Ako prispôsobiť svoje podnikanie v čase sociálnej izolácie

0
Ako prispôsobiť svoje podnikanie v čase sociálnej izolácie

Neexistuje žiadny spôsob, ako to obísť. Kvôli vírusu COVID-19 sa veci menia a podnikatelia sa budú musieť prispôsobiť tejto neľahkej situácii, aby prežili nasledujúce obdobie.

Posledných pár dní sme s kamarátkami a rodinou viedli veľa rozhovorov, a keď sa vybavia základné informácie o jedle, liekoch a pobyte doma, konverzácia sa rýchlo presunie do oblasti podnikania.

Čo sa stane? Ako sa vysporiadať s poklesom príjmov? Ktoré podniky budú v tejto kríze úspešné? Existuje vôbec niekto, okrem donáškovej služby potravín, kto teraz prosperuje?
Čo môžu malí a strední podnikatelia urobiť, aby sa dostali z tohto ťažkého obdobia?

Možno vám nasledujúce tipy pomôžu prehodnotiť svoj spôsob podnikania, aby ste mohli naďalej poskytovať svojim klientom služby a zákazníkom svoje výrobky, a to už aj teraz, ale aj v nadchádzajúcich mesiacoch.

Reakcia vs. adaptácia

Veľa spoločností začalo posielať e-maily o téme COVID-19 a o tom, čo robia, aby situáciu vyriešili.

  • Britská letecká skupina Easyjet sa vzdáva všetkých poplatkov za zmenu letov.
  • Loom, spoločnosť zaoberajúca sa nahrávaním obrazovky zdvíha limit videí, ktoré môžete nahrávať pomocou bezplatného plánu.
  • Aplikácia jogy Downdog ponúka lekcie zadarmo do 1. apríla.
  • FitnessHut, fitnesscentrum, zatvára a pozastavuje všetky platby pre súčasných zákazníkov.

To ukazuje, že firmy reagujú na zmenu prostredia. Aj keď je to šikovný a dobrý spôsob, ako obmedziť stratu a vytvoriť dobrú vôľu alebo získať publicitu, nemusí to však stačiť.

V tejto súvislosti existujú dva dôležité dôvody:

Podnikatelia môžu byť v takzvanom „výnimočnom režime“ tak dlho, kým sa dostanú do problémov. Napr. fitnesscentrum môže pozastaviť platby na 2 týždne, ale za ako dlho budú musieť prepustiť personál a zatvoriť zariadenie?
Kým sociálna izolácia a karanténa sú viditeľným dôsledkom vírusu, je ťažké predpovedať, aký bude plný dopad tejto krízy. Budú ľudia prehodnocovať svoje cestovné návyky na nadchádzajúce roky? Ako to ovplyvní spotrebu?

Majitelia firiem musia robiť viac, než len reagovať. Musia sa prispôsobiť.

Metropolitná opera nielen pozastavuje svoje predstavenia, ale ponúka aj nočné online vysielanie opery.
Douro Boys, ktorí zvyčajne organizujú semináre a ochutnávky vín vo svojich vinotékach, ponúkajú svojim klientom živé ochutnávky vín online.

vinári Douro Boys

Menučka.sk ponúkajú online objednávanie jedál a taktiež rozširujú ponuku na „take away“ jedlá a dávajú možnosť reštauráciám, aby sa zapojili.

Právne pre rodiča ponúka na svojom webe ebooky.

Nielen, že reagujú, ale prispôsobujú sa a proaktívne menia svoju ponuku tak, aby vyhovovala nadchádzajúcim zmenám na trhu.

Teraz sa teda stáva otázkou, ako môžete svoju firmu prispôsobiť tak, aby ste mali dobrú šancu prekonať nielen nadchádzajúce týždne, ale aj nadchádzajúce mesiace? Čo by mohli byť pre vás jednoduché obchodné úpravy, ktoré môžete dnes urobiť, aby ste mohli pokračovať v práci (a aby ste dostali zaplatené)?

Druhy služieb, ktoré si nevyžadujú osobné stretnutia:
Marketingový konzultant, SEO agentúra, grafický dizajnér, väčšina typov koučovania a poradenstva.

Možno ste chodievali k svojim klientom, aby ste podali správu o marketingovej stratégii spoločnosti alebo diskutovali o pláne na celý rok, ale toto sú stretnutia, ktoré sa dajú veľmi ľahko presunúť online.

A s trochou dobrej vôle vašich klientov (čo pravdepodobne teraz získate) môžu služby, v ktorých by ľudia tradične očakávali osobné stretnutie z dôvodu osobnej povahy služby, ale ktoré si v skutočnosti nevyžadujú fyzický kontakt, môžu byť tiež presunuté online.

Napríklad:
Výživoví poradci, právnici, účtovníci, architekti, bytoví dizajnéri, matematickí alebo jazykoví lektori.

Pre ktorúkoľvek z týchto profesií je pomerne ľahké nájsť online služby. Dnes môžete začať využívať tú istú technológiu, ktorú tieto spoločnosti používajú na diaľkové riadenie vášho podnikania.

Virtuálne stretnutia klientov one to one

Skype alebo Zoom sú dobré možnosti pre stretnutia klientov. Na dosiahnutie najlepšej kvality zvuku používajte dobrý headset.

Stretnutia klientov virtuálnych skupín

Zoom umožňuje stretnutia až so 100 účastníkmi za nízky mesačný poplatok (menej ako 15 dolárov).
Týmto spôsobom môžete jednoducho pozvať všetkých klientov pomocou aplikácie Zoom a uskutočniť iba hlasový hovor alebo videohovor. Skype má tiež funkciu stretnutia, ktorá umožňuje pozvať ľudí prostredníctvom odkazu Skype.

Možno si pomyslíte, že to všetko je pekné pre tie druhy profesií, ktoré môžu svoju prácu posunúť aj do online sveta, a pre svoje podnikanie si to neviete predstaviť. Čo teda s tým?

Buďte kreatívni: online riešenia pre offline firmy

Ak sa chcete prispôsobiť meniacemu sa prostrediu, musíte byť kreatívni a dobre sa pozrieť na svoju firmu.
Aby sme našli spôsob, ako pridať online komponent do tradičnej offline firmy, preskúmame nasledujúce otázky:
  • Ktorú časť svojich služieb by ste mohli ponúknuť online?
  • Aké sú súvisiace zručnosti, ktoré by ste mohli použiť na vytvorenie ponuky online?
  • Aké existujúce aktíva môžete zmeniť na online ponuku?
  • Zaujímali by sa vaši zákazníci o to, aby ste ich vzdelávali?

Pozrime sa na príklady firiem, ktoré už využívajú online ponuku vo svojom obchodnom modeli.

1. Ktorú časť svojej služby by ste mohli ponúknuť online?

Možno nebudete môcť ponúknuť rovnaké služby ako vy osobne, online, ale to neznamená, že žiadna z nich nemôže byť online…

Príklad 1: Veterinárny lekár (alebo zubár)

Keď si myslíte, že ide o veterinárneho lekára, som si istý, že prvá vec, ktorá vám príde na myseľ, NIE je online ponuka. Myslíte na svojho chorého psa, ktorý potrebuje pomoc a musí byť vyšetrený. Aj keď to vo väčšine prípadov platí, existuje aj možnosť ponúknuť veterinárnu službu online.

Neveríte? Vyskúšajte spoločnosť Petcoach.co, spoločnosť, ktorá ponúka majiteľom domácich miláčikov klásť otázky veterinárovi a robiť „hĺbkové online konzultácie“ (vrátane zobrazovania vášho domáceho maznáčika prostredníctvom videa) alebo JustAnswer, ktorý ponúka podobnú službu pre zubárov.

Príklad 2: Fitness tréner

Ponuka offline pre trénera fitness vyžaduje, aby sa stretli s klientmi v miestnej telocvični. Som si však istá, že ich klienti budú chcieť pokračovať v práci aj z domu.

Tréner Fitness im môže poslať prispôsobený program „cvičenia z domova“, aby sa ubezpečil, že zostanú vo forme, a ponúkajú videokontroly (živé alebo prostredníctvom nahratých videí), aby nadviazali kontakt s klientmi.

Príklad 3: Učiteľ tanca

Keď premýšľame o tanečných kurzoch, premýšľame o tom, že každý utorok a štvrtok večer pôjdeme do štúdia. Môžete použiť streamingovú službu, ako je napríklad Zoom, ktorá umožňuje pripojenie až 100 osôb do „štúdia“ a pokračovať v ponuke obvyklých kurzov. Pozrite si, čo Neou robí so svojimi triedami live stream a on-demand.

2. Aké sú súvisiace zručnosti, ktoré by ste mohli použiť na online ponuku?

Pre niektoré podniky a služby nemôže byť žiadna z bežných ponúk prevedená do online návrhu. To však neznamená, že svoje súčasné schopnosti nemôžete použiť na ponúkanie súvisiacich služieb.

Z tohto dôvodu premýšľajte o všetkom, čo robíte, aby ste svojim zákazníkom dodali svoje služby dnes. Existuje niečo, čo by ste mohli ponúknuť ako samostatnú službu?

Príklad 1: Svadobný fotograf

Teraz nie je vhodný čas pre akúkoľvek skupinovú aktivitu a to zahŕňa aj oslavy, ako sú svadby.
A buďme úprimní – neexistuje žiadna online alternatíva pre svadobné fotografie.

To však neznamená, že časť svojich schopností nemôžete použiť na vytvorenie ponuky online. Zamyslite sa nad úpravami fotografií, tvorbou a predajom hotových fotografií napríklad rôzne zátišia, pozadia, ktoré by iní využili na tvorbu webstránok… Svadobný fotograf bude mat prácu vždy.
 
fotografka
pixabay.com

Príklad 2: Majiteľ vinotéky

Keďže ľudia nevychádzajú zo svojich domovov, aby chodili do vínnych pivníc a kupovali fľaše, majiteľ vinotéky potrebuje iný spôsob, ako zarobiť peniaze.

