Aromaterapeutka a podnikateľka Adela Zrubecká: Cesta je dôležitejšia ako cieľ

0
Aromaterapeutka a podnikateľka Adela Zrubecká: Cesta je dôležitejšia ako cieľ
NobilisTilia

Poznať prírodnú kozmetiku, ktorá má skutočne overenú kvalitu, už dnes nie je ťažké. Značky sa snažia priblížiť svojim klientom a ukazujú im aj niečo z vlastnej kuchyne. Bio kozmetika z Česka, Nobilis Tilia, oslavuje už 25 rokov a zákazníkom sa približuje stále viac. Na čele firmy stojí podnikateľka a aromaterapeutka Adela Zrubecká.

Spoločnosť Nobilis Tilia sa 25 rokov venuje vývoju a výrobe prírodnej aromaterapeutickej a BIO kozmetiky v Českej republike. V prostredí Vlčej Hory na okraji Národného parku České Švajčiarsko pripravuje kozmetické produkty, ktoré pohladia telo i dušu.

Prečítajte si rozhovor s Adelou Zrubeckou, spolumajiteľkou Nobilis Tilia a certifikovanou aromaterapeutkou:

Kam sa aromaterapia posunula za 25 rokov?

Aromaterapia je už dnes v povedomí ľudí, to je nesporné. Sledujem vzrastajúci záujem na kurzoch aj v Inštitúte aromaterapie. Ľudia si sami vyhľadávajú informácie, pýtajú sa aj veľmi fundované otázky.

Aromaterapia začala byť moderným slovom, využívaným v marketingu, hoci často v nesprávnom kontexte. No prispieva k rozširovaniu povedomia, že niečo také vôbec existuje.

Pre stále viac ľudí je aromaterapia súčasťou zdravého životného štýlu či prirodzený spôsob, ako sa starať o seba i svoju rodinu a podporovať svoje zdravie.
Vedecké štúdie účinkov éterických olejov alebo ich zložiek pomáhajú definovať ich účinnosť vedeckým jazykom pre odborníkov z úplne iných oblastí, než bolo donedávna zvykom – vedcov, zdravotníkov, lekárov, farmaceutov…

Počas našich vedeckých stretnutí na Vlčej Hore sa dozvedáme veľa cenných informácií, ktoré si cez nás nachádzajú cestu do praxe. Ako odbor je možné aromaterapiu praktizovať aj v rámci inej praxe – masérskej, kozmetickej, lekárskej, farmaceutickej a nachádza stále viac uplatnenia v pôrodníctve, ošetrujúcich profesiách či v psychoterapii.

Mojou osobnou misiou je etablovať aromaterapiu v Českej republike. Máme fungujúcu Asociáciu aromaterapeutov, kvalitný medzinárodne akreditovaný vzdelávací program pre odborných aromoterapeutov, stovky registrovaných aromaterapeutov, množstvo lektorov.

https://www.instagram.com/p/Bxl1hv8ii_W/

A kam ste sa za tých 25 rokov posunuli vy osobne?

Mám všetky dôvody na to byť šťastná. Som zdravá, mám skvelú rodinu a báječný pracovný tím, v ktorom každý prináša to, čo vie, pracuje, ako najlepšie vie pre cieľ, ktorý každého z nás zďaleka presahuje.

Všetci vieme, že aromaterapia pomáha a vnímam ako dar, že my všetci v NobilisTilia môžeme zarábaním peňazí na vlastné živobytie pomáhať ostatným. To mi dáva pocit vnútorného uspokojenia, že to, čo robíme, má zmysel aj pre ostatných.

Prečítajte si aj náš ďalší rozhovor – Iveta Kundráčová: Bez zmeny zmena nebude

Ktoré udalosti či rozhodnutia vnímate ako najdôležitejšie míľniky v histórii spoločnosti?

Dôležitým okamihom bolo sťahovanie do vlastných priestorov na Vlčej Hore v roku 2004. To nám umožnilo začať budovať firmu spoločne so vzdelávacím centrom a záhradou, v krásnej prírode na hranici národného parku. Toto rozhodnutie významne ovplyvnilo celý budúci vývoj firmy vo všetkých oblastiach.

A ďalším, z môjho pohľadu dôležitým momentom, bolo prijatie profesionálov na kľúčové pozície vo firme, kedy sa postupne začali formovať jednotlivé odborné tímy.

https://www.instagram.com/p/B2B8Y6rCFlx/

Sú okamihy, v ktorých by ste sa dnes rozhodli inak ako v minulosti?

