Módny dom Balenciaga sa ospravedlňuje za sexualizáciu detí v ich kampani

0
Módny dom Balenciaga sa ospravedlňuje za sexualizáciu detí v ich kampani

Luxusný módny dom Balenciaga sa ospravedlnil za to, že vo svojej najnovšej reklamnej kampani predstavil deti, ktoré sa maznajú s plyšovými medvedíkmi oblečenými v bandáži.

Na obrázkoch spojených s kampaňou Balenciaga Gift Shop, ktoré zachytil fotograf Gabriele Galimberti, sú malé deti oblečené v rade Balenciaga Kids. Podľa pôvodnej tlačovej správy vydanej minulý týždeň „kampaň opakuje umelcovu sériu Toy Stories, skúmanie toho, čo ľudia zbierajú a dostávajú ako darčeky“.

Vo svojej pôvodnej tlačovej správe spoločnosť uviedla, že tento rad obsahuje „desiatky nových produktov od domácich potrieb, potrieb pre domáce zvieratá a vôní, od každodenných predmetov až po limitované edície zberateľských predmetov a nábytku na mieru.“

Na sociálnych sieťach sa však objavili nahnevané reakcie na zábery, na ktorých boli malé deti s plyšovými taškami s plyšovými medvedíkmi oblečenými v outfite, ktoré vyzeralo ako oblečenie inšpirované BDSM (sadomasochizmom). Jedno dieťa je na obrázku so sortimentom prázdnych pohárov na víno.

Prečítajte si aj: Pozor na sociálnu sieť Omegle, dieťa sa jedným kliknutím dostane k nebezpečnému obsahu

Nie je v poriadku sexualizovať deti

Jeden používateľ Twitteru napísal: „Balenciaga sa možno „ospravedlnil“, ale každý vie, že kampaň minula ľudí na najvyššej úrovni. Toto je stratégia publicity, ktorá sa snaží upútať pozornosť kontroverzným obsahom. Neprijímam ich ospravedlnenie a nikdy nebudem. NIKDY nie je v poriadku sexualizovať deti.“

Spoločnosť v utorok zverejnila na svojom Instagrame ospravedlnenie, v ktorom oznámila, že kampaň bola odstránená.

„Úprimne sa ospravedlňujeme za akýkoľvek priestupok, ktorý naša dovolenková kampaň mohla spôsobiť,“ uvádza sa vo vyhlásení. „Naše plyšové medvedie tašky nemali byť v tejto kampani prezentované deťom. Okamžite sme kampaň odstránili zo všetkých platforiem.“

Fotograf Galimberti v stredu vo vyhlásení pre CNN uviedol, že réžia a natáčanie kampane sa mu vymkli z rúk. „Nemôžem komentovať výber Balenciagu, ale musím zdôrazniť, že som nemal žiadnym spôsobom právo na výber produktov, modelov ani ich kombinácie.

„Ako fotograf som bol len požiadaný, aby som nasvietil danú scénu a urobil zábery podľa môjho podpisového štýlu. „Ako zvyčajne, réžia kampane a natáčania nie je v rukách fotografa.“

Dodal: „Mám podozrenie, že každá osoba náchylná na pedofíliu hľadá na webe a má, žiaľ, príliš jednoduchý prístup k úplne iným obrázkom ako ja, úplne explicitným v ich hroznom obsahu. Takéto lynčovanie sa zameriava na nesprávne ciele a odvádza pozornosť od skutočného problému a zločincov.“

Bella Hadid zverejnila na svojom Instagrame dva obrázky z najnovšej kampane Balenciaga a potom ich vymazala

„Stojíme za bezpečnosť detí“

Niekoľko hodín po vydaní ospravedlnenia Balenciaga zverejnil na Instagrame ďalšie vyhlásenie, v ktorom sa ospravedlňuje za zobrazenie „znepokojujúcich dokumentov“ v kampani, pričom odkazuje na dokumenty z prípadu Najvyššieho súdu týkajúceho sa zákonov o detskej pornografii.

„Ospravedlňujeme sa za zobrazovanie znepokojujúcich záberov v našej kampani. Túto záležitosť berieme veľmi vážne a podnikáme právne kroky proti stranám zodpovedným za vytvorenie súpravy a zahrnutie neschválených položiek do nášho fotenia kampane na jar 2023,“ uviedla spoločnosť.

„Dôrazne odsudzujeme zneužívanie detí v akejkoľvek forme. Stojíme o bezpečnosť a blaho detí.“

Zdroj: nypost.com, edition.cnn.com

žiadne príspevky na zobrazenie