Mohol by vytvoriť ponuku „ochutnávky domáceho vína“, poslať e-mailom svojim najlepším klientom a ponúknuť im, že im pošle 6 fliaš vína. Potom môže robiť rôzne ochutnávky rôznych fliaš ako pri príchode ľudí do svojho obchodu. To je presne to, čo Douro Boys už zavádzajú.

3. Aké existujúce aktíva môžete zmeniť na online ponuku?

Niektoré služby hromadia veľa „zbytkového materiálu“ počas práce a keď sú veľmi zaneprázdnení klientmi, nie je čas s týmito prostriedkami nič robiť. Teraz je čas oprášiť tieto relikvie.

Príklad 1: Opatrovateľka detí

Pracovníci v oblasti starostlivosti o deti sú zvyknutí na deti. To znamená, že pravdepodobne majú v hlave alebo v nejakej „internej“ príručke uložených veľa hier a aktivít.

Myslíte si, že tieto informácie sú užitočné pre všetky mamičky, ktoré sa teraz musia starať o svoje deti, ktoré nemôžu chodiť do školy? Samozrejme, že áno! Mohli by to poslať ako e-mail, e-knihu alebo dokonca konzultačný hovor s mamičkami.

Príklad 2: Cestovateľský bloger a fotograf

Aj keď zatiaľ nemôže cestovať, je čas pozrieť sa na všetky obrázky, ktoré nasnímal, ktoré ešte neboli publikované a nahrať ich na pevný disk.

Tieto „staré“ fotografie môže použiť na vytváranie kolekcií a ponúkanie balíkov fotografií. Alebo vytvoriť plán ďalšej cesty…

Príklad 3: Učiteľ jogy

Začína alebo končí vyučovanie meditačným cvičením? Učiteľ by ho mohol nahrať ako zvukový súbor a ponúknuť ho svojim klientom!
 

4. Zaujímalo by sa vaše publikum o vzdelávanie od vás?

Uvažovali ste o vytvorení online kurzu? Teraz by mohol byť ten pravý čas na to! Mnoho ľudí sa snaží zlepšiť svoje zručnosti.

Ak dokážete iných naučiť niečo, čo je cenné, dnes by to mohol byť ten správny čas.

Príklad 1: Manažérsky kouč

Pomáhate manažérom zvládnuť krízu? Teraz je čas zabaliť tieto znalosti do online kurzu a pomôcť mnohým ďalším majiteľom firiem!

Príklad 2: Majiteľ štúdia bojových umení

Vaši klienti poznajú a dôverujú svojmu učiteľovi a chcú vo svojej praxi napredovať. Teraz, keď je dojo prázdne, je ten pravý čas nahrať tento online kurz!
 
karate
pixabay.com

Je čas sa naučiť novú zručnosť?

Verím, že väčšina z vás, ktorá číta Akčné ženy, už nejakým spôsobom pracuje online, ale niektorí vaši priatelia alebo členovia rodiny pravdepodobne nie. Dnes môžu byť dočasne bez práce. Teraz je ten pravý čas na to, aby sa naučili nové zručnosti!

Pravda je, že pre mnoho ľudí to bude ťažké a adaptácia je najlepším spôsobom, ako sa zorientovať v týchto neistých časoch. To by mohlo znamenať naučiť sa úplne nové zručnosti, ktoré vyhovujú novej ekonomike.

Našťastie, internet je bezpochyby najlepším miestom, kde sa dá niečo naučiť. Napríklad cez rôzne YouTube kanály alebo cez kurzy prostredníctvom Udemy.

Ako sa prispôsobíte?

Pri pohľade na príklady uvedené vyššie si môžete všimnúť zaujímavú vec… Keď sa zruší sociálna izolácia, žiadna z týchto vašich aktivít nemusí zmiznúť. Môžu stať ďalším zdrojom príjmov pre vaše podnikanie.

Majiteľ vinotéky môže pokračovať so svojimi domácimi webinármi na ochutnávanie vína, učiteľ jogy by sa mohol rozhodnúť, že bude ponúkať ako streamovanie pre ľudí, ktorí žijú ďaleko od štúdia, fotograf by mohol pokračovať v predaji zväzkov fotografií atď.

Preto verím, že správna odpoveď je prispôsobenie sa, a nie je to iba reakcia na krízu.

Podeľte sa do komentárov s tým, čo robíte, aby ste sa prispôsobili? Už ste zaviedli niektoré z vecí, ktoré sme spomínali? Dajte mi vedieť napríklad v našej skupine Akčných žien na Facebooku, pomôžeme si navzájom!

zdroj: thrivethemes.com, Hanne

žiadne príspevky na zobrazenie