Chcete si vybudovať značku? Toto sú trendy na sociálnych sieťach, o ktorých by ste mali vedieť

0
Chcete si vybudovať značku? Toto sú trendy na sociálnych sieťach, o ktorých by ste mali vedieť

Rok 2020 priniesol zrýchlenú dávku trendov na sociálnych sieťach a plynule pokračuje aj v novom období. Ktoré aktivity vám pomôžu zlepšiť aktivitu a tvorbu obsahu na vašich sociálnych sieťach?

SEO pre Instagram 

Zatiaľ je táto novinka v testovaní len pre anglicky hovoriace krajiny a uvidíme aký bude mať ohlas. Ako viete, na Instagrame môžete vyhľadávať podľa # alebo lokácii či názvov profilov. Instagram však plánuje zaviesť aj vyhľadávanie podľa kľúčových slov, ktoré budete mať v texte a nie len v #. To by mohlo priniesť novú zmenu v šírení obsahu a jeho zásahu na vašu cieľovú skupinu.

Ako sa na to pripraviť?

Zamyslite sa nad vašimi textami a píšte ich tak, aby boli napojené na váš biznis, aby sa spájali s tým, čo predávate, či už je to služba alebo produkt. Keď sa funckia objaví aj v našich končinách určite ju otestujte, tak, že si porovnáte dosah príspevkov s kľúčovými slovami a dosah príspevkov s #.

REELS

Pozornosť priťahujúce krátke príbehy, ktoré vás vtiahnu svojou autentickosťou, rýchlosťou, zvukovosťou, farebnosťou a humorom (ak ho máte). Nový TikTok? Ak ešte nemáte nový vzhľad Instagramu, tak možno neviete, ale Reels sa stali ústredným prvkom aplikácie. Hlavný button je v strede a okamžite sa ocitnete v kopii TikToku a nie na Instagrame. Ku koncu roku, hneď po predstavení nového dizajnu mali Reels videá veľký organický zásah a dokázali ste zasiahnuť niekoľko násobne väčšie publikum ako cez posty či príbehy a ak ste na tento trend ešte nenaskočili, tak už teraz môže byť neskoro.

TikTok

Platforma ako TikTok sa hlavne počas pandémie stala veľmi úspešnou a počet ľudí na tejto sociálnej sieti rástol. Celý rok sa niesol v hudobných trendoch, tanečných výzvach a mnohé piesne sa ľudom spájajú s konkrétnym tancom či aktuálou situáciou v tom období. Kto by nepoznal Say So od Doja Cat, Savage od Megan Thee Stallion či „Lottery (Renegade)“ od K Camp a Laxed od Jawsh 685 akoby ani v roku 2020 nežil.

Inak tomu nebude ani tento rok, avšak hlavná vlna organického rastu bola ku koncu roku 2019. Aktuálne váš algoritmus TikTok posunie v úvode a následne už musíte zaujať obsahom.

Pozrite si aj rozhovor s Martinou Pálešovou o tom, aký je úspešný profil na Instagrame

Shopping možnosti

Facebook ku koncu roku 2020 predstavil nový shopping layout a preniesol ho aj na Instagram. Je to veľké plus pre menšie značky a malých tvorcov, lebo práve na Instagrame si môžu vytvoriť kategórie pre jednotlivé produkty, označiť si ich v Stories, či príspevkoch bez toho, aby mali veľký počet fanúšikov. Vedia vytvoriť krásne kombinácie na tipy pre rôzne udalosti alebo si z nich vytvoriť Guides.

Komunity a niche platformy

Mnoho ľudi vyhľadáva na sociálnych sieťach súkromie, určité témy a obsah, ktorý môžu vnímať bez reklamy. Trendom najbližšieho obdobia budú nielen súkromné skupiny, ale aj platformy, ktoré prinesú zaujímavý obsah za poplatok. Samotní influenceri sa uchyľujú k týmto možnsotiam, pretože ich verejné profily sú tak plné reklamy a postov, ktoré ich živia, že nemajú kde pridávať príspevky, ktoré ich tešia alebo nie sú vhodné do feedu. Zakladajú si druhé instagramové účty, len, aby mohli postovať aj veci, ktoré chcú a nie len musia. Kam to dospeje?

Clubhouse. Počuli ste o tom? Predstavte si interaktívny podcast. Aj to je smerovanie budúcich rokov. Podcastov je veľa a na našom malo trhu je náročné zaujať a vydržať. Clubhouse je platforma na americkom trhu založená na hlase. Ľudia diskutujú ako v podcaste, avšak real time a vy máte možnosť sa prihlásiť a zapojiť sa do debaty tiež. Nájdete tam rôzne miestnosti podľa témy. Ponúka sociálny rozmer, hlavne v tejto dobe lockdownov.

Chcete sa dozvedieť viac? Prihláste na náš webinár o trendoch na sociálnych sieťach

Záver

Tak ako nám minulý rok pretiekol medzi prsty, tak aj obsah na sociálych sieťach je prchavý, rýchlo sa mení a prispôsobuje situácii. Rok 2020 nás naučil, aby sme tvorili obsah, ktorý má hodnotu, vie pomôcť, zabaviť a nemusí byť postovaný každý deň, či profesionálne vytvorený. Orientujte sa na to, aby ste fanúšikom priniesli niečo, čo síce na internete nájdu, ale nechce sa im to hľadať, sumarizujte, budťe autentický a pýtajte sa.

žiadne príspevky na zobrazenie