Ako získať prvých 1000 followerov na Instagrame

0
Ako získať prvých 1000 followerov na Instagrame
Foto: Gabriela Teplická

Instagram má rad pozitivistickú komunitu interagujúcich a aktívnych followerov (sledovateľov). Ak však očakávate poctivý nárast tejto komunity rýchlo, lacno a bez námahy, asi vás sklamem.

Venujem sa budovaniu osobnej značky cez Instagram, stratégií biznis komunikácie na Instagrame a budujem marketingové postupy, ktoré jednotliví blogeri či podnikatelia môžu využívať pre efektívne doručenie obchodného odkazu klientom. Zo skúsenosti viem, že ak je perspektívou IG účtu predávať, bude „prvá tisícka“ marketérovi na Slovensku trvať minimálne pol roka, a na začiatku to bude stáť veľa strategickej, kreatívnej a komunikačnej práce (financie sú až druhoradé).

Pre rozbeh IG biznis účtu a zbieranie prvej tisícky sledovateľov nepotrebujete financie.

Predtým, ako začnete propagovať váš účet a pozývať naň followerov, nezabudnite:

– Pridať profesionálnu profilovú fotku;
– Popisať v BIO, prečo by vás mali sledovať a čo publikujete na tomto IG účte;
– Unikátny # a @ iného účtu, kde sa môžu dozvedieť viac;
– Do riadku “meno- názov- naming” dajte kľúčové slová vystihujúce oblasť podnikania/predaja/služby/témy blogu;
– Uveďte spôsob, ako vás môžu kontaktovať a ako môžu s vami spolupracovať;
– Weblink;
– 9 fotiek s popisom, hashtagmi a geotagmi;

instagram, instaranajky, mobil
Foto: Mária Takáčová

Vyplnený profil je pripravený na príliv followerov.

Tieto nápady a tipy by Vám mohli pomôcť získať si prvú tisícku sledovateľov pre váš biznis účet:

1. Dajte na vašom FB a iných sociálnych sieťach vedieť, že máte nový účet na IG a pozývate ich sledovať vás. Môžete pre inšpiráciu uviesť, čo „iné“ tam fanúšikovia nájdu a nezabudnite pripojiť link. Začnite na vašom IG účte sledovať vaše FB kontakty.

2. Využite emailový zoznam na pozvanie už existujúcich kontaktov prostredníctvom newslettra.

3. Na vašej webke pridajte IG widget tlačidlo pre priamy prechod na Instagram.

4. Do podpisu emailu pridať link na váš nový IG účet.

5. Začnite sledovať relevantné účty na Instagrame a followerov vašich konkurentov.

instagram, instaranajky, mobil
Foto: Mária Takáčová

6. Na tlačoviny – vizitky, letáky, nálepky, plagáty uvádzajte ikonku IG aj s názvom účtu @.

7. Vyskytujte sa offline, na workshopoch, stretnutiach. Ak prednášate, motivujte obecenstvo tagnúť (označiť) váš IG účet v stories/fotke/poste, aby vyhrali nejaký darček /bonus.

8. Kooperujte s blogerom, ktorý odprezentuje, že na vašom IG účte prebieha súťaž/výzva/výpredaj. Resp. buďte sponzorom súťaže, ktorú vyhlási bloger (vlastniaci vašu cieľovku) na svojom profile a podmienkou výhry bude sledovanie vášho profilu.

9. Aktívne sa zapájajte do komunikácie na iných IG účtoch, adekvátne komentujte a lajkujte štedro.

10. Využívajte možnosti a formy obsahu, ktorý Instagram ponúka. Vrátane interaktívnych nástrojov samotného Instagramu s vysokým percentom organického dosahu. LIVE, IGTV a Instastories s uvedením geotagu, hashtagu a kľúčových slov.

Držím palce, aby ste čím skôr prekonali magickú hranicu 1000 followers na vašom biznis účte.
Stratégie nárastu po 1000-ke sa už trochu líšia, ale o tom na budúcich insta-raňajkách.

TAMI

žiadne príspevky na zobrazenie