Ako sa stanete hviezdou na Googli vďaka recenziám?

0
Ako sa stanete hviezdou na Googli vďaka recenziám?

Pre malé firmy existuje dobrý spôsob, ako vyniknúť vo vyhľadávaní Google – vďaka hodnoteniam hviezdičkami. Môžete požiadať Google, aby vyhľadal zákaznícke recenzie vašich produktov a služieb a uviedol ich vo výsledkoch vyhľadávania spolu s hodnotením hviezdičkami z piatich.

Ako teda môžete vyniknúť vďaka recenziám? V preplnenom zozname výsledkov na Google má firma so štyrmi alebo piatimi hviezdičkami a pozitívnymi recenziami potenciál získať veľký podiel na prekliknutiach. Ale získať pozitívnu spätnú väzbu online nie je vždy jednoduché.

Online recenzie, hodnotenia a odporúčania sú však pre firmy dokonalým dvojsečným mečom. Pozitívna spätná väzba je marketingovým zlatom, ale kritika zverejnená na internete môže byť nesmierne škodlivá. Mnohé podniky v cestovnom ruchu, ako napríklad hotely, to určite vedia – ich bohatstvo je často v rukách ľudí, ktorí prispievajú komentármi a hodnoteniami na webové stránky, ako je TripAdvisor.

Problém je, že spätnou väzbou môže na tieto stránky prispieť ktokoľvek – spokojní zákazníci, tí, čo majú reálnu skúsenosť, dokonca aj konkurenti. Ako teda môžete zabezpečiť, aby systém hodnotenia hviezdičkami Google fungoval pre vašu firmu správnym spôsobom?

hodnotenie
pixabay.com

Hodnotenie hviezdičkami Google

„Ak ste svoj firemný profil odoslali (zadarmo) do služby Moja firma na Googli, ľudia vám môžu zanechať recenzie a hodnotiť váš produkt alebo službu,“ vysvetľuje Ben Dyer, bývalý špecialista na elektronický obchod SellerDeck. Nezabudnite tam pridať svoju presnú adresu a telefónne číslo.

„Potom sa môžete rozhodnúť, že Google bude hľadať tieto úryvky recenzií a prenášať ich späť do výsledkov vyhľadávania.“ Ale tým, že Googlu povolíte vyhľadávať to, čo nazýva „bohaté úryvky“, umožníte vyhľadávaciemu nástroju hľadať recenzie a hodnotenia na celom rade miest vrátane miest s miestnymi recenziami.

Google vyhľadáva hodnotenia hviezdičkami na všetkých týchto miestach a až potom príde s celkovým hodnotením, ktoré sa zobrazí na stránke s výsledkami vyhľadávania. Inými slovami, všetky tieto recenzie sú nezávislé a nemáte nad nimi žiadnu kontrolu.

Otázka pre malé firmy znie – oplatí sa riskovať?

Takto vyzerá profil firmy na Google

Sila recenzií

Ak sa obávate zvlášť zlej recenzie, mali by ste sa znova zamyslieť. „Nie je potrebné mať päť hviezdičiek a 100 % hodnotenie,“ hovorí Ben. „Ľudia sú v skutočnosti skeptickí voči 100% pozitívnym hodnoteniam a recenziám – zvoní to na poplach.“

Firmy s množstvom recenzií a pomerne pozitívnym hodnotením sú na tom lepšie ako firmy, ktoré nemajú žiadne hodnotenia alebo recenzie.

To, čo spotrebiteľ od hodnotení a recenzií požaduje, je uistenie. Spotrebitelia sa často obávajú online firiem, o ktorých nič nevedia. Môžu mať obavy pri nákupe drahých predmetov alebo pri rezervácii, kde je služba kľúčová.

Prítomnosť nestranných recenzií na vašom webe môže ľudí podnietiť k nákupu

google analytics

Mnoho malých firiem naďalej zverejňuje svoje vlastné referencie na svojich webových stránkach. Kedysi to bol jediný spôsob, ako prezentovať spätnú väzbu od zákazníkov. Teraz, s toľkými nezávislými stránkami s recenziami, tento prístup stratil svoju hodnotu.

