Štyri príbehy žien – o šťastí, kráse, úspechu a motivácii

0
Štyri príbehy žien – o šťastí, kráse, úspechu a motivácii

V krásnych priestoroch kaštieľa Chateau Gbeľany sa stretlo asi 50 žien, ktoré prilákal bohatý program Akčných žien – štyri spíkerky, ochutnávka vína, čokolády či džemu s prémiovým alkoholom a tombola s množstvom cien. V programe bola dokonca aj zvuková masáž od Kristíny Zem, ktorá hneď v úvode rozbúchala srdcia prítomných dám.

Programom sprevádzala moderátorka Martina Beňová. Ako prvú spíkerku vyspovedala zhovorčivú mentorku Tinu Nekudovú.

Foto: Roderik Kučavík

Tina Nekudová: Človek sa nestane mentorom len tak, musí na to vyrásť

Tina je mentorka, chcela pomôcť ženám, ktoré chceli byť súčasťou IT, ale nevedeli, ako na to. Uvedomuje si, že veľa rozpráva, ale zistila, že pri mentoringu treba viac počúvať. A motivuje ju najmä to, keď vidí, že so ženami spolu niečo dokážu. Je pre ňu balzam na dušu, keď stretáva človeka, ktorý je stratený a potom sa mení na zrelú osobnosť.

Tina rieši ľudí z diametrálne odlišných odvetví. V čom však majú ľudia niečo spoločné?  Tina hovorí: „Aj keď si myslíme, že sme výnimoční, každý rieši to isté. Tie témy sú podobné.“ Veľa ľudí napríklad chodí za ňou s otázkou, či využíva svoj potenciál. „Keď ideme na to systematicky, prídeme k zaujímavým výsledkom,“ vysvetľuje.

Foto: Roderik Kučavík

Niekedy nás prevalcujú myšlienky v podvedomí. „Treba vedieť, kým sme a musíme si to vedieť aj obhájiť. Niekedy sa stáva, že keď niečo nevyjde, nejdeme do toho. Zle si trekujeme našu cestu. Nevieme, prečo sa ten výsledok stal. Vnímame to tak, že to bolo zbytočné, lebo sa to zle skončilo. Ženy idú s vášňou do vecí a nemajú stratégiu. A keď to podľa nich nie je úspešné, idú od toho preč. Keby možno podnikli iné kroky, bolo by to úspešné. Je dobré ísť do pocitu, ale ten pocit musí byť zdôvodnený,“ hovorí Tina.

Človeku môžu veľmi dobre pomôcť otázky: V čom sa cítim dobre? Kedy som šťastná? V čom som nepremožiteľná? Čo ma vie sklamať? Ako vyzerajú moje konflikty?

Iveta Hrabovská, zakladateľka Gentlejam: Ako začať podnikať s 300 eurami na účte

Keď zistili v práci Ivety Hrabovskej, že začína podnikať, dostala výpoveď. Mala na starosti miliónové projekty, bola to skvelá práca, ale stále si hovorila, že má talent na niečo iné, nechcela sa zaoberať len KPIčkami.
Uvedomila si, že svoj nápad dokáže ako marketérka dobre predať a že to treba robiť úplne inak ako väčšina. Od začiatku mala víziu – poňať džemy ako biznis darček. Urobila si prieskum konkurencie a rozhodla sa, že to urobí inak. Vsadili na prémiový alkohol a luxusný dizajn.

Foto: Roderik Kučavík

„Je to vo viere v produkt,“ hovorí s úsmevom Iveta. „Treba mať dobrú stratégiu. A nejde v tom len o peniaze,“ dodáva. Zo začiatku mala len 300 eur na účte. Potom dostala pôžičku a za 4300 eur zariadili výrobňu cez bazár.

Iveta vraví, že chute sa u nej vytvárajú náhodne. A inšpiráciou je aj dizajn jednotlivých fliaš alkoholu. Napríklad k burbonu sa jej hodila vanilka. A keď rozmýšľala, s čím by dala dokopy metaxu, postavila si ju na pracovný stôl a celé dni uvažovala, čo k nej vyberie. Nakoniec ju napadli višne. A tak majú višňový džem s 12% alkoholom.

Vzhľad fľaše je pre ňu natoľko dôležitý, že raz dokonca odmietla spoluprácu so značkou vodky kvôli dizajnu fľaše. Predstavila si marketingové predmety, plagáty, ako to na nich bude vyzerať a nepáčilo sa jej to.

