Mýty o Instagrame

0
Mýty o Instagrame
Foto: Mária Takáčová

Mýty o Instagrame za začali šíriť na prelome rokov 2016-2017, pretože Instagram sa rozhodol čistiť botov, znižovať dosahy, zrušil chronologický algoritmus úpravy domovskej stránky, robil poriadok so spamermi a začal podporovať relevantný obsah, ktorý má potenciál zabávať, inšpirovať, motivovať, a hlavne zapájať ľudí do komunikácie. Hovorím o mýtoch, ktoré kolujú Instagramom a mnohí majú tendenciu im veriť. Hovorím o mýtoch a spiknutiach, ktoré sa šíria o biznis účtoch a ich nevýkonnosti. Bodkou za viacerými dohadmi bola tlačová konferencia 1.6.2018, kde sa vyslovene popreli niektoré z nižšie spomínaných dohadov.

Vymenujem 10 mýtov, ktorým by ste nemali pri pobyte a podnikaní cez Instagram veriť.

1. Instagram je platforma pre postovanie obrázkov
– Je to úžasná sociálna platforma s dokonalou cielenou reklamou a biznis potenciálom.

2. Shadowban je záhadné zablokovanie hashtag, že nie je vyhľadateľný
– Existuje buď ban (zákaz resp. zablokovanie určitých funkcií, a neskôr aj celého účtu, ak došlo k porušeniu pravidiel IG) alebo chyba systému (ktorá sa časom napraví).

3. Biznis účet má nižší dosah ako osobný účet na IG
– Biznis účet má prinášať releventnú štatistiku a možnosť cielenej reklamy. IG chce udržať podnikateľov, aby zadávali reklamu a videli výsledky. A užívateľov, aby videli relevantnú reklamu a bavili sa na IG. Dosah je porovnateľný. Kontent nie vždy.

4. Massfollow funguje a zvyšuje počet relevantných sledujúcich
– Mnohých užívateľov IG irituje follow/unfollow alebo neadekvátne komentovanie Vašich postov. Massfollow nie je oficiálne povolená metóda získania publika a IG cez API ide obmedzovať limity a možnosti zneužitia účtov ako aj spamovanie. V roku 2018 massfollow asi skončí.

Aká je sila ženského networkingu? Prečítajte si tu.

Instagram Phone Netwokting
Foto: Mária Takáčová

5. Autoposting cez aplikácie má nižší dosah ako manuálne postovanie príspevkov
– C´mon, ak Vás baví vstávať o 3 a.m. len kvôli tomu, že cieľovka „matka“ popri dojčení či ohrievaní mlieka scrolluje IG práve v tomto čase, tak si pokojne privstaňte a manuálne postujte relevantný obsah…

6. Edit – úprava publikovaného postu zníži jeho dosah
– Nezníži, edit slúži na úpravu textu, najmä formátovania a doplnenia označení, emoji či lokácie. To, čo znižuje dosah postu, je nekvalitná foto/video a otrepaný či nudný obsah (bez relevancie, reálnej komunikačnej jednotky, hashtagu, či geotagu).

7. Počet followers rozhoduje o úspešnosti blogera/influencera
– Absolútne nie, počet followers je irelevantný údaj. To, čo rozhoduje, že Vaša reklamná kampaň cez daného blogera/influencera bude úspešná je dosah, ER, kvalita komunikácie s cieľovkou, osobný vklad, unikátnosť blogera a kvalita obsahu, ktorý bloger podáva na konzistentnej báze prostredníctvom strategicky a profesionálne pripraveného audiovizuálu.

8. Viem dostať Váš účet do odporúčaných u klientov – platená služba
– Nikto nevie dostať Váš účet do recommended, iba ak Vy sami svojou aktivitou na IG. Odporúčané máme každý iné, tvorí sa na základe Vašej aktivity na Instagrame. Ak pozeráte veľa videí, budú sa Vám ponúkať. Ak lajkujete foto detí, budú sa Vám v recommended zobrazovať častejšie. A tretia strana je tu bezmocná – nenechajte sa nachytať.

9. Reklama na Instagrame nefunguje
– Zdôrazním, čím skôr sa cez správcu reklám Ads Managera na Facebooku naučíte cieliť reklamu na IG publikum a testovať jej ROI, tým lepšie. Reklama na IG funguje, avšak má svoje špecifiká. Ak sa potrebujete poradiť pred spustením kampane, môžete kontaktovať mňa a prejdeme si individualizovaný plán pre zacielenie alebo si zakúpiť niektorý kurz targetológie – cielenej reklamy cez Facebook. Investícia do vzdelania nie je výdavok – ale investícia do Vášho biznisu. Investujte a všetko bude fungovať.

10. Úspešnosť marketingu cez IG sa nedá merať
–  IG má pri prepnutí na biznis účet celú škálu meracích a štatistických údajov k nahliadnutiu priamo v aplikácií. A čo tak iné apps iconosquare, websta, crowdfire a i. – tu si každý biznis vie odsledovať výkon a upraviť si svoju marketingovú stratégiu. A nemusíte si platiť drahé digitálne agentúry.

Ak si to neviete nastaviť alebo interpretovať, na to tu máme mentoring od INSTARANAJKY

Hrnček od Polin Instagram Tami
Foto: Mária Takáčová

V každom prípade, sledujte novinky z IG, čítajte akcnezeny.sk a budete držať biznis pod palcom.

TAMI

žiadne príspevky na zobrazenie