Zaujíma vás, ako zvýšiť zapojenie followerov na Instagrame v roku 2020? Vďaka inteligentnému algoritmu a množstvu účtov súťažiacich o pozornosť ľudí je ťažšie ako kedykoľvek predtým zvýšiť engagement.
Našťastie je Instagram stále jedným z najlepších miest na internete, kde môžete spropagovať svoju značku, získať verných sledovateľov a vybudovať komunitu, ktorá podporí vaše podnikanie.
Instagram je veľmi dobrý nástroj na oslovenie vašej cieľovej skupiny. Ale zistiť, nakoľko je váš obsah kvalitný, je niekedy skutočnou výzvou. Najmä vtedy, keď existuje viacero spôsobov, ako zmerať váš engagement. Až donedávna sme považovali počet hodnotení lajkami v príspevku za silný ukazovateľ jeho výkonnosti. Čím viac sa príspevok páčil iným, tým viac sme ho považovali za „dobrý“ obsah.
Keďže Instagram začal v niektorých štátoch skrývať počet lajkov, je ťažšie odhadnúť, ktorý obsah je najlepší. Aj keď vidíte, koľkým sa vaše príspevkom páčia, vaši sledovatelia to vidieť nemôžu, takže ho nebudú lajkovať iba pre to, že vyzerá byť populárny.
Zvýšte engagement na Instagrame
Firmy alebo jednotlivci sa dnes musia hlbšie zaoberať meraním svojej výkonnosti a sledovať komentáre, počet uložení a zobrazení Instagram Stories, zdieľania a dokonca aj správy (direct messages).
Aby sme vám pomohli vylepšiť vašu stratégiu na Instagrame, podelíme sa s vami o 5 tipov na zvýšenie aktivity vašich sledovateľov.
1. Vytvorte pre svoj kanál „uložiteľný“ obsah
Keďže lajky už nie sú najpodstatnejšie, na prvé miesto sa dnes dostávajú komentáre a ukladanie príspevkov. Najlepším spôsobom, ako zlepšiť svoju angažovanosť sledovateľov v tomto roku, je vytvoriť viac obsahu, ktorý povzbudí vaše publikum, aby kliklo na tlačidlo uložiť.
„Uložiteľný obsah“ je všetko to, čo si bude chcieť vaše publikum neskôr znova prečítať. Napríklad cestovateľské účty dosahujú úspechy pri vytváraní príspevkov v štýle mini blogov, ktoré využívajú karuselové príspevky na zdieľanie ďalších informácií o nejakej destinácii.
https://www.instagram.com/p/B3dmR-wA8uk/
Ak sa snažíte pre svoj kanál vymyslieť „uložiteľný“ obsah, porozmýšľajte o tom, čo je pre vaše publikum dôležité a či v ňom nájde nejakú pridanú hodnotu. Môže to byť čokoľvek od infografiky po vtipné poznámky alebo citácie, o ktorých viete, že budú rezonovať.
Tip: pridajte do textu výzvu na akciu, aby si váš obsah uložili.
2. Začnite konverzáciu pomocou nálepiek Instagram Stories
500 miliónov účtov Instagramu používa Instagram stories každý deň. Očakáva sa, že sa tento počet počas roku 2020 ešte zvýši! Preto sa Instagram inovuje tým, že našiel nové spôsoby, ako môžu značky osloviť svojich stúpencov, a to vo forme rôznych nálepiek.
Samolepky Instagram Stories sú skvelým spôsobom, ako povzbudiť vašich sledovateľov, aby s vami četovali a podelili sa o svoje názory a skúsenosti, čo vám následne pomôže vytvoriť lojálneho sledovateľa, ktorý sa cíti prepojený s vašou značkou.
Tu je niekoľko spôsobov, ako začať s nálepkami na zvýšenie zapojenia Instagramu:
Nálepka s otázkami
Na Instagram Stories nič nevyvolá konverzáciu viac ako AMA (Ask Me Anything). Je to skvelá príležitosť pre vašich sledovateľov lepšie spoznať vašu značku alebo získať viac informácií o vašich produktoch.
Na druhej strane je skvelé miesto, kde sa môžete pýtať svojich sledovateľov na akékoľvek otázky. Mohli by ste vyvolať rozhovor o farbe roka tejto sezóny alebo o tom, z ktorých produktov/služieb by chceli vedieť/vidieť viac.
Samolepka Kvíz
Interaktívna samolepka na kvízy Instagram Stories vám umožňuje zdieľať otázky s možnosťou výberu z viacerých odpovedí s vašimi sledovateľmi a sledovať výsledky.
Keď jeden z vašich sledovateľov zahlasuje vo vašom kvíze, bude si môcť neskôr overiť, či odpovedal správne – a uvidíte, koľko hlasov každá možnosť dostala a ako hlasovala každá osoba.
Odpočítavacia nálepka
Ak chcete vzbudiť záujem svojich sledovateľov a získať väčšie prepojenie so svojimi udalosťami a predajmi, odratávacia nálepka na Instagram Stories je ideálna pre vaše príspevky!
Keď zdieľate príbeh o niečom pripravovanom (napríklad o predaji v obchode, o uvedení produktu na trh alebo o udalosti), môžete pridať nálepku na odpočítavanie, ktorá odpočítava dátum a čas, ktorý ste nastavili.
3. Pravidelne testujte a analyzujte nové typy obsahu
Niektoré z najlepších obsahových plánov na Instagrame pochádzajú z experimentovania.
Testovanie nových foriem obsahu sa vám môže zdať zbytočné, najmä ak máte pocit, že ste na dobrej ceste a vidíte dobré zapojenie do vášho súčasného obsahu.
Ale verte nám: pokusy, experimenty s chybami a obsahom sú kľúčové pre to, aby ste boli lepší a mali silnejšiu stratégiu.
# 2: Experimentujte s dĺžkou videa na stránkach Instagram Stories a IGTV, niektoré značky dobre fungujú s dlhším trvaním na IGTV, zatiaľ čo iné stále uprednostňujú krátke a elegantné klipy. Vyskúšajte niečo mimo vašej normy.
# 3: Vyskúšajte rôzne filtre v Instagram Stories a zistíte, či zlepšia vašu interakciu. Filtre môžu byť skutočným prínosom pre upútanie pozornosti publika, preto ich tiež otestujte.