7 najčastejších chýb, ktoré robia ženy manažérky

0
7 najčastejších chýb, ktoré robia ženy manažérky

Zaujímavé je, že profesionálne líderky, manažérky, či podnikateľky, majú tendenciu robiť rovnaké chyby. Ženy majú špecifické vlastnosti, ktoré ich predurčujú na to, že pracujú až príliš a nedokážu vypnúť ani doma, alebo sa snažia všetko urobiť samé.

Ak si prečítate zoznam týchto najčastejších chýb, možno si uvedomíte, že pracujete zbytočne priveľa. Sú možnosti, kde sa dá ubrať, zefektívniť prácu či delegovať úlohy. A možno tak zamedzíte vlastnému vyhoreniu. Tiež vám pomôžu dosiahnuť pokroky vo vašej kariére.

Chyba č. 1: Ak to chcem urobiť dobre, musím to urobiť sama

Ženy potrebujú mať nad všetkým kontrolu. To znamená, že chceme robiť všetko sami a nemôžeme spať, pokiaľ nemáme kontrolu nad dôležitými úlohami.
To znamená, že zanedbávame hlavné úlohy, na ktoré sa máme zamerať, a strácame čas a energiu vykonávaním práce, ktorú by mali vykonať ostatní.

Riešenie:
Majte jasný zoznam úloh a pracovný plán so všetkými dôležitými úlohami. Rozdajte tieto úlohy príslušným ľuďom vo vašom tíme.
Rozčleňte svoje tímy tak, aby ste zaistili, že majú pre každú úlohu správne zručnosti.
Pravidelne sa stretávajte so svojím tímom, aby ste mohli skontrolovať stav a pomôcť im vyriešiť problémy.

Chyba č. 2: Myslím si, že nie som dobrá líderka. Vybrali nesprávnu osobu!

Tajne pochybujeme o našej schopnosti viesť tím a dosahovať výsledky. Od chvíle, keď sme boli malými dievčatami, sme boli vedené k tomu, aby sme nespôsobovali rozruch a hrávali sa pekne a ticho. Tak sme vyrastali a nevytvorili sme si vodcovský štýl.

Riešenie:
Začnite viesť menšie veci vo svojom živote. Ak váš partner vždy plánuje dovolenku, urobte to tentoraz vy. Po úspešnom dokončení pokračujte ďalšími úlohami.
Zamyslite sa nad zoznamom svojich presvedčení, ktoré máte o svojej schopnosti vodcu. Všetky presvedčenia, ktoré sú negatívne, nahraďte pozitívnymi. Nájdite dôkazy z vašej minulosti, ktoré podporujú pozitívne presvedčenia.
Každý deň si prečítajte zoznam pozitívnych vecí a nahlas si ich hovorte v zrkadle. Čoskoro sa stanú tieto presvedčenia vašimi presvedčeniami.

Prečítajte si aj článok, ako sa zbaviť trémy 15 krokmi

Chyba č. 3: Mám ľudí vo svojom tíme, čo s nimi urobím?

Aj keď poznáme silu tímu a chceme vytvoriť dokonalý tím, niekedy nevieme, kde začať. Ako vyzerá optimálny tím? Ako zostavíme schopný tím?

Riešenie:
Začnite vytvorením organizačnej schémy s vedúcou úlohou pre každú hlavnú fázu práce, napr. vedenie projektového tímu, vedenie marketingového tímu atď.
Na základe množstva práce požadovanej pre každú fázu vytvorte tím s požadovaným počtom zdrojov. Keď sa fázy práce zrýchľujú alebo spomaľujú, presúvajte členov tímu podľa potreby. To optimalizuje počet zdrojov, ktoré potrebujete.

Chyba č. 4: Prečo som jediný človek, ktorý vykonáva všetku prácu?

Sú chvíle, keď máme pocit, že sme jediní, ktorí robia skutočnú prácu. Aj keď sme delegovali úlohy a vytvorili štruktúru tímu, nevidíme žiadne skutočné výsledky.

Riešenie:
Diskutujte so svojím tímom o prioritách. Zamestnanci nemusia mať rovnaké priority ako vy. Zistite od svojho tímu, či sa stretávajú s problémami, o ktorých s vami nediskutovali.

Chyba č. 5: Môj tím nie je motivovaný

Zmätený tím je nemotivovaný tím. Keď tímy nevedia, čo sa snažia dosiahnuť, časom sa stanú nemotivovanými. Výsledkom bude nízka morálka a nízka produktivita.

Riešenie:
Oznámte svojmu tímu celkový cieľ. Uistite sa, že majú jasno v tom, čo sa ako tím snažia dosiahnuť. Podeľte sa o ne s cieľmi a víziami. Pravidelne sa s nimi stretávajte, aby ste ich mohli informovať o dosiahnutom pokroku a získať od nich spätnú väzbu.
Jasná a pravidelná komunikácia s vaším tímom je najlepším spôsobom, ako udržiavať tím aktuálny a motivovaný.

Chyba č. 6: Prečo sa na mňa každý vo všetkom spolieha?

Je ľahké stať sa prekážkou, keď chceme robiť všetky rozhodnutia samy a chceme mať slovo v každom výsledku. Ak naše tímy nie sú oprávnené robiť žiadne rozhodnutia, sila tímu je ohrozená.

Riešenie:
Umožnite svojim tímom robiť určité rozhodnutia. Napríklad umožnite vedúcemu tímu robiť rozhodnutia, ktoré spadajú pod rozpočet 2 000 EUR a čokoľvek, čo bude vo vyššej sume, sa bude musieť prerokovať s vami.

Na úplné využitie vášho tímu budú musieť byť vedúci tímu schopní urobiť určité rozhodnutia. Môžete začať s menšími a menej rizikovými rozhodnutiami. Keď vedúci tímu preukážu, že sú schopní robiť správne rozhodnutia, môžete im umožniť robiť dôležitejšie rozhodnutia.

zena
foto: pixabay.com

Chyba č. 7: Nemám s kým hovoriť

Bez ohľadu na to, či ste novou manažérkou alebo vedúcou, možno sa nebudete cítiť pohodlne pri diskusii o nápadoch so svojimi spolupracovníkmi alebo nadriadenými vo vašej spoločnosti. Niekedy je dobré mať neutrálnu tretiu stranu, ktorá odrazí myšlienky.

Riešenie
Zapojte výkonného kouča, aby ste mali neutrálnu tretiu stranu, s ktorou budete diskutovať o nápadoch. Ak kouč, ktorého zapojíte, má skúsenosti vo svojom odbore, môže sa v prípade potreby využiť aj ako mentor.

žiadne príspevky na zobrazenie