Instagram pod psa

0
Instagram pod psa
Foto: StockSnap.com

Slovensko je krajinou teoretikov. V dobe Google, Youtube, Facebook, appiek či informačných a informatívnych zdrojov z celého sveta na dosah 4 klikov a 4 EUR, nie je ťažké o niečom „vedieť“. Výzvou ostáva schopnosť vedomosť implementovať do aktuálneho projektu/života. A tu prichádza zistenie, že nie mnohým sa to darí.

Ak to preklopím do oblasti, ktorej sa venujem, vidím veľa nedokonalostí práve v komunikácii na sociálnych sieťach. Preto som zhrnula 5 najčastejšie sa vyskytujúcich príznakov toho, že Váš Instagramový účet je pod psa.

Účet na instagrame pod psa má tieto príznaky:

 1.  „Mimozemská“ foto na avatar (profile)

Niečo hmlisté, odseknutá časť tela, rozmazané, nehodiace sa do krúžku, šedé alebo pofiderné. Takto predsa nepritiahnete oko náhodného skrolujúceho, ktorý by inak o obsah Vášho profilu prejavil záujem. Pamätajte, ľudská tvár v profilovke dominuje (ľudia pozerajú a reagujú intenzívnejšie na ľudí);

2. BIO pozostávajúce z hashtags a voľnočasových aktivít

Sústreďte sa na zámer Vášho profilu, jeho prínos, a prečo Vás má človek sledovať. Nemusíte menovať všetky svoje slabé a silné stránky a zážitky z dovče, ktoré nesúvisia s predmetom podnikania. Veľa profilov nemajú link (ani na svoj youtube alebo facebook) v políčku určenom pre web link. Mnohí podnikatelia nemajú na seba uvedený kontakt. Človek, ktorý zablúdi na Váš profil, musí ihneď pochopiť, čím ste mu užitočný, čo dokážete a ako vás kontaktovať. Vyhoďte si z hlavy, že si váš email vypísaný v BIO bude prepisovať manuálne alebo kopírovať. Využite možnosti prepnúť si účet na biznis profil a ťažiť z 3 kontaktných políčok čo najviac;

3. Žiadna komunikácia pod fotkou

Žiadna interakcia, žiaden popis, žiadne volanie po akcii CTA, žiadne otázky, žiaden osobnostný alebo emočný vhľad. A bonusom je, že Vám človek napíše aj koment, ale vy naň nezareagujete ani trápnym srdiečkom. Píšte k fotkám popis, vznik produktu, impulz k službe, ceny, materiály, ako to vznikalo, prečo to robíte, s čím by ste potrebovali poradiť, atď. KOMUNIKUJTE, sme predsa na sociálnej sieti a nie na sterilnom výstavisku v múzeu „kukať a nechytať“.

pes
Foto: stocksnap.io

4. Konceptuálne rôznorodý obsah

V biznis účte publikujete nesúvisiace fotky (nie najlepšej kvality) s predmetom vášho podnikania. V tomto si blogeri môžu dovoliť viac, pretože ich followeri pravdepodobne o tento obsah prejavili záujem. Ale ak ste biznis, ktorý síce má osobnú značku, ale ešte nie ste GoGo, tak neznásilňujte sledovateľov „všestrannosťou“ Vášho dňa. Ak raz máte tému „jóga“, tak prečo pridávate fotky z koncertu IMT smile, videá ako sa vyspal Váš pes či pána v kraťaskách z MHD?

5. Nevyužitá kapacita hashtagov a geotagov

Ak nepoužívate hashtags strednej frekvencie, ktoré sú obľúbené u vašej cieľovej kategórie (v jazyku cieľovej kategórie) a neudávate polohu, kde sa cieľovka vyskytuje, o polovicu si znižujete organický dosah svojich postov a viditeľnosť svojho IG účtu (a to sa týka fotiek, videí, obsahu v stories a LIVE).

Do tejto plejády by som pridala ešte negativizmus prejavený v texte/videách, príliš intenzívne postovanie, resp. postovanie raz za mesiac, a celkovú nechuť k predmetu podnikania/životu. Možno to znie zvláštne, ale cez vašu komunikáciu veľmi cítiť, či sa vám darí a či si veríte. Či šírite svetlo a nabíjate svoje podnikanie pozitívnou energiou, alebo len tak z nutnosti sa silíte do „umelého statusu úspechu“. Možno to, že vám „Instagram nefunguje“, iba odráža nefungujúce podnikanie, a nakoniec sa rozhodnete sa pre zmenu oblasti pôsobenia.

V každom prípade vás veľmi rada povzbudím, ak robíte s láskou to, čo vás živí a živíte sa tým, čo vám robí radosť. Ak vám chýba “len” adekvátne reflektovanie tohto stavu na Instagrame, rada vám pomôžem. Ste vítaní v skupine na Facebooku a na Instagrame.

Sledujte instaranajky a budete IN, FRESH a GOOD VIBES.

Vaša TAMI

žiadne príspevky na zobrazenie