Vždy dodržte slovo a termíny

0
Vždy dodržte slovo a termíny

Jela Budaiová má 50 rokov. Podnikať začala na materskej dovolenke v roku 1994, keď boli príjmy ešte v inej mene. Napriek tomu tvrdí, že za toto obdobie sa v jej segmente a v jej spoločnosti až tak veľa nezmenilo. A nezmenilo sa ani to, že každá AKČNÁ žena potrebuje na ceste k úspechu vytrvalosť, ctižiadostivosť a veľkú dávku zodpovednosti.

Vaša podnikateľská éra sa začala v roku 1994, čo už je nejaký ten piatok dozadu. Prečo ste sa pre ňu rozhodli?

Dôvod bol prostý, taký, ktorý aj dnes vedie mnohé ženy k činom. Na materskej dovolenke som si hľadala prácu na privyrobenie si, nakoľko môj príjem bol v tom čase 600 Kčs. Manžel vtedy našiel inzerát v novinách, kde som prvýkrát uvidela výrobky Oriflame a tie krásne ružové vajíčka, ktoré sa mi vryli do pamäte. Vstupný poplatok bol v tom čase 998 Kčs, čo bola naozaj vysoká suma. Napriek tomu som sa rozhodla zaregistrovať, za čo som s odstupom času veľmi vďačná, pretože to bolo najlepšie rozhodnutie, aké som mohla urobiť. Zmenilo život celej mojej rodine.

V podstate ste však boli na úvod kozmetickou poradkyňou. Prečo ste sa rozhodli napredovať?

Hneď prvá objednávka, ktorú som zrealizovala, mi priniesla 600 bonusových bodov, takže vložená investícia sa mi prakticky okamžite vrátila. Preto som o tejto možnosti privyrobenia si hneď povedala sestrám, švagrinám, spolužiačkam, priateľkám – jednoducho každému. V tom momente som mala pocit, že sa v mojom živote stala veľká vec, a chcela som, aby mali tento pocit aj ostatní. Veď prečo nie, bolo by ideálne, keby sa mal dobre úplne každý.

oriflame, poradkyna, kozmeticka

Práca popri materskej dovolenke zrejme nebola ľahká ani v tej dobe. Ako ste to zvládali?

Mala som veľké šťastie, že manžel ma od začiatku podporoval, pomáhal s deťmi. A nielen on, ale aj jeho mama a otec, celá rodina. Večer, keď chlapci boli nakŕmení, okúpaní a spali, naša obývačka sa menila na kozmetické štúdio, v ktorom prebiehali kozmetické poradenstvá. Okrem toho som cestovala po celom Slovensku a zapájala nové kozmetické poradkyne, čo sa veľmi rýchlo stalo mojou hlavnou náplňou práce.

Rozhovor s direktorkou Oriflame si môžete prečítať tu.

Predpokladám, že po ukončení rodičovskej dovolenky ste sa už do práce nevrátili, alebo sa mýlim?

Keď som ukončila materskú dovolenku, ani mi nenapadlo vrátiť sa do práce. Celkovo mi to nikdy odvtedy neprišlo na um. V tom čase som mala príjem 7 000 Kčs, čo bolo veľmi slušné, začala som pracovať na kvalite mojej prvej direktorky, Danky Grófovej, na Orave, ale aj na kvalite iných lídrov na Slovensku. Je to živá práca, dodnes je to o tom, že stále hľadám a nachádzam šikovných ľudí, ktorým sa snažím meniť život. A nielen tá práca, ale aj tí ľudia, tie ženy so všetkými svojimi osudmi a svojou neuveriteľnou silou a vervou, mi vlievajú veľmi veľa energie. Tú by som v bežnej práci asi len ťažko hľadala.

Chopiť sa šance je jedna vec, ale premeniť ju na úspech, je vec druhá. Čiže ste asi niečo urobili správne. Čo to bolo?