Iveta podniká spolu s manželom podniká, vydala sa ako 24 ročná a 15 rokov sú spolu. Vtedy však začala aj práca na ich vzťahu. Jej manžel je racionálny a pragmatický a Iveta je snílek. Vtedy jej koučing otvoril cestu k nemu, sedenia s koučkou jej pomohli nájsť cestu, ako skĺbiť prácu a rodinu.
Našli kľúč – slovo ego – musia ho potlačiť. „Vždy máme dve cesty,“ hovorí Iveta. „Buď budeme rozmýšľať srdcom alebo egom.“

Foto: Roderik Kučavík

Ivana Winbladh – vedúca obchodného oddelenia na Britskom veľvyslanectve

Ivana pracuje na Britskom veľvyslanectve, kde pomáha britským firmám zorientovať sa v predpisoch. Pomáha uľahčiť vstup britských firiem na slovenský trh. „Najťažšie je presvedčiť firmy aby prišli na tento trh, a že sú tu dobré príležitosti,“ hovorí Ivana. Ivana má na starosti doslova full servis – marketing, mapovanie konkurencie. Hľadá pre nich distribútora, a propaguje obchodných partnerov.

Rada spomína na stretnutie s kráľovnou Alžbetou II. v Tatrách v roku 2008, kedy navštívila Slovensko. Rok 2016 bol pre nich zaťažkávacou skúškou, nečakali, že referendum o brexite skončí takto. „Skomplikovalo nám to veci, ale o to viac je naša práca potrebná,“ hovorí Ivana.

Foto: Roderik Kučavík

Ivana rozprávala aj o projekte Tech Woman, ktorý búra predsudky, že ženy sa zaujímajú len o tzv. ženské veci ako napríklad kozmetiku. Chcú ukázať, že ženy vynikajú v technológiách a aj vo vede. Bola pyšná, že v súťaži Tech Women Awards získali prestížne ocenenie Petra Kotuliaková z Aj ty v IT a Mária Virčik zo spoločnosti Matsuko, ktorá je lidrom v hologramoch.

Britské veľvyslanectvo sa tiež podieľalo na kampani za udržateľnosť a nulové emisie uhlíka Race to Zero, aby bola v roku 2050 uhlíková neutralita.

Ľubica Babišová z kliniky Kamala: Akosi  zvýšiť sebavedomie

Klinika Kamala sa zaoberá estetickou medicínou. Ľubica vraví, že najdôležitejšia je pre ňu bezpečnosť. Pri práci stojí za svojimi zásadami a nesľubuje, čo sa nedá urobiť. Vždy svojim klientom povie, čo je v ich silách urobiť a chcú ženám splniť reálne očakávania.
Ľubica vraví, že niekedy je zákrok pre ženy náplasť na dušu – do kliniky prichádzajú napríklad po rozchode, alebo prichádzajú muži, ktoré majú mladšie partnerky.

Foto: Roderik Kučavík

Nie je to však len o kráse, niektorí klienti sa objednajú zo zdravotných dôvodov, pri vypadávaní vlasov, taktiež je v ich klinike možné zlepšovať kvalitu kože.
Kamala vznikla, aby sme mali dobrý vnútorný pocit a zvýšili si sebavedomie,“ hovorí Ľubica. Reakcie žien po zákroku sú rôzne, lebo nie vždy je výsledný efekt hneď viditeľný. Ale sú ženy, ktoré sa doslova rozplačú od radosti.

Ľubica pôvodne pracovala v nemocnici a veľa práce si nosila domov. Popri práci v nemocnici si po ordinačných hodinách postupne začala vybavovať povolenia na vlastnú ambulanciu. Ale bolo treba platiť nájom, tak išli do rozšírenia klientely. V biznise je potrebný balans, a Ľubici ako relax pomáhajú masáže a užíva si nevinný svet detí.

Súčasťou večera bola aj tombola plná skvelých cien a ochutnávka vína, čokolády a džemov, a testovania kozmetiky.

Foto: Roderik Kučavík

Naše veľké ĎAKUJEM patrí:

– hlavným partnerom podujatia
@Kamala Estetická klinika
@Britské veľvyslanectvo, ktoré v rámci britskej kampane GREAT predstavilo značky Tesco F&F, Regatta+Dare2B, SANCTUARY SPA, Batiste (VH Cosmetics), Paper Lounge, Salt of the Earth a Merumaya

Foto: Roderik Kučavík

– partnerom podujatia
@Yves Rocher Slovensko
@DIVAS drink INTERNATIONAL a.s.
@BoraTree Organics
@Inca Collagen Slovensko
@Vinum Nobile Winery
@Gentlejam
@Chateau Gbeľany
@Aupark Žilina
@T.O.P. AUTO Bratislava
@Flexity

Za skvelé líčenie ďakujeme @Mariana Vinanska-Nezávislá Sales Director Mary Kay a jej tímu.
Za oblečenei a styling ďakujeme @Ciush fashion a @YURKOV štýl Slovensko.

Všetky fotografie nájdete tu.

Foto: Roderik Kučavík

žiadne príspevky na zobrazenie