Chcete vedieť kto sú tí najlepší slovenskí marketéri na Linkedine, ako toto miesto získali a aká je ich mediálna hodnota? Medzi kritériami výberu bolo okrem iného aj pracovná pozícia v radiacej funkcii a minimálny počet 800 followerov.
Rebríček top 20 slovenských marketérov na Linkedine zostavila agentúra Data on Steroids. Linkedin je v súčasnosti najobľúbenejšia sociálna sieť vo svete B2B marketingu. Linkedin slúži na komunikáciu, networking profesionálov, employer branding, zverejňovanie a vyhľadávanie pracovných ponúk.
Kritéria výberu
Do analýzy komunikácie boli zaradení marketéri na Linkedine, ktorí pracujú len na radiacich marketingových pozíciách. Zároveň vedú značky z rôznych segmentov, teda nepracujú v marketingových a komunikačných agentúrach. Pre tento typ marketérov si agentúra Data of Steroids pripravuje iný rebríček. Vybraní marketéri ďalej museli splniť minimálny počet 800 followerov na svojom profile.
Na základe týchto kritérií bolo vybratých až 100 marketérov s takmer 4 000 príspevkami, ktoré marketéri publikovali za obdobie 12 mesiacov, od 1.11.2021 do 31.10.2022.
Chcete aj vy zažiariť na LinkedIne? Príďte na náš event LinkedIn Lovers v Bratislave!
Prečítajte si: Premiéry filmov v roku 2023, na ktoré sa môžeme tešiť
K zostaveniu najvplyvnejších marketérov na Linkedine bolo potrebné vypočítať súhrnný ukazovateľ, ktorý reprezentuje výkonnosť vybraných profilov. Ukazovateľ bol vypočítaný na základe mediálnej hodnoty postov, počtu followerov, aktivity postovania a výšky engagementu.
V top 10 sa objavili 3 marketéri, ktorí sú súčasne v top podľa počtu followerov. Medzi nich patrí, Tony Dúbravec (Medusa Restaurants), Richar Mareček (Dedoles) a Marek Šulík (Isadore).
Medzi najaktívnejších marketérov v počte postov z top 20 patrí Ivana Zelizňáková (SPP) a Richard Mareček (Dedoles). Metrika engagement je veľmi dôležitou metrikou, pretože udáva interakcie s profilom, ako sú lajky, komentáre a zdieľania. Najvyšší engagement mali marketérky Petra Novotná (Slovak Telekom) a Karin Zvalová