Silvia Némethová: Naše tričká nosia aj známi herci, ale tešíme sa z každého nadšenca

2
Silvia Némethová: Naše tričká nosia aj známi herci, ale tešíme sa z každého nadšenca

Pískacie tričká asi pozná každý z nás. Kedysi boli nedostatkovým tovarom, a keď sa pred niekoľkými rokmi opäť objavili, spôsobili ošiaľ. Kto stojí za ich návratom? Porozprávali sme sa so Silviou Némethovou, zakladateľkou značky Pískacie. V rozhovore nám prezradila:

  • ako sa z hobby na materskej stal skutočný biznis,
  • ako pískacie tričká nadobudli svoj súčasný vzhľad,
  • čo je najobľúbenejším motívom medzi zákazníkmi,
  • komu ich tričká pomáhajú,
  • ktoré známe osobnosti nosia ich tričká,
  • čo je ich najväčší sen.

Pískacie tričká sú známe asi väčšine našich čitateliek. Málokto však vie, ako tento nápad vznikol. Čo bolo vaším podnetom?

Naše pískacie tričká sú na trhu od roku 2013. Vznikli ako revival spomienka na podpultové pískacie tričká z dovozu populárne v 80. rokoch. Oživili sme teda nápad, ktorý nebol náš, zároveň sa v roku 2013 nenachádzal na našom, ani žiadnom európskom trhu. Na samotnom začiatku to bola zábavka popri materskej dovolenke, ktorá s narastajúcim počtom objednávok plynule prešla do plného úväzku.

Čo bolo na začiatku to najťažšie?

Najťažšie bolo celé nastavenie výroby produktu. Najskôr vymyslieť, ako bude samotná pískacia nášivka fungovať a vyzerať, vzápätí nájsť spriaznenú dieľňu, ktorá bude mať na náš projekt čas a chuť.

Vybrali ste si zložitejšiu cestu – namiesto našívania pískatiek na hotové tričká ste sa rozhodli šiť celé tričká sami. Prečo?

Od začiatku nám záleží na lokálnom a zodpovednom prístupe k samotnej výrobe. Pretože každý kus pískacieho oblečenia vyrábaného na Slovensku podporuje pracovné miesto pre šikovnú krajčírku, milú asistentku v obchode, alebo pre kolegov starajúcich sa o doručenie objednávky k zákazníkovi. Zároveň nás baví vymýšlať zaujímavé strihy, nechce sa nám našívať pískacie obrázky na reklamné nátelníky, ktorých strih je už daný. Táto ťažšia cesta nám nakoniec dáva väčšiu volnosť a tiež väčší zmysel.

Ste mama dvoch detí. Ako ste dokázali skĺbiť materstvo s podnikaním?

Na materskej dovolenke mi po psychickej stránke veľmi prospievalo vo voľnom čase uvažovať nad niečím iným, ako nad vecami súvisiacimi s materstvom. V momente, keď toho začalo byť viac, ako by som bola schopná zvládnuť, do celého procesu za zapojil môj manžel. Odišiel z práce a začal sa naplno venovať našej spoločnej firme. Postupne sa nám spoločne podarilo vybudovať značku, ktorá si mohla dovoliť zamestnať zopár ľudí na výpomoc.

Neostali ste len pri detských tričkách, ale orientujete sa aj na dospelých. Ako by ste charakterizovali vašich cieľových zákazníkov?

Myšlienka rozšírenia detského sortimentu o dospelácky prišla veľmi rýchlo, pretože mamy mali zrazu možnosť obliecť sa rovnako ako dieťa a to ich veľmi bavilo. Veľkú časť našich zákazníkov tvoria práve rodiny, ktoré chcú mať rovnaké alebo podobné tričká. Nakupujú u nás ale aj ženy, ktoré ešte deti nemajú. Súvisí to s veľkým výberom lichotivých strihov, voľnočasových šiat, ktoré neriešia kilo navyše. Často nás navštevujú zákazníci cestou na detskú oslavu, pretože pískacie je fajn kompromis medzi hračkou a tričkom.

Podľa čoho volíte dizajn tričiek?

K pôvodnej námorníckej pásikatej klasike časom pribudli aj menej uletené kolekcie. Napríklad pastelové farby a jednoduchšie tvary pískadiel nám priniesli nového iného zákazníka, ktorý tiež chcel niečo pískacie, ale pojašené pruhované tričko bolo pre neho skrátka cez. Sledujeme aktuálne trendy vo svete módy a snažíme sa vždy intuitívne zvoliť niečo nové, aby sa k nám ľudia radi vrátili. Ide však vždy o voľnočasové pohodlné oblečenie.

