Marketingové chyby, ktoré potopia váš biznis: Na tieto si dávajte pozor

0
Marketingové chyby, ktoré potopia váš biznis: Na tieto si dávajte pozor
pixabay.com

Marketing na prvý pohľad nemusí pôsobiť náročne, ale je to hotová veda. Ak si podnikatelia poriadne nepremyslia svoje kroky, môže to dopadnúť naozaj zle. Prinášame vám niekoľko príkladov marketingových chýb. 

(Ne)Definovanie zákazníka

Ide o úplný základ, ale mnohí ju ignorujú. Ako vysvetlil Edward Dellheim z Abaco Group pre Forbes, úspešná marketingová stratégia spočíva práve v úzkom definovaní zákazníka a o čo sa zaujíma. Všetko ostatné príde neskôr.

Nezaujímajú sa o výsledky

Ďalšou chybou v marketingu je nesledovanie výsledkov marketingových kampaní. Je nutné, aby ste vedeli, či zabrali, zistili, kde je chyba a prípadne zvolili do budúcna lepšiu taktiku. John Monarch zo ShipChain vysvetľuje, že nezáleží na tom, či ste reklamu uverejnili v printe, na webe, v televízii alebo rádiu. Sledovanie výsledkov je nevyhnutnosťou.

Nedostatočná konzistentnosť

Odborník Jeff J Hunter z BrandedMedia.io radí medzi marketingové zlyhania taktiež nedostatočnú konzistentnosť. Ide o situáciu, keď sám podnikateľ nevie, čo sa snaží odovzdať a všetko pôsobí nepresne a chaoticky. Táto konzistencia môže chýbať aj v prezentovaní sa na rôznych platformách. To môže veľmi rýchlo odradiť potenciálnych klientov.

Prehnané experimentovanie

Sharon Lynn Livingston z Livingstonského centra pre profesionálny koučing tvrdí, že nie je dobré ani príliš experimentovať. Samozrejme, je fajn vedieť sa čo najviac odlíšiť od konkurencie, ale všetko má svoje hranice. Ak niekto bez premyslenia skúša samé novinky, vôbec to nemusí zabrať a opäť sa zníži predaj. Namiesto impulzívnosti by ste mali staviť na kvalitný prieskum, vytvoriť si presvedčivý príbeh, ktorého sa budete držať, a vtedy zaujmete.

Novinárka Laura Lake z Liveabout dotcom v súvislosti s tým spomína termín USP – váš jedinečný predajný návrh, vďaka ktorému sa odlíšite od konkurencie. Ak vám chýba a stále skúšate len nové a nové taktiky, smerujete do záhuby. Správne stanovoné USP však ukazuje výhody vášho produktu, a prečo by si ho mali kúpiť.

Zdroj: Forbes, Liveabout dotcom

Ohodnoťte článok

0

žiadne príspevky na zobrazenie

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu