Instapredávkovanie

Share

„Mám toho dosť, nestíham, je to zaťažujúce a najradšej by som to na niekoho iného hodil“ – počujem svojich klientov reptať ohľadne správy sociálnych sieti.

Začínajúci podnikatelia, živnostníci, kreatívci, odborníci či autori sú pri vstupe na trh krehkou skupinou, ktorá potrebuje podporu a silnú prajnú komunitu. Čiastočne sa snažím takú komunitu vybudovať v projekte instaranajky. Cez pravidelné posty na instagrame alebo na facebooku práve tejto skupine podnikavcov dávam nápady a triky, ktoré im pomôžu získať kontrolu aspoň nad svetom sociálnych médií. V rozbehu podnikania v štýle „one man show“ málokto má financie na promo, marketing, SMM a PR. Viac sa sústreďujú na klientov, produkty, servis, samotnú prácu/výrobok, email marketing, komunikáciu s partnermi, dodávateľmi, konzultácie, zmluvy, účtovníctvo, atď. Sociálne siete sú na konci záujmu a síl, a často práve celá apatia padne na sociálne siete. Ak sa k Instagramu a Facebooku dostávate o 22:30 vyčerpaní, neznášate ho a musíte niečo postnúť…radšej nič nepostujte.

Dám vám zopár nápadov, ako nízkonákladovo komunikovať, pričom budete mať svoju „značku“ pevne v rukách a čas strávený na sociálnej sieti tiež.
Ak do Vašej marketingovej komunikácie patrí Instagram, čítajte ďalej.

Sociálna sieť je dobrý pomocník, ale zlý pán. Nesmie sa Vám vymknúť z rúk. Čas, ktorý venujete Instagramu, musí byť strategicky pripravený, časovo obmedzený, efektívny, užitočný, poučný. Na začiatku, kedy len skúmate túto sociálnu sieť, vás môže zahltiť možnosťami a už existujúcimi vychytávkami, či kreatívnymi blogermi. Po mesiaci takého surfovania a sledovania pocítite „predávkovanie“. Ak patríte k tejto skupine, dajte like, nech viem, koľko „instapredávkovaných“ a „facebookpredávkovaných“ máme.

Tento stav sa prejavuje myšlienkami „to nikdy takto nedám“, „to je nadlho“, „žerie mi to všetok čas“, „furt som na tom telefóne a aj tak som nič nepostol“ a cítite tlak a apatiu vôbec ísť na Instagram.

Ďalší článok o instagrame si môžete prečítať tu.


Tipy, ako sa vyliečiť z preťaženia:

1. Choďte na Later.com (v nedeľu na 1 hodinu) tam jeden účet môžete (30 postov mesačne, bez stories) zaregistrovať a používať bezplatne.

2. Otvoríte kalendár (na marec) a poznačíte si medzinárodné sviatky a svoje narodky a iné významné dni.

3. Zo stocku s fotkami si stiahnete relevantné fotky k vašej činnosti (15), a preriedite ich fotkami, kde je Vaša tvár (15). Všetkých 30 fotiek (vzhľadom na špeciálne dni) naloudujete do aplikácie Later.com s krátkym popisom a 2-3 hashtagmi.

4. Zautomatizovali ste postovanie, prepnite si účet na biznis účet, aby ste mohli sledovať štatistiku a vyhodnotiť, aké posty išli najlepšie.

5. Do bio si pridajte aplikáciu Linktr.ee a tam zadajte viacej odkazov na webku, video, skupinu, atď. (napr. profil @tamiinspira)

6. Každý druhý deň si pripravte storku, ktorú spravíte, a odkážete followerov kliknúť si na link v bio a prečítať/pozrieť si/ alebo ísť si pozrieť post vo feed.

7. Delegujte postovanie a storky, prípravu a nahrávanie, úpravu fotiek virtuálnej asistentke, ktorá bude mať prístup do účtu a aktualizuje stories cez víkend (nech si oddýchnete). Požiadajte ju cez víkend byť v profile aktívna a sledovať účty, ktoré podnikajú v rovnakej oblasti ako vy. A zároveň nesledovať účty, ktoré nesledujú vás (sú nato aj free appky)

8. Môžete skúsiť massfollow, ale to za poplatok a vyberte si dobrého poskytovateľa.

9. Zadajte cielenie reklamy cez Ads Managera, aby neustále išiel traffic nových followerov do vášho účtu. Po dosiahnutí prvých skutočne poctivých 500 followers s ER nad 15% môžete skúsiť 10 Eurový budget/7 dní.

10. Nájdite si teenagera na portáli s brigádami/alebo rovno suseda, nech Vám vymýšľa a urobí rešerš „naj kul appiek“ pre oblasť podnikania a čo používa konkurencia, a ukážky postov od konkurencie a nech skúsi spraviť podobné videjko, fotku, animáciu. Dnešní tínejdžeri sú šikovnejší a lacnejší ako…veď viete kto.

Zdroj foto: pexels.com

Delegujte všetko to, čo si nevyžaduje vašu tvár a energetiku. Nemusíte byť ani závislí ani predávkovaní Instagramom. Ak sa Vám už začne dariť, delegujte správu sieti Social Media Marketérovi.

A pamätajte, zautomatizujte proces postovania, followovania a komunikácie maximálne ako sa len dá. Proces komunikácie cez Direct (správy) sa dá tiež automatizovať, ale o tom nabudúce.
1 deň venujte plánovaniu a nahadzovaniu foto a komentárov na mesiac dopredu. Každý deň sa pripojte vy (vami poverený človek) do účtu na pár minút a komentujte a lajkujte účty, s ktorými by ste rady spolupracovali. Ak začínate byť z toho unavení, tak na pár dní sa stiahnite a potom zas pokračujte.

Ak potrebujete nakopnúť a chcete viac užitočných rád, pridajte sa k nám do skupiny na facebooku  a na instagram. Pomôžem, poradím, nakopnem!

Vaša TAMI

P.S. Ak sa chcete o kompilácii Facebook a Instagram dozvedieť viac, a hlavne o ich využití pre biznis, príďte na event s akčnými ženami 4.4. …rezervujte si lístok, kým je ešte dostupný. Budem tam ja a ešte ďalšie dámy z online marketingu a budem sa tešiť, ak tam budete aj vy!