed

Varenie má byť radosť, ktorou si skvalitníme zdravie Foto: Nediétuj

Share

Jedlo je liek, ktorý by sme si mali vedieť správne dávkovať. Záleží od toho, aké zloženie si na tanier dáme a v akom množstve ho zjeme. Výživová poradkyňa Janka, ktorá založila aj platformu Nediétuj, prináša okrem tipov na cvičenie aj zdravé a chutné recepty. Ktorý z nich sa rozhodnete uvariť vy?

Janka Rybárová sa stará nielen o cvičebný plán svojich klientov, ale aj o správny jedálniček. Ako sama povedala v jednom z našich predošlých rozhovorov, hlavným poslaním jej projektu Nediétuj je edukovať a navádzať ľudí k dlhodobej úprave nielen stravovacích návykov, ale aj aktívneho pohybu či správneho spánku.

Dôležitou časťou je práve strava, ktorá tvorí základ zdravého životného štýlu. Ak hľadáte tipy na rýchle, ľahké a zdravé jedlá, inšpirujte sa nasledujúcim výberom:

1. Pre milovníkov exotiky – Kuskusový šalát s tuniakom

(čas prípravy 10 minút)

Potrebujeme:

  • kuskus
  • tuniak v konzerve
  • zeleninu podľa chuti
  • soľ, čierne korenie a kurkumu
  • vodu
  • mozzarellu
  • olivový olej

Postup:

Uvaríme si vodu. Kuskus nasypeme do misky a nakrájame zeleninu aj mozzarelu. Kuskus zalejeme vriacou vodou (asi 0,5 cm nad) a počkáme, kým ju vsiakne. Keď je kuskus hotový, polejeme ho troškou olivového oleja, dochutíme soľou, korením, kurkumou a dobre premiešame. Vsypeme doň nakrájanú zeleninu, tuniaka z konzervy a mozzarelu, všetko dobre premiešame a podávame.

Neviete, čo variť?Pozrite si jedálniček na týždeň so zoznamom potravín

2. Pre milovníkov mäsa – Cestoviny prosciutto crudo

(čas prípravy 15-20 minút)

Potrebujeme:

  • celozrnné cestoviny
  • plátky prosciutta
  • sušené paradajky
  • mozzarellu
  • pár kvapiek olivového oleja
  • pažítku
  • bazalku
  • soľ a korenie na dochutenie

Postup:

Do vriacej vody vsypeme cestoviny a pripravíme ich podľa návodu. Nakrájame si mozzarelu, prosciutto, sušené paradajky a pažítku. Keď sú cestoviny hotové, scedíme ich a vložíme na tanier. Pridáme nakrájané suroviny, pokvapkáme olivovým olejom a premiešame. Na záver dochutíme soľou, korením, bazalkou a podávame.

Hľadáte recept na chlieb? Rýchly chlieb, na ktorý vám stačí 5 ingrediencií

3. Pre milovníkov rýchloviek – Rýchly letný šalát

(čas prípravy 10 minút)

Potrebujeme:

  • rukolu
  • jogurt
  • dijónsku horčicu
  • kozí syr
  • paradajky
  • papriku
  • uhorku
  • chlieb na krutóny
  • avokádo

Postup:

Rukolu, paradajky, papriku, uhorku a avokádo umyjeme, očistíme, nakrájame a dáme do misky. Potom zmiešame jogurt s pár lyžičkami dijónskej horčice a zmiešame so zeleninou. Chlebík nakrájame na kocky a osmažíme na suchej panvici. Keď máme krutóny hotové, vmiešame ich do šalátu. Na vrch položíme kozí syr a podávame.