Sociálne siete sú momentálne marketingovou témou číslo jedna. Linkedin je v povedomí ľudí stále na najnižšej priečke a pritom je v oblasti biznisu tou najužitočnejšou sociálnou sieťou. Linkedin je profesijne zameraná sociálna sieť, ktorá slúži najmä ľuďom v oblasti marketingu, obchodu, IT, personalistike a celkovo v pracovníkom v biznise.
Komu sociálna sieť Linkedin slúži?
Linkedin je vyslovene profesijná sociálna sieť, je to jednoducho vaše online CV. Slúžim najmä tým, ktorí sa zaujímajú o biznis, networking, marketing, IT a obchod. Zároveň je vhodnou cestou, ako si nájsť novú kvalifikovanú pracovnú pozíciu, kvalitných zamestnancov alebo ako nadviazať obchodné partnerstvá.
Prečo si založiť účet na Linkedine?
Ak sa zaujímate o niektorú zo spomínaných oblastí alebo si hľadáte novú prácu Linkedin je pre vás tou najužitočnejšou sociálnou sieťou. Na Slovensku Linkedin využíva už viac ako 600- tisíc ľudí. Okrem toho takmer 50% používateľov Linkedinu, ktorí sú na vyšších pracovných pozíciách (napr. riaditeľ, manažér) sledujú príspevky pravidelne. Linkedin je tiež platformou pre B2B obchodné vzťahy a šírenie obsahu čím sa ešte viac potvrdzuje obchodný potenciál tejto sociálnej siete.
Prečítaj si:10 tipov čo si zabaliť do príručnej batožiny v lietadle
Čo vďaka Linkedinu získate?
- spoznáte nových ľudí vo vašej profesii
- nájdete ľudí, s ktorými si dokážete vzájomne pomáhať v danej problematike
- získate potrebné informácie o ľuďoch a spoločnostiach, s ktorými pracujete alebo sú vašimi konkurentmi
- získate možnosť spolupracovať so zahraničným publikom
- možnosť podeliť sa o svoje schopnosti, úspechy a zároveň získať ďalšie
Ako urobiť svoj profil zaujímavým?
- Fotka je základ
Fotka je to, čo používatelia na vašom profile uvidia ako prvé, preto by ste si pri jej tvorbe mali dať záležať. Pre dobrú kvalitu fotografie zvoľte formát 450 x 450 pixelov. Vhodné je, aby ste sa na fotke usmievali a za vami bolo neutrálne pozadie. Takto zbudíte sympatie a zároveň aj profesionalitu.
- Vhodný titulok
Na popis svojej identity máte k dispozícii 120 znakov. Zásadné sú kľúčové slová, ktoré zvolíte. Do titulku stručne a výstižne napíšte čo robíte a aké sú vaše schopnosti. Tieto tvrdenia podporne odkazom na vaše vzdelanie a aktuálnu alebo bývalú pracovnú pozíciu. Ak si hľadáte prácu, zvážte aký jazyk svojho profilu si zvolíte. Mnohé firmy sídliace na slovensku používajú výlučne anglický jazyk, najmä v oblasti IT.
- Emotikony
Rozhodne používajte emotikony, pretože slúžia na oživenie postov. Pútajú pozornosť a majú schopnosť navodiť emóciu.
- URL
Linkedin ku každému profilu priraďuje URL adresu, ktorá je zložená z písmen a čísel. Prednastavenú URL adresu zmeňte na svoje meno. Personalizovaná adresa pomôže zvýšiť vašu dôveru a zlepšiť váš imidž.
Ako na organické zobrazovanie vašich príspevkov?
- Analyzujte čas, ktorý je potrebný na prečítanie vášho príspevku a porovnajte ho s časom, ktorý na ňom používatelia strávia.
- Posty už majú dlhší čas, v ktorom ich algoritmus zobrazuje. Na začiatku to bola jedna hodine, momentálne sú to až dva dni.
- Príspevky neprezdieľavajte, majú tak nižší dosah. Väčšiu hodnotu majú externé linky v postoch. Najlepšie fungujú príspevky s fotografiou alebo videom.
- Označovať ľudí sa oplatí, ak sa do diskusie zapoja.
- Experimentujte s hastagmi.
- Na vyšší dosah funguje dohodnúť sa s priateľmi/kolegami na vzájomnom lajkovaní a zdieľaní postov.
Prečítaj si: 10 tipov, ako starnúť s gráciou od svetových celebrít, ktoré majú nad 60 rokov
Aplikácie, ktoré vám pomôžu byť na Linkedine ešte úspešnejšími
Linked Helper
Táto aplikácia automaticky oslovuje druhé a tretie kontakty. Zároveň automaticky odpovedá na e-maily, navštevuje profily a vkladá ich do tabuľky, vytvára cielený mailing zoznam.
Shield App
Aplikácia Shield App je síce platená, ale vďaka nej zistíte vašu úspešnosť na Linkedine.
Zdroj foto: Pexels