„Kritizujem každého, kto umiestni svoje vlastné recenzie na svoju webovú stránku na stránku s referenciami,“ hovorí Dyer. „Nikdy nedávajú zlé recenzie. Všetko je to o dôveryhodnosti a dôveryhodnosť získate len vďaka nezávislosti.“

Nezávislé stránky s recenziami

Či už sa rozhodnete, aby sa vaše recenzie zobrazovali vo vyhľadávaniach Google alebo nie, je pravdepodobné, že vaša firma nebude hodnotená všade. Jedným zo spôsobov, ako spravovať recenzie, je použiť nezávislú recenznú službu, ako je napríklad Heureka.

Tieto webové stránky fungujú vo vašom mene, priamo kontaktujú vašich zákazníkov a zhromažďujú ich spätnú väzbu. Potom porovnajú výsledky, dobré aj zlé, a vy si ich môžete pridať na váš web. Zákazníci môžu vidieť, že recenzie nie sú moderované, takže im veria, na rozdiel od jednoduchého vystrihnutia a prilepenia niekoľkých pekných referencií.

pixabay.com

Hodnotia len skutoční zákazníci

„Naši klienti nám posielajú údaje o svojich zákazníckych transakciách a my ich oslovujeme, aby sme nám poskytli spätnú väzbu,“ vysvetľuje Matt Eames, obchodný riaditeľ FeeFo, firmy, ktorá funguje podobne ako naša Heureka. Zákazníci dostanú iba dve otázky, čo podporuje vysokú mieru odpovedí – zvyčajne 18 %.

„Myšlienkou jednoduchého procesu spätnej väzby je získať čo najširšie spektrum respondentov,“ vysvetľuje Eames. „Inak máte tendenciu prinútiť reagovať len ľudí s polárnymi názormi – buď tých, ktorí sú nadšení, alebo tých, ktorí sa majú na čo sťažovať.“

Existuje niekoľko ďalších výhod uvádzania recenzií od spoločností poskytujúcich služby recenzií. Po prvé, je to dobré pre SEO. Po druhé, tieto služby obsahujú iba skutočných zákazníkov.

Problém falošných recenzií

„Falošné recenzie sú problémom na otvorených stránkach, ako je TripAdvisor, kde ich môže komentovať ktokoľvek,“ hovorí Eames. Jedno je isté, čoraz viac spoločností si všimlo predajnú silu recenzií. Obchodníci na eBay a Amazon a sektor cestovného ruchu sa už roky riadia spätnou väzbou zákazníkov. V súčasnosti prijímajú recenzie aj iné odvetvia vrátane obchodu s motormi, realitných maklérov a módneho priemyslu, ako aj miestnych služieb, ako sú kaderníci a inštalatéri.

hodnotenie
pixabay.com

„Ak ste spotrebiteľ, ktorý si chce niečo kúpiť online, potom často budete hľadať recenziu,“ zdôrazňuje Eames. „Ak ju nenájdete, je pravdepodobné, že pôjdete inam.“

Ale pokiaľ ide o recenzie, existujú klady a zápory, hovorí generálny riaditeľ David Holliday: „Je skvelé, že ostatní ľudia vidia, ako sa nám darí. Znamená to, že si musíme byť maximálne vedomí služieb, ktoré ponúkame. Je to trochu ako spätná väzba na eBay,“ dodáva. „Každý chce vidieť 100% hodnotenie, ale nikto nie je naozaj 100% dokonalý, však? Recenzie našich služieb sa objavujú na najrôznejších miestnych stránkach. Pokiaľ bude široká verejnosť vidieť túto dobrú spätnú väzbu, je to pre nás dobrá správa. Ale nie je to niečo, čo môžeme plne kontrolovať.“

Zdroj: www.marketingdonut.co.uk

Foto: pixabay.com

žiadne príspevky na zobrazenie