Chcete aby vaše podnikanie bolo zapamätateľné? Alfou a omegou je content marketing

0
Chcete aby vaše podnikanie bolo zapamätateľné? Alfou a omegou je content marketing

Vystvetliť čo presne content marketing znamená je tzv. „never ending story“. O obsahovom marketingu už bolo napísaných veľa článkov, ale zároveň aj s množstvom chybných definícií. Ak chcete, aby vaše podnikanie bolo zapamätateľné a vaša organická návštevnosť rástla sústreďte sa na content marketing. Ak chcete vedieť, čo content marketing znamená v praxi čítajte ďalej.

Definícia pojmu content marketing podľa CMI

„Content marketing je strategický marketingový prístup zameraný na vytváranie a distribúciu hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu s cieľom zaujať a udržať pozornosť vopred definovaného publika a v konečnom dôsledku podporiť nákupné aktivity zákazníkov.“

Zjedodušene povedané:

Content alebo obsahový marketing je marketing, ktorý sa zameriava na tvorbu obsahu, ktorý je zaujímavý, relevantný, cenný a konzistentný. Cieľom obsahu je prilákať a zároveň aj udržať si jasne definovanú cieľovú skupinu. Je to dlhodobý marketing, premyslená stratégia, ako si vytvoriť dobré meno a zároveň si to meno udržať aj na niekoľko desiatok rokov.

Jednoducho je to tvorba dlhodobého obsahu, ktorý ľuďom pomáha, inšpiruje ich, vzdeláva alebo zabáva. Cieľom content marketingu nie je hneď predať alebo uspieť. Cieľom je vybudovať si meno a ostať v pozornosti ľudí dlhodobo.

Prečítaj si: Chcete prácu v oblasti biznisu? Sociálna sieť Linkedin vám v tom pomôže

V súčasnosti je trh presýtený už snáď všetkým, preto je dôležité venovať sa obsahu, ktorý je pútavý a zároveň užitočný pre vašu cieľovú skupinu. Kvalitný content marketing je to, čo odlišuje úspešných od neúspešných. Váš obsah by mal prinášať vašim potenciálnym zákazníkom úžitok. Či už vo forme zábavy alebo vzdelávania. Medzi kritéria kvalitného obsahu patrí jeho spolahlivosť, originalita a pútavosť.

  • zverejňujte len pravdivé informácie
  • vzdelávajte, prinášajte zaujímavé tipy a rady
  • nekopírujte konkurenciu, prinášajte niečo nové, originálne, myslite na to, že váš obsah by mal mať pridanú hodnotu
  • ak je váš obsah zdieľateľný, máte vyhraté. Ak je váš obsah natoľko pútavý, že ho ľudia prezdieľajú ďalej na sociálnych sieťach vašu organickú návštevnosť to zvýši dvojnásobne
  • stanovte si svoj vlastný „hlas“, budete zábavný, ironický, či edukačný?

Prečo je content marketing dôležitý a čom v skutočnosti je? Tieto body vám na túto otázku zaručene dajú tú najlepšiu odpoveď.

  • Pracuje s užitočným obsahom, ktorý nie je priamo o vašich produktoch,
  • obsah publikujete na vlastnej neplatenej platforme, ak niekomu zaplatíte, aby váš obsah uvrejnil nejde o content marketing, ale o reklamu alebo propagáciu,
  • nie sú to jednorázové výstupy, ale dlhodobý premyslený plán,
  • tento obsah má pridanú hodnotu a edukatívny charakter,
  • nemusia to byť len články, ale aj videá, knihy, kvízy, podcasty, webináre,
  • content marketing odpovedá na otázky, ktore vašich zákazníkov zaujímajú,
  • buduje odbornosť vašej značky,
  • z dlhodobého hľadiska je to najúčinnejší nástroj, ktorý vybuduje meno vašej značky a zabezpečí vám jej rast.

Príkladom content marketingu na Slovensku je napríklad Lidl, ktorý už roky tvorí kuchyňu Lidlu. Svojim zákazníkom ponúka zaujímavé recepty, ktoré majú pridanú hodnotu. Lidl je tak v povedomí ľudí aj vďaka receptom od známych kuchárov. Zároveň sú recepty prepojené na budovanie mena a priamo aj na jednotlivé produkty, ktoré si môžete zakúpiť v Lidl reťazcoch.

Prečítaj si: Svet sociálnych sietí: Koľko stories by sme denne mali dať na Instagram?

Pár tipov na záver

  • Nezameriavajte sa len na SEO, ale aj na obsah. Vytvorte skutočne pútavý obsah, ktorý ľudí zaujíma a vyhľadávajú ho,
  • základom obsahovej stratégie je komplexná analýza kľúčových slov, čo ľudia vyhladávajú, čo sa chcú dozvedieť,
  • pár príspevkom raz za čas a platená reklama nepatria medzi dlhodobý úspech, ak chcete profitovať dlhodobo tvorte kvalitný a užitočný obsah, ktorý prináša plnohodnotné informácie, ale hlavne pravidelne,
  • pri tvorbe vášho obsahu sa sústreďte na to, čo chcete aby ľudia o vás hovorili, čo si majú predstaviť pod vašim menom,
  • na záver to najdôležitejšie, buďte trpezliví. V obsahovom marketingu nedosiahnete úspech za noc. Dostať sa do povedomia ľudí trvá dlho, ale výsledky sú ešte dlhodobejšie.

Zdroj foto: Pexels

žiadne príspevky na zobrazenie