Simona Socratousová: Keď zlepšujeme našu komunikáciu, zlepšujeme naše vzťahy

0
Simona Socratousová: Keď zlepšujeme našu komunikáciu, zlepšujeme naše vzťahy

Simona Horváth Socratousová, zakladateľka spoločnosti elevatin – HR & Trainings Studio, pomáha firmám nastaviť aj realizovať praktický rozvoj ľudí. V rozhovore nám prezradila:

  • aký projekt rozbehla a v čom pomáha firmám,
  • na akých zručnostiach najčastejšie treba popracovať,
  • čo je základný kameň kultúry vo firme,
  • je možné potlačiť trému.

Ste zakladateľkou spoločnosti elevatin. Čím sa vaša spoločnosť zaoberá?

V elevatin pomáhame firmám rozvíjať ich ľudí nastavením online aj offline vzdelávania a tréningami najmä v oblasti komunikácie. Môžete si to predstaviť napríklad tak, že firma rýchlo narástla a z interných radov sa zamestnanci stali tímlídrami. Sú noví v líderskej pozícii a vedenie ich chce podporiť, aby sa v novej roli čo najlepšie ujali. My sme tejto spoločnosti pomohli ujasniť, v čom sa majú títo ľudia rozvíjať (aké kompetencie potrebujú mať) a ako to nastaviť.

Čiže, na čo je výhodnejšie spraviť elearning, na čo prezenčný tréning, prípadne úplne iné forma rozvoja, či je lepšie ak si to spravia interne, alebo im my tréning spravíme ako externý dodávateľ. Tiež im pomôžeme s tým, ako viesť rozvojové rozhovory a na čo sa v nich zamerať, aby nešlo len o jednorazové vzdelávanie, na ktoré sa po mesiaci zabudne. Firmám v oblasti IT tiež pomáhame školiť IT developerov v komunikácii s klientom, vďaka čomu vedia lepšie manažovať očakávania klientov a zároveň sa s nimi baviť ľudským jazykom, ktorému rozumejú obe strany.

Akí klienti vás najčastejšie oslovujú? Pre koho sú vaše služby určené?

Primárne robíme pre stredné a väčšie podniky (50 a viac zamestnancov). Čo sa týka odvetvia, je to rôzne, zatiaľ máme za sebou projekty pre firmy z oblastí IT, FMCG, gaming, big4 v konzultingu, UX design, či startupové SaaS spoločnosti.

Vo firmách sa sústredíte na rozvoj ľudí. Aké zručnosti podľa vás najviac zamestnancom chýbajú?

Kľúčová zručnosť je najmä komunikácia a tomu pridružené (riešenie konfliktov, spätná väzba, asertívna komunikácia). Nepovedala by som však, že ľuďom zručnosti chýbajú. Skôr ide o to, že na tomto najviac potrebujeme pracovať. Myslím si, že všetci. Len sme každý na inej úrovni. Kvalita našej komunikácie je priamoúmerná kvalite našich vzťahov.

Keď zlepšujeme našu komunikáciu, zlepšujeme naše vzťahy. V práci to znamená, že nám spolupráca ide ľahšie, efektívne riešime problémy, podávame potom lepší výkon. Nakoniec aj to, že sa tam cítime dobre a radi do práce chodíme. Pre firmu je toto tiež veľmi dôležité. Je to základný kameň ich firemnej kultúry a výkonných zamestnancov.

Od januára 2021 ste rozbehli svoj srdcový projekt Ako viesť školenia, kurzy a workshopy. Prezradíte nám o ňom viac?

Je to taká moja srdcovka, práve vďaka tomu, že milujem rozvoj aj osobnostný aj rozvoj ako taký, keď v nejakej téme rastieme. Prostredníctvom tohto projektu sa môžu podnikatelia a začínajúci lektori autenticky postaviť pred skupiny a odovzdávať svoje vedomosti zapamätateľne, interaktívne a s ľahkosťou. Takže rozvoj šíria aj do svojich komunít, čo ma veľmi teší.

V spolupráci s Akčnými ženami pripravujete webinar Ovládnite trému raz a navždy. Dá sa tréma vôbec potlačiť? Alebo ju skôr treba prijať a nejako sa s ňou vyrovnať, aby nám nebránila vo vystupovaní?

Tréma je taká zaujímavá vec. Dlho som si myslela, že raz už trému mať nebudem. Dokonca na strednej škole som urobila čokoľvek, aby som nemusela stáť pred ľuďmi a prezentovať referát. Mala som z toho paniku. Že by to raz bolo súčasťou mojej práce som si určite nepredstavovala.

Potlačiť trému určite nemá zmysel, skôr s ňou treba vedieť pracovať. Keď ideme v súlade s tým, ako funguje náš mozog, tak nám vie práveže pomôcť podať lepší výkon. A to presne budeme preberať na blížiacom sa webinári.

Pre koho je váš webinar určený (komu sa zíde)?

Webinár Ovládnite trému! Raz a navždy sa zíde najmä podnikateľom, mamičkám na materskej, ktoré sa vracajú do práce či začínajúcim lektorom a zamestnancom firiem, ktorí sa ocitajú v týchto situáciách: robia školenia, prednášky a workshopy, prezentujú na konferencii, pred klientom, chodia na dôležité stretnutia či po dlhom čase idú na pohovor.

Na čo sa môžu webinára účastníčky tešiť? (obsah v skratke, benefity)

Na webinári si odhalíme 3 mýty, ktoré nám bránia zvládnuť trému a tiež sa pozrieme na to, ako s ňou pracovať v súlade s fungovaním nášho mozgu a nervovým systémom.

Povieme si aj praktické techniky, ktoré pracujú s mysľou aj telom, ktoré budú účastníci vedieť ľahko použiť pred akýmkoľvek vystúpením alebo náročnou situáciou. Vďaka absolvovaniu webinára budú pri najbližšej príležitosti, vedieť ako pracovať s trémou tak, aby sa cítili sebavedome a boli autentickí.

 

žiadne príspevky na zobrazenie