S ktorým produktom máte najväčší úspech?

Po dlhej sezóne srdiečok a námorníckych lodí sa na vrchol rebríčka vyštverala pískacia panda. Čo sa strihov týka, veľmi obľúbené sú práve dámske šaty.

Ako vznikla kolekcia Bezodpadu?

Dlhšie nás hnevalo, že v dielni vzniká po pískacích tričkách odpad, ktorý nemá ďalšie využitie. Niečo sme rozdali v školách na hodiny výtvarnej výchovy, niečo v základných umeleckých školách. Stále hľadáme cesty, ako byť čo najviac bezodpadoví a nepridávať znečistenej planéte ďalší náklad. Pri tejto príležitosti mi napadlo povýšiť odrezky a ukázať ľuďom, že ešte majú čo povedať.

Oslovila som na spoluprácu dlhoročného kamaráta návrhára Vlada Morávka, spolu sme si určili smerovanie tejto línie a on jej dal tú správnu náladu. Na každý jeden kúsok starostlivo vyskladáva malé umelecké dielo, ktoré nie je nikdy rovnaké, ako to predchádzajúce. Všetko záleží od aktuálnych dostupných farebných odrezkov a nálady samotného dizajnéra. Keďže o tieto modely bol veľký záujem, do nášho tímu sme prijali Báru Mrňákovú, absolventku odevného dizajnu v Zlíne. Rovnako ako Vladko, aj ona pracuje na bezodpadovej kolekcii po svojom. Jej modely sa líšia od Vladkových, preto si nájdu opäť iného zákazníka.

Spolupracujete s nadáciou Deťom s rakovinou. Ako prišlo k tejto spolupráci?

Prvý kontakt a nápad spojiť sily prišiel zo strany neziskovej organizácie. Bolo to v čase, keď sme sa zamýšlali nad tým, ako dať pískacím ďalší rozmer, a tak spojenie hravosti a chuti pomáhať bolo veľmi prirodzené. Obzvlášť, keď máme veľa fanušikov medzi najmenšími, bolo pre nás prirodzené podporiť projekt, ktorý pomáha malým hrdinom. Projekt vďaka veľkej podpore fanušikov Pískacie, Martinusu a veľkej časti influencerov zo sociálnych sieti dokázal vyzbierať peknú sumu pre nadáciu.

Vo vašich tričkách bolo vidieť aj herca Juraja Kemku. Máte viacerých ambasádorov?

Máme veľkú radosť, že naše veselé tričká si obľúbili aj známi herci, je pre nás česť ich vidieť na Jurkovi Kemkovi, Robovi Rothovi, alebo Danovi Heribanovi. Nemenej sa však tešíme z každého jedného nadšenca, ktorého stretneme len tak v meste.

Rozmýšľate rozšíriť svoj trh aj do zahraničia?

Veľmi radi by sme expandovali na zahraničný trh. Momentálne pracujeme na novom webe, s ktorým by sa nám to snáď raz mohlo podariť.

Máte nejaký sen, ktorý by ste ešte chceli dosiahnuť?

Tešila by som sa, keby sa páčili Pískacie aj ľuďom v zahraničí. Snívam o rozrastajúcom tíme Pískacie, lenže pandémia nás obrátila opačným smerom. Dúfam, že sa nám to podarí zvrátiť a môj sen sa raz splní.

Aké novinky pripravujete?

Momentálne máme novú jemne pastelovú kolekciu v mentolovej a safari farbe, ktorá je umiernenejšia a trochu iná ako tie predchádzajúce. Spustili sme nový web, ale veľa vecí ešte treba doladiť aby fungovalo ako má, na tom teraz budeme pracovať najbližšie týždne.

Skúste nám dať tri rady pre ženy, ktoré chcú začať podnikať a splniť si svoj sen.

1.Myslím si, že v prvom rade treba zaujímavý produkt. Nový, niečím odlišný od ostatných, aby nezapadol v šedivej spleti konkurencie.
2. Robiť veci srdcom, bez kalkulu, s istou dávkou pokory. Vráti sa vám to.
3.Vytrvať a nenechať sa odradiť neprajnými a závistlivými poznámkami.

žiadne príspevky na zobrazenie

2 KOMENTÁRE