Čo spôsobuje vášmu mozgu málo spánku?

0
Čo spôsobuje vášmu mozgu málo spánku?
pixabay.com

Upozornenie na spojler: štyri hodiny spánku sú katastrofálne pre vaše poznanie.

Teraz už vieme, že príliš málo spánku spôsobí zmätok vo vašom tele, priberiete na váhe, zničíte si tréning na ďalší deň a celý deň sa budete cítiť unavení. Vieme tiež, že váš spánkový cyklus výrazne ovplyvňuje vašu náladu. A že ľudia, ktorí majú odporúčané množstvo prespaných hodín za noc, uvádzajú, že sa cítia oveľa šťastnejšie ako tí, ktorí tak neurobia.

Ale podľa novej štúdie publikovanej v akademickom časopise Sleep, najničivejší vedľajší produkt zlého spánkového plánu sa môže prejaviť na vašom mozgu.

Primálo spánku naruší uvažovanie

V rámci štúdie bolo viac ako 10 000 ľuďom na celom svete podrobených 12 testov. Tieto testy sú dobre známe na hodnotenie kognitívnej výkonnosti. Vedci zistili, že aj keď sa zdá, že príliš veľa alebo príliš málo spánku nemá žiadny vplyv na krátkodobú pamäť, zlý spánok vážne narušil verbálne a uvažovacie schopnosti a schopnosti riešiť problémy.

V skutočnosti jedným z najšokujúcejších zistení bolo, že kognitívna funkcia niekoho, kto spal len štyri hodiny za noc, bola podobná ako u deväťročného dieťaťa.

Prečítajte si: Najväčšie mýty o spánku, veríte im aj vy?

spanok
pixabay.com

Primálo spánku škodí aj mladým ľuďom

Ďalším prekvapivým odhalením bolo, že zlý spánkový režim postihuje dospelých rovnako bez ohľadu na vek. Tým sa vyvracia všeobecne rozšírené presvedčenie, že ľudia vo veku 20 rokov si môžu dovoliť ísť na celú noc a stále očakávať, že nasledujúci deň budú v práci skvele fungovať.

Nedávno istá štúdia zistila, že príliš veľa spánku môže byť pre vaše srdce rovnako zlé ako príliš málo spánku, pretože tí, ktorí v noci spali viac ako 10 hodín, zaznamenali prudký nárast mŕtvice a kardiovaskulárnych ochorení. Podľa štúdie publikovanej v Sleep, dostať sa do cyklu „extrémneho spánku“ tiež poškodzuje váš mozog.

Chcete vedieť viac o zdraví? Príďte na našu konferenciu Pre zdravie ženy

Najlapšie je spať 7 až 8 hodín

„Zistili sme, že optimálne množstvo spánku, aby váš mozog fungoval čo najlepšie, je sedem až osem hodín každú noc,“ povedal Conor Wild, výskumný pracovník z Inštitútu mozgu a mysle a hlavný autor štúdie. „To zodpovedá tomu, čo vám lekári povedia, že musíte udržiavať svoje telo v špičkovej forme. Zistili sme tiež, že ľudia, ktorí spali viac ako toto množstvo, boli rovnako oslabení ako tí, ktorí spali príliš málo.“

Ak teda chcete, aby vaše telo aj vaša myseľ boli v najlepšom stave, je dôležité spať každú noc v rozmedzí 7 až 9 hodín.

A ak chcete vyskúšať osvedčenú rutinu, ktorá naozaj funguje, prečo si neprečítať aj naše tipy na dobrý spánok?

Zdroj: Bestlifeonline.com, pixabay.com

žiadne príspevky na zobrazenie

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu