Tiež máte pocit, že je zrazu všetkého veľa? Tipy, ako si určiť priority

0
Tiež máte pocit, že je zrazu všetkého veľa? Tipy, ako si určiť priority
Zdroj: Unsplash.com

Teplé dni vystriedala chladná jeseň a všetko sa dalo rýchlo do pohybu. Môžete pociťovať, že je zrazu všetkého veľa. V práci vám pribúda úloha za úlohou a dovolenka je zatiaľ v nedohľadne. Nič si z toho nerobte. Nie ste v tom sama. Aby ste však mali čas aj na osobný život, je dôležité, aby ste si správne určili priority.

Čím skôr to budete mať za sebou, tým lepšie

Nevyhýbajte sa ťažkým úlohám. Práve naopak, urobte ich čo najrýchlejšie. Áno, viem, nie je to ľahké. Avšak, keď to už budete mať za sebou, môžete sa pohnúť ďalej. Vytvorte si zoznam úloh, ktoré vás čakajú a tie najnáročnejšie si napíšte na prvé priečky. Akonáhle ich spravíte a vyškrtnete, budete sa cítiť fantasticky. A hlavne nebudete pociťovať toľko stresu.

Zdroj: Unsplash.com

Plánujte, plánujte, plánujte

Ani toto nemusí znieť atraktívne, no spontánnosť musí ísť bokom. Človek sa niekedy jednoducho musí držať striktného plánu, aby všetko zvládol. Vytvorte si teda na konci týždňa list vecí, ktoré vás čakajú. Vďaka tomu na nič nezabudnete a stále budete mať prehľad. Rovnako sa oplatí vytvárať si takéto zoznamy aj zo dňa na deň, lebo sem-tam sa plány môžu zmeniť. Avšak na základe vlastných skúsenosti vám môžem potvrdiť, že to funguje a nebudete mať pocit, že vám o chvíľu vybuchne hľadať.

Každý sa chce stretnúť, no nie je čas

Poznáte to, keď vám od rána zvoní telefón s tým, že sa s vami chce stále niekto stretnúť? Ako by sa pretrhlo vrece s týmito návrhmi. Samozrejme, nie vždy je na to priestor. Skúste sa však zamyslieť, koho ste už naozaj dlho nevideli a mali by ste si na dotyčnú osobu vyhradiť trošku času. Áno, aj pri ľuďoch treba uplatňovať priority.

Zdroj: Unsplash.com

Naučte sa hovoriť nie

Nie ste tu od toho, aby ste na všetko prikývli. To sa nedá, resp. dá, ale čo by ste z toho života mali? Najmä súkromného. Ak vás teda celý deň niekto „otravuje“ so svojimi problémami, slušne mu vysvetlite, že teraz na to nie je čas a dostanete sa k tomu neskôr. Rovnako by ste mali postupovať aj v pracovnom prostredí. Keď za vami príde šéf s úlohou, ktorá vôbec nebola v pláne, povedzte, že to spravíte neskôr, lebo momentálne vás súria iné deadliny. Dobrý nadriadený by tomu mal porozumieť, pretože jeho zamestnanci nie sú stroje.

žiadne príspevky na zobrazenie