Čo by ste mali robiť bezprostredne po pracovnom pohovore?

unsplash.com

Share

Náboroví manažéri odhalili svoje tajomstvo dokonalého načasovania. Pracovný pohovor môže byť nervy drásajúci a tieto nervy nezmiznú ani po skončení pohovoru. Zvyčajne si nie sme istí, či by sme mali alebo nemali urobiť ešte niečo po pohovore a ako dlho by sme mali čakať, kým niečo neurobíme.

Našťastie odborníci prezrádzajú svoje skryté tajomstvá na to, čo považujú za najlepšie. Podľa odborníkov na nábor by ste mali do dvoch dní od pracovného pohovoru poslať e-mail s poďakovaním a o týždeň na to sa informovať o práci. Čítajte ďalej a zistite, prečo je toto najlepší časový plán, a o chybách pri žiadostiach o prácu, ktorým sa musíte vyhnúť.

Dva typy emailov

„Existujú dva rôzne typy follow up e-mailov, ktoré môžete poslať po pohovore,“ hovorí Peter Yang, náborový manažér s viac ako 20-ročnými skúsenosťami a generálny riaditeľ spoločnosti Resume Go.

Prvý je odoslaný v deň pohovoru a je určený na poďakovanie vášmu anketárovi za jeho čas a na preukázanie, že ste prácou stále nadšení. Druhý typ follow up e-mailu sa posiela týždeň alebo dva po pohovore, ak ste nedostali žiadnu odpoveď od osoby, ktorá vedie pohovor, a prípadne je napísané, aby ste sa informovali o stave procesu prijímania.”

Yang hovorí, že je nevyhnutné dobre načasovať posielanie vášho druhého emailu, pretože nechcete vyzerať ako otravní. Ale tiež nie je dobré čakať príliš dlho, pretože zamestnávateľ by sa už mohol medzitým rozhodnúť.

Najdôležitejšou časťou je počúvať skutočných recruiterov. „Jednu vec, ktorú treba mať na pamäti, je, že náborvý zamestnanec vám často na konci pohovoru dá vedieť, kedy vás pravdepodobne budú kontaktovať,“ vysvetľuje.

“Neposielajte e-mail pred dátumom, ktorý vám dali odhadom, kedy vám pravdepodobne pošlú odpoveď.” A venujte pozornosť aj času a hodine, kedy posielate svoj follow up e-mail.

unsplash.com

Kedy počas dňa posielať email?

Ed Spicer, náborový manažér pre Pest Strategies, hovorí, že takmer vždy odpovedá na follow up e-maily, ak sú odoslané ku koncu dňa.

“Oslovte náborového manažéra popoludní, nie ráno. Ich pracovná záťaž je pravdepodobne ľahšia neskôr počas dňa, takže je pravdepodobnejšie, že dostanete rýchlejšiu odpoveď, ak budete písať večer,” vysvetľuje. Samozrejme, pri vytváraní správneho e-mailu je potrebné mať na pamäti aj ďalšie dôležité veci.

1. Uveďte konkrétnu prácu, o ktorú ste sa uchádzali

Niektoré spoločnosti v tom čase neprijímajú ľudí len na jednu pozíciu, takže môžu pojednávať o stovkách žiadostí o rôzne pracovné pozície. Preto Joe Flanagan, hlavný poradca pre zamestnanosť v spoločnosti VelvetJobs, odporúča pripomenúť osobe, ktorej posielate e-mail, svoje meno, pozíciu, o ktorú sa uchádzate, a dátum, kedy sa uskutočnil váš pohovor.

Ak to zahrniete do svojho e-mailu, príjemca bude môcť jednoducho a rýchlo priradiť vašu tvár k e-mailu. A ak sa chcete dozvedieť viac chýb, ktorým sa treba v pracovnom procese vyhnúť, pozrite si tieto najčastejšie chyby pri písaní životopisov.

2. Dodržujte pravidlo „3 S“

Náborový pracovník John Li, hovorí, že by ste sa mali vždy riadiť pravidlom 3 S, keď budete posielať po pohovore email. To znamená, že to bude „stručný, krátky a pôsobivý“ – simple, short, suggestive. Li hovorí, že máte dať najavo, že rešpektujete čas svojho náborového pracovníka, a zároveň ukázať, že máte o danú pozíciu stále záujem.

unsplash.com

3. Buďte profesionálny

Nezačínajte vtipkovať ani sa nesnažte budovať príliš priateľský vzťah, kým si nezabezpečíte prácu, hovorí Rick Hoskins, zakladateľ a manažér spoločnosti Filter King. Váš e-mail by mal „zostať profesionálny a zdvorilý“ a nemal by obsahovať žiadne priateľské žartovanie alebo vtipy, ktoré sa mohli vyskytnúť počas skutočného rozhovoru.

Vyhnite sa klamstvám, ktoré takmer každý hovorí počas pracovného pohovoru.

4. Uistite sa, že váš email je personalizovaný

Aj keď by ste sa vo svojom e-maile nemali správať príliš priateľsky, nemal by vyznieť ako skopírovaná verzia e-mailu, ktorý by ste mohli poslať ktorejkoľvek spoločnosti.

Rick Weaver, náborový pracovník pre náborovú spoločnosť Patrice & Associates, hovorí, že ak posielate email, je „ľahko vidieť nedostatok personalizácie“. Odporúča pridať niečo, o čom ste diskutovali počas pohovoru – možno o spoločnosti alebo o náborovom pracovníkovi – aby bol váš email jedinečný. Ako urobiť dobrý dojem na pohovore? Prečítajte si týchto 7 rád. 

Zdroj: bestlife.com