Môžeme mať horší zmysel pre orientáciu, ale to nemá vplyv na naše šoférske schopnosti: hovorí Lucia

Share

“Od žien sa očakáva, že budú nosiť topánky na podpätku, ale na šoférovanie to nie je správna voľba, najmä ak ideme na dlhšie trasy alebo do hustej premávky. Preto je vhodné mať pripravené balerínky alebo tenisky,” hovorí v úvode Lucia Solomon. Pred jazdou sa vždy prezuje.

V šiestom dieli seriálu Akčné ženy za volantom sme privítali Luciu Solomon zo SuperDRIVE, ktorá učí ľudí, ako jazdiť bezpečne. S Luciou sa zhovárala Babsy Jagušáková a testovali spolu luxusný Jaguar I-Pace.

Sponzorom relácie je Top Auto Premium, predajca prémiových áut značiek Jaguar a Land Rover.

Ako si nastaviť sedadlo a volant na aute?

Lucia taktiež učí, ako správne nastaviť sedadlo, aby to čo najlepšie vyhovovalo vodičovi. “Často sa stretávame s problémom, že si manželia menia auto, a manželka sa neodváži zmeniť sedadlo, čo môže mať veľmi veľký dopad,” poznamenáva Lucia. Správne nastavenie sedadla učia na každom tréningu.

Dôležité je nastaviť správnu výšku sedadla tak, aby ste sedeli čo najvyššie, ale zároveň nie vyššie ako na jednu päsť od stropu auta. Znižujeme tým mŕtvu zónu a lepšie vidíme okolo seba. Sklon sedadla by mal byť nastavený na 95-stupňový uhol. Ďalšia vec je vzdialenosť sedadla od pedálov. “Priblížime si ho tak, aby sme pri maximálnom brzdení nikdy nenarovnali nohu. Ak potrebujenme krízovo zabrzdiť, nedokážeme to členkom, ale len tak, že vyvinieme silu celej nohy. Noha má byť stále mierne pokrčená a v prípade nárazu budú dôsledky nehody menšie,” zdôrazňuje Lucia.

Koľko je dobré byť vzdialený od volantu?

Aby sme mali volant a airbag na optimálnu vzdialenosť, mal by byť volant vzdialený cca 30 cm od našej hrude. “To je zhruba dlhšia strana formátu A4,” vysvetľuje Lucia. Upozorňuje, že pod volantom je páka, ktorú môžete zdvihnúť a dá sa ňou nastaviť volant. Cez najvyšší bod volantu by sme mali vedieť ohnúť ruku v zápästí. Lucia to aj názorne ukazuje.

Tiež je vhodné znížiť opierky na sedadlách vzadu, aby sme mali prehľad. Bočné zrkadlá si nastavíme tak, aby sme videli minimum vozidla a maximum priestoru. Dôležité je, aby hlavná opierka hlavy nebola nižšie ako naša hlava. Radšej ju nastaviť vyššie ako nižšie. V prípade nárazu nás zachytí.

Ako sa Lucia dostala do mužského sveta?

Veľa pre Luciu dôležitých udalostí sa udialo vďaka náhodným impulzom. “Pred desiatimi rokmi som sa zúčastnila školy šmyku,” rozpráva Lucia. So SuperDRIVE ostala v kontakte, slovo dalo slovo a začala u nich pracovať. Neskôr sa stala konateľkou firmy.

Ako by charakterizovala svoju prácu? “Pomáhame zvyšovať bezpečnosť za volantom. Máme široké portfólio tréningov, aby sme vedeli pomôcť každému klientovi,” hovorí Lucia. V ich vozovom parku nájdete od motoriek po autobusy. Škola šmyku je ich najpopulárnejší tréning.

O ženách sa hovorí, že sú horšie šoférky… Sú to mýty alebo fakty podložené štatistikami?

Lucia hovorí, že nemá rada, keď počuje takéto reči. “Môžeme mať horší zmysel pre orientáciu, ale to nemá vplyv na naše šoférske schopnosti,” argumentuje. Dodáva, že štatistika hovorí, že 84% fatálnych nehôd za rok 2020 bolo spôsobených mužmi. Muži, keď majú výkonnejšie auto, majú tendenciu skúšať, čo dokáže. Ale ženy odolávajú pokušeniu ísť rýchlejšie. Tiež sa neboja rozprávať o strachu za volantom, čo si muži často nepriznajú. Aj keď sa ženy možno viac boja, idú bezpečnejšie. “Strach je prirodzená emócia a nie je zlý,” hovorí Lucia.

Vo videu sa dozviete ešte toto:

  • aké sú najčastejšie príčiny nehôd,
  • čo všetko uberá pozornosť,
  • aké autá má Lucia rada,
  • podľa čoho si vyberať auto,
  • aké tréningy ponúkajú,
  • aká je defenzívna jazda a aké má výhody,
  • ako jazdiť ekologickejšie.