Či by som sa dnes rozhodovala inak? Naše rozhodovania boli spoločné a mnohé sa nestalo tak, ako by som si predstavovala, hoci niekedy to pre mňa bolo frustrujúce. Ale to je život.

Ak sa mám obzrieť späť, tak to určite bolo tak, ako to malo byť. To je moja viera a osobné nastavenia.

https://www.instagram.com/p/BxTyNbFFPPn/

Čo by ste firme zapriali k pologuľatým narodeninám?

Samozrejme, aby sa ďalej rozvíjala a prinášala radosť ľuďom. Aby sa v našom spoločenstve dobre pracovalo, aby zamestnanci a spolupracovníci videli vo svojej práci zmysel. Zároveň, aby naši zákazníci a partneri boli naďalej spokojní s kvalitou našich výrobkov a spôsobom, akým pracujeme, aby zdieľali naše hodnoty.

Priala by som si, aby sa naša spoločnosť rozvíjala, nie však za každú cenu, ale zmysluplne. Cesta je dôležitejšia ako cieľ. Znie to ako klišé, ale pre mňa má veľký význam. Niekam vždy dôjdeme a potom zase pôjdeme ďalej, ale je dôležité, aby sme pritom mali dobré vzťahy a na tej spoločnej ceste nám bolo dobre, aby sme si to užívali a bavilo nás to.

https://www.instagram.com/p/B11RKSmIFM1/

Aké osobné želanie máte k tomuto výročiu vy?

Vďaka zmenám, ktoré sme pred piatimi rokmi naštartovali, máme dnes skvelý manažérsky tím. Pre mňa osobne je to príležitosť k spomaleniu tempa a hlbokému výdychu. Mám pocit dobre odvedenej práce za tých sedemnásť rokov vo firme a teším sa, že budem mať viac času kochať sa a sledovať, ako zasadené semienka myšlienok, nápadov a prianí vykvitajú do krásy.

Ako vás osobne, ako človeka a predovšetkým ako ženu, ovplyvnil vývoj, postupný posun značky?

Úplne na začiatku bola firma = Zbyněk. Neskôr bola firma = Zbyněk, Adela a Peter. Dnes je firma = naši zákazníci a zamestnanci. Inými slovami počas vývoja sa stalo, že uprednostňujem potreby firmy pred svojimi vlastnými. Keď dostanem nápad, prechádza cez filter: Je to pre firmu dobré? Je to v súlade s našimi hodnotami? Prináša to prospech alebo je to záťaž?

To je úplne iný proces než predtým, keď každý nápad bola príležitosť. Určite ten posun súvisí aj s tým, že je firma dobre ukotvená a že nás naši zákazníci poznajú a sami vyhľadávajú. S rastom firmy vzrástla aj moja zodpovednosť voči našim ľuďom, voči zákazníkom, nášmu bezprostrednému okoliu, planéte …

Nie, že by som skôr bola hazardér, ale púšťala som sa do vecí s oveľa menším rozmyslom ako dnes.

https://www.instagram.com/p/Bq0NndPlfmi/

Ako ste ovplyvnili vývoj spoločnosti vy?

Hovorí sa, že žena je ako voda. Pre mňa to má aj ten rozmer, že voda si vie nachádzať cestičky a vytrvalým pôsobením mení svoje okolie. Postupom času som sa naučila viac využívať ženskú energiu.

Vedenie firmy „ženským“ spôsobom ma veľmi baví a často žasnem, ako sa všetko skladá bez zbytočného úsilia, keď sa pracuje so zámerom a vierou. Vesmírny Google posiela, čo je práve potrebné. Moje motto je, že myšlienka tvorí.

Vyšla vám kniha Aromaterapia podľa ročných období. Čo vás motivovalo k tomu napísať knihu?

Bolo to stretnutie s redaktorkou Martinou Rybičkovou, ktorá ma oslovila s námetom. Najskôr sa mi do písania nechcelo, ale potom som si uvedomila, že všetko, čo som chcela povedať, už som niekedy niekam napísala. Takže vznikol koncept súborného vydania mojich textov zozbieraných podľa ročných období.

Pretože je kniha úspešná, Martina dostala ďalší nápad a budúci rok na jeseň by mala uzrieť svetlo sveta kniha s pracovným názvom Aromaterapia podľa hviezd. Budem na nej spolupracovať s astrológom Milanom Gelnarom, tak to bude veselé.

žiadne príspevky na zobrazenie