Nikdy som sa nevzdala. Každé odmietnutie bolo iba schodíkom k úspechu. Prax je jedinečná škola života, myslím, že vo všetkých oblastiach. Ja prax na úrovni vlastnej podnikateľskej činnosti realizujem už 24 rokov a práve vytrvalosť, ctižiadostivosť a veľká dávka zodpovednosti sú podľa mňa cestou k úspechu.

Medzi rokmi, kedy ste začínali a dneškom je dosť dlhá doba. V čom sa podnikanie zmenilo?

Možno je to trochu iné, keď niekto podniká úplne na vlastnej nohe, ako keď má za sebou tak silnú značku, akou je Oriflame. Za seba preto môžem povedať. že podnikanie v priereze 24 rokov vnímam ako v podstate to isté. Dnes je iba Oriflame viac v povedomí ľudí, je to známa značka, ktorú som vlastnej aj ja na začiatku budovala, keďže toho roku na Slovensku oslávi 25 rokov. Na začiatku ľudia značke neverili, pretože ju nepoznali, no postupne spoznali jej kvalitu, pochopili, že Švédsko je nielen symbolom kvality a čistoty, ale že tieto atribúty sú aj symbolom jeho produktov.

Dnes je aj dosť veľká konkurencia a zároveň široké možnosti komunikácie a oslovovania potenciálnych partnerov či zákazníkov. Ako sa snažíte konkurenciu predčiť, a ktoré formy komunikácie považujete za najefektívnejšie?

Určite to, na čom je postavený aj priamy predaj, teda osobný styk, osobné kontakty. Som presvedčená o tom, že spoločnosti, pre ktorú pracujem, sa nič nevyrovná, a iba osobne dokážem odprezentovať všetky jej pozitíva: vypracovaný marketingový plán, 17 výplat za rok, žiadne obmedzenia či už regionálne, sociálne, alebo napr. vzdelanostné – každý má rovnaké šance a rovnaké možnosti. Značka navyše ponúka spravodlivý systém odmeňovania, pekné možnosti cestovania a najmä ďalšieho vzdelávania, čo sú podľa mňa jej veľké konkurenčné výhody.

Ako rada oddychujete?

More, more a este raz more. Ale mám rada aj aktívne cestovanie, spoznávanie nového, či športovanie, bicyklovanie, plávanie, alebo čítanie kníh.

more, dovolenka
Zdroj: pexels.com

Ktorý splnený sen je pre vás tým najvzácnejším?

Táto otázka má dve roviny, tak na ňu skúsim aj tak odpovedať. Prvá rovina je súkromná, kde tým najväčším splneným snom je moja rodina. Mám naozaj úžasného muža a dvoch nádherných synov. Z bábätiek sú už dospelí muži, ani neviem, kedy sa to stalo.
Druhá rovina je pracovná, kde som nesmierne vďačná za kolektív, aký sme si vytvorili, a za systém, akým fungujeme. Dobrí ľudia po boku sú to najviac, čo môžeme v živote mať – aj v súkromnom, aj v pracovnom.

 Ak by ste mali dať tri rady ženám, ktoré by ich tiež viedli k plneniu vlastných snov, aké rady by to boli?

Vždy dodržať slovo a termíny, vnímať silu tímovej práce, budovať si okolo seba príjemný kolektív, pretože ten robí zázraky. Jednou z najväčších výhier, je pocit kvalitnej sebarealizácie.

Považujete sa za šťastnú ženu?

Určite áno, v živote som dosiahla to, o čom sa mi ani nesnívalo, a s pokorou som za to veľmi vďačná.

Myslíte, že je niečo, čo by ste mohli robiť ešte viac?

Určite áno, ako sa hovorí, nikdy netreba zaspať na vavrínoch. Tak v mojom prípade je stále veľký priestor na ďalšie vzdelávanie, sebarozvoj, momentálne sa na naliehanie svojich synov učím po anglicky.

žiadne príspevky na zobrazenie