Príbeh slávnej Gillian: Ako sa z dievčatka, ktoré bolo iné, stala hviezda

Share

Gillian je sedemročné dievča, ktoré nemôže obsedieť v škole. Neustále vstáva, všetko ju rozptyľuje, lieta v myšlienkach a nesleduje výklad na hodine. Učitelia sú ustarostení, trestajú ju, karhajú, niekedy ju odmenia za to, že je pozorná, ale nič. Gillian nevie sedieť a nedokáže byť pozorná.

Keď príde domov, aj matka ju potrestá. Takže Gillian mala nielen zlé známky a tresty v škole, ale trpela nimi aj doma.
Jedného dňa zavolajú Gillianinu matku do školy. Pani je veľmi smutná, lebo očakáva na zlé správy, chytí Gillian za ruku a pomaly kráčajú do miestnosti na pohovor. Učitelia hovoria o chorobe, o zjavnej poruche. Možno je to hyperaktivita alebo možno potrebuje lieky.

Počas rozhovoru prichádza starý učiteľ, ktorý to dievčatko pozná. Požiada všetkých dospelých, matku a kolegov, aby ho nasledovali do vedľajšej miestnosti, odkiaľ Gillian stále vidieť. Keď odchádzajú, povie Gillian, že sa čoskoro vrátia a zapne staré rádio s hudbou.

Keď je dievča v izbe samo, okamžite vstane a začne sa pohybovať hore-dole, akokeby naháňala hudbu vo vzduchu. Učiteľ sa len usmieva, keď sa naňho kolegovia a matka pozerajú a v očiach majú niečo medzi zmätkom a súcitom. Učiteľ im hovorí:

“Vidíte? Gillian nie je chorá, Gillian je tanečnica!”

Odporúča, aby ju mama vzala na tanečný kurz a aby ju jeho kolegovia občas roztancovali. Gillian navštívi svoju prvú lekciu tanca a keď príde domov, nadšene povie mame:

“Všetci sú ako ja, nikto tam nemôže sedieť!”

V roku 1981, po kariére tanečnice, otvorení vlastnej tanečnej akadémie a získaní medzinárodného uznania za svoje umenie, sa Gillian Lynne stala choreografkou muzikálu Cats a Fantóm Opery.

Dúfajme, že všetky „odlišné“ deti nájdu dospelých schopných ich oceniť za to, akí sú, a nie pre to, čo im chýba.
Nech žijú rozdiely, malé čierne ovečky a tí nepochopení! Oni sú tí, ktorí vytvárajú krásu v tomto svete.

Zdroj: commons.wikimedia.org, Meetmeatthemuny

O Gillian Lynne

Gillian Barbara Pyrke sa narodila v Bromley v štáte Kent a bola predčasným tanečným talentom už od útleho veku, keď sa ešte počas školy spojila so svojou priateľkou z detstva Beryl Gray. Tancovala aj preto, aby vymazala tragédiu násilnej smrti svojej matky v dôsledku autonehody, keď mala Lynne iba 13 rokov.

Lynnin talent na tanec objavil lekár. V škole mala slabé výsledky, a tak ju matka vzala k lekárovi a vysvetlila mu, že sa vrtí a nesústredene. Po vypočutí všetkého, čo jej matka povedala, doktor povedal Lynne, že sa potrebuje na chvíľu porozprávať s jej matkou súkromne.

Zapol rádio a odišiel. Potom povzbudil jej matku, aby sa pozrela na Lynne, ktorá tancovala do hudby v rádiu. Doktor poznamenal, že je tanečnica, a povzbudil matku Lynne, aby ju vzala do tanečnej školy.
Balet Sadler’s Wells

Počas tancovania pre Molly Lake’s Company v ľudovom paláci si Lynne všimla Ninette de Valois a požiadala ju, aby sa pripojila k Sadler’s Wells Ballet počas druhej svetovej vojny. Po otvorení Kráľovskej opery po vojne dostala svoje prvé veľké sólo v Spiacej krásavici v noci na svoje 20. narodeniny.

Stala sa z nej obdivovaná dramatická balerína v čoskoro premenovanom Kráľovskom balete, preslávená svojou Čiernou kráľovnou v de Valoisovom šachu, Kráľovnou Wilis v Giselle a úlohami, ktoré pre ňu vytvorili Frederick Ashton a Robert Helpmann.

en.wikipedia.org

Tanečnica v Palladiu a West Ende

V roku 1951 opustila Sadler’s Wells Ballet a okamžite zaznamenala úspech v londýnskom Palladiu ako hviezdna tanečnica a následne vo West Ende v úlohách Claudine v Can-Can v divadle Coliseum. Objavila sa vo filme The Master of Ballantrae ako Mariane. Tiež sa objavila ako tanečnica a herečka na začiatku britskej televízie.

Počas svojej dlhej kariéry ako choreografka a režisérka Lynne pracovala na mnohých inscenáciách vrátane inscenácií Royal Opera House, Royal Shakespeare Company a Anglickej národnej opery, ako aj na mnohých predstaveniach na West Ende a Broadwayi.

V roku 1970 choreografovala a režírovala inscenáciu Nottingham Playhouse muzikálu Love on the Dole. Pôvodne román od Waltera Greenwooda bol spracovaný do muzikálu s Ericom Flynnom a Angelou Richardsovou v hlavných úlohách. V roku 1975 prišla do Austrálie, aby vytvorila prvé dielo The Australian Ballet, ktoré bolo výslovne objednané pre televíziu, The Fool on the Hill. Možno ju najviac preslávila práca na muzikáloch Andrewa Lloyda Webbera Cats (1981), The Phantom of the Opera (1986) a Aspects of Love (1990).

Bola tiež plodnou televíznou choreografkou a režisérkou najmä seriálu The Muppet Show a v roku 1987 vyhrala cenu BAFTA Huw Wheldon za réžiu a choreografiu filmu A Simple Man, v ktorom hrala Moira Shearer.

Jej produkčná spoločnosť[10] naďalej produkuje televízne, filmové a javiskové produkcie. Gillian Lynne zomrela 1. júla 2018 v londýnskej nemocnici na zápal pľúc vo veku 92 rokov.

Zdroj: wikipedia.com