Marketing na sociálnych médiách: Princípy, ktorých by ste sa mali držať

0
Marketing na sociálnych médiách: Princípy, ktorých by ste sa mali držať
Zdroj: Unsplash.com

Sociálne médiá sú neoddeliteľnou súčasťou marketingu. Nie je to len o tom, že človek niečo zavesí na svoj profil dúfajúc, že si získa pozornosť stoviek ľudí. Tak to nefunguje. Týmto spôsobom by ste nevyriešili prakticky nič a iba by ste pripravili seba o energiu a nervy. Kvôli tomu vám prinášame princípy, ktorých by ste sa pri marketingu mali držať.

Bez stratégie sa nepohnete

Ako informuje Buffer, ešte predtým, ako začnete by ste si mali určiť, čo je cieľom vašej marketingovej kampane. Ako by vám mohli práve sociálne siete pomôcť v biznise? Tento krok odporúčajú aj odborníci zo spoločnosti WordStream, ktorá sa venuje online reklamám. Ak by ste do toho išli bez akéhokoľvek scenára a čakali by ste, ako to vypáli, mohli by ste sa skôr popáliť. Spočiatku by vás to mohlo baviť, no potom by ste nevedeli, kde vám hlava stojí. Týmto spôsobom asi nechcete budovať svoje podnikanie.

Publikačný plán

V súčasnosti si môžete len vyberať, ktorú sociálnu sieť si zvolíte, no je to skutočne dôležité. Tieto médiá vám totižto pomôžu zviditeľniť vašu značku, zvýšiť návštevnosť na webe, zvýšiť interakcie alebo budovať pozitívnu povesť značky. Samozrejme, tieto veci nenastanú hneď. Preto by ste mali mať po ruke plán, vďaka ktorému si stanovíte, kedy publikujete daný príspevok, aby ste sa stále ľuďom pripomínali. Nemusíte ľudí však neustále „atakovať“ svojím obsahom. Stačí, keď si pozriete, v ktorom čase má váš profil najväčšiu návštevnosť a vtedy sa dobre ozvete.

Keď aj dostanete na svoje obsahy spätnú väzbu, či už formou komentára alebo správy, prečítajte si ju. Práve táto informácia je pre vás kľúčová. Keby ste sa stretli s kritikou, popremýšľajte nad tým. Možno by ste sa vďaka tomu mohli naozaj v niečom zlepšiť. A samozrejme, je to skvelá príležitosť na interakciu so sledovateľmi.

unsplash.com

Uvedomte si charakter sociálneho média

Každá platforma môže mať iný podtón. Spoločnosť WordStream informuje, že niektoré sa vyznačujú pokojnejším neformálnym prostredím, iné zase profesionalitou. Využite ich potenciál naplno a prispôsobte im svoj obsah. Urobte ho vo vtipnej, pohodovej a odbornej verzii. Vďaka tomu by ste si mohli získať pozornosť viacerých skupín.

Nezabúdajte na analýzu

Aby ste vedeli, ako sa vám darí vo virtuálnom priestore, musíte poznať výsledky analýzy. Práve tá vám ukáže, koľko ľudí ste oslovili, koľkých ste stratili, prípadne získali. Na základe týchto dát budete vedieť na čom ešte zapracovať a budete tomu môcť prispôsobiť aj svoj obsah.

Sledujte jedným očkom konkurenciu

Hoci sa chcete odlišovať od svojej konkurencie a priniesť niečo nové, aj tak ju troška sledujte. Najmä, ktoré sociálne siete využíva za účelom marketingu a ako komunikuje so svojimi stálymi alebo potenciálnymi zákazníkmi. Pri takejto komunikácii je dôležité, aby ste vedeli, ako zapôsobiť na ľudí. Musíte si ich získať. Možnože aj máte kampaň, ktorá je nabitá emóciami, no ak ju uverejňujete nesprávnym spôsobom, nič z toho nebude. Skúste sa teda inšpirovať konkurenciou.

firma
unsplash.com

Zdroj: Buffer, WordStream

Zdroj: Unsplash.com

žiadne príspevky na zobrazenie