Ak toto počujete, keď zdvihnete telefón, okamžite zaveste. Tento jeden trik by vás mohol v budúcnosti zachrániť pred záplavou spamových hovorov.
V ére hromadných správ a preťaženia sociálnych sietí sa telefonát priateľovi alebo milovanej osobe s dobrými správami stal výnimočnou udalosťou. Bohužiaľ, je tiež takmer nemožné zistiť, ktoré prichádzajúce hovory sú od niekoho, s kým sa chcete skutočne rozprávať, a nielen od ďalšieho nepríjemného hovoru od robota.
Podvod vo forme telefonátu
A aj keď vám tieto anonymné nevyžiadané hovory pripadajú len ako obťažujúce, v skutočnosti môžu byť cielenými podvodmi, ktoré môžu ohroziť vaše osobné údaje. Našťastie, predstavitelia Federálnej komunikačnej komisie (FCC) tvrdia, že existuje niekoľko jednoduchých trikov, ktoré vám povedia, kedy by ste mali okamžite položiť telefón. A existujú aj ďalšie tipy, ktoré vám môžu pomôcť úplne obmedziť nežiaduce hovory.
Nahrávka
Ak pri odpovedaní na telefón počujete nahrávku, ihneď zaveste. Spoznať, že ide o robotický hovor, je zvyčajne také jednoduché, ako si všimnúť, že pochádza z neznámeho alebo zablokovaného čísla. Ak však niekedy zdvihnete telefón a budete počuť na druhom konci linky záznam, mali by ste okamžite zavesiť – najmä ak ide o jednoduchú otázku, na ktorú môžete odpovedať „áno“.
Žiadna firma vás nemôže kontaktovať bez predchádzajúceho súhlasu.
Interakcia s výzvami
Podľa FCC podvodníci a call spoločnosti často používajú jednoduché reakcie na identifikáciu potenciálnych cieľov. A nie je to len váš hlas: K tomu patrí aj výzva, aby ste sa stlačením tlačidla odstránili zo zoznamu hovorov. Interakcia s týmito výzvami akýmkoľvek spôsobom je spôsob, akým spameri zistia, že vaše číslo je skutočné, a ktoré potom môžu použiť na to, aby vás začali spamovať častejšie alebo dokonca predávali iným spoločnostiam, uvádza CNET.
Vyhnite sa prijímaniu hovorov z neznámych čísel, aj keď sa zdajú byť miestne
Preverovanie hovorov a vyhýbanie sa neznámym číslam môže byť náročné a otravné, najmä ak čakáte na dôležitý hovor od niekoho, koho číslo možno nemáte uložené v telefóne. Ale podľa FCC, aj keď telefónny hovor vyzerá, že pochádza z vašej predvoľby, je veľká pravdepodobnosť, že pôjde o „podvrh“, aby upútal vašu pozornosť a oklamal vás, aby ste ho prijali.
Samozrejme, ak niekedy zdvihnete telefón a uvedomíte si, že namiesto záznamu hovoríte so živou osobou, existujú aj ďalšie varovné signály, pri ktorých by ste mali tiež ihneď zavesiť. Ak volajúci tvrdí, že pochádza zo spoločnosti alebo vládnej agentúry, a okamžite na vás tlačí na získanie osobných údajov, ako je číslo účtu, adresa, číslo kreditnej karty, číslo sociálneho poistenia alebo osobné informácie, ako napríklad rodné priezvisko vašej matky, pravdepodobne ide o podvodníka.
FCC odporúča zavesiť hneď, ako sa vám niečo zdá byť podozrivé alebo si nie ste istí. A potom je dobré zavolať údajnej spoločnosti alebo agentúre späť na oficiálne uvedené číslo alebo na číslo uvedené na vašom účte alebo výpise z účtu.