Alexandra Fifíková: Ako mladá mamička som potrebovala zarobiť peniaze, zároveň mať flexibilitu

1
Alexandra Fifíková: Ako mladá mamička som potrebovala zarobiť peniaze, zároveň mať flexibilitu
Alexandra Fifíková

Končí vám materská a neviete, čo ďalej? Alebo si chcete jednoducho privyrobiť? Mladá mamička Alexandra Fifíková si založila projekt, ktorý sprostredkúva virtuálne asistentky. V rozhovore nám prezradila, kto sa môže stať takouto asistentkou a pre koho je služba určená.

Pôsobíte v projekte All for us – Services. Čím sa táto služba zaoberá?

All For Us – Services zastrešuje viaceré služby podnikateľom aj nepodnikateľom. Gro projektu sú služby virtuálnej asistentky: od jednoduchej administratívy až po marketing, účtovníctvo a ďalšie služby, ktoré dokážu byť spravené na diaľku. Ďalej pre klientov riešime sprostredkovanie bývania (neverejné realitné ponuky), nastavenie financií a možnosti investovania. Samozrejme, kvôli zvýšenému počtu služieb (od roku 2020) som musela nabrať tím šikovných ľudí, ktorí sú k dispozícii po objednávke určitej služby.

Ako vznikol tento nápad?

Nápad vznikol skrz to, že ako mladá mamička som potrebovala zarobiť peniaze, zároveň mať určitú flexibilitu. Prvýkrát som sa s výrazom virtuálny asistent stretla, keď som videla inzerát na internete, kde bol novovzniknutý projekt virtuálnej asistencie. Ozvala som sa a začali sme spolupracovať.

Avšak po pár mesiacoch sa tomu tvorca prestal venovať, tak som sa rozhodla ísť do toho sama a na vlastnú päsť. Keď som mala 19, tak som si kvôli tomu založila svoju prvú živnosť. Oproti tomu predošlému projektu som tú myšlienku rozšírila, nastavila marketing a dala novú „masku“.

Pracujete ako virtuálna asistentka. Ako ste sa k tomu dostali? Čo všetko by mala virtuálna asistentka ovládať?

Najviac žiadané služby sú administratívne práce a marketing. Avšak odporúčam, aby sa tá osoba, ktorá sa pustí do toho, robila to čo vie, prípadne čo sa naučí. Vzdelávanie je v tomto smere potrebné, keďže technológie sa furt menia a pomaly všetko sa bude čoraz viac digitalizovať.

Pre aké ženy je toto povolanie určené?

Prácu virtuálneho asistenta alebo asistentky môže vykonávať v podstate každý, kto vie pracovať na počítači a minimálne v programoch ako sú Word, Excel a podobne. Všetko závisí od toho, akým smerom sa tá osoba chce uberať, aké má schopnosti, čo ju baví, a predovšetkým čo si klienti pýtajú.

V All For Us – Services máme mladšie aj staršie ročníky. V tíme sú nielen skúsení ľudia, ale aj študenti a mamičky.

Čo všetko môže byť náplňou jej práce? Kto si môže taketo služby objednať?

Každý, kto si chce uľahčiť prácu alebo podnikanie a zamerať sa časovo na niečo iné, možno dôležitejšie.

Je to prístupné aj pre menších podnikateľov?

Kontaktujú nás prevažne riaditelia alebo manažéri menších alebo stredných firiem. Pár krát sa stalo, že aj väčších, ale boli to skôr zahraničné. Medzi našou klientelou sa nájdu aj živnostníci.

Ak máte záujem vedieť o tejto problematike viac, príďte na webinár Ako sa stať virtuálnou asistentkou

Ako celý proces „náboru asistentky“ prebieha?

Buď sa už nový klient ozve na základe odporúčania iného klienta (to je u nás najčastejšie) alebo zareaguje na profil na LinkedIne, na príspevok na sociálnych sieťach, ktoré využívame.

Nábor prebieha zvyčajne cez telefonickú alebo e-mailovú komunikáciu, výnimočne na osobnom stretnutí, kde sa zoznámite a dozviete sa viac o sebe navzájom.

Niekedy sa ozvú ľudia zo zvedavosti, že čo to ten virtuálny asistent znamená. Ak sa im to hodí, tak sa ozvú a vtedy vzniká spolupráca.

Koľko virtuálna asistentka zarobí a aký je jej pracovný čas?

Každá si cenu a pracovný čas stanovuje sama, takže je to dosť individuálne.

Musí mať založenú živnosť alebo mať nejakú inú formu podnikania?

To záleží od dohody virtuálna asistentka vs. Klient. Formy môžu byť: živnosť, s.r.o., združenie, práca na dohodu, zmluva o dielo.

Ja osobne som si musela založiť živnosť, lebo klienti (hlavne firmy) vyžadovali faktúru. Pre mňa to nebola len jedno-rázová záležitosť. Potom si však musíte platiť zdravotné poistenie a neskôr aj odvody.

Podľa čoho si vybrať spoľahlivú asistentku?

Určite je dobré si pozrieť recenzie, webstránku alebo sociálne siete. Ak je to novšia asistentka a chce jej dať klient šancu, tak sa môžu dohodnúť na pár hodinách práce a podľa spokojnosti pokračovať ďalej v spolupráci. Predsa každý sme niekde začali. Nezabudnite si pozrieť jej portfólio služieb a cenník.

Skúste nám dať tri rady pre ženy, ktoré by sa chceli stať virtuálnymi asistentkami.

Musíte byť trpezlivé a nebáť sa nových výziev. Pri komunikácii s rôznymi klientmi viete naraziť na prekážky. Premyslite si koľko času chcete investovať do svojej práce. Pripravte sa na dlhšie začiatky. Zamerajte sa na svoje silné stránky, ale nezabúdajte na vzdelávanie!

žiadne príspevky na zobrazenie

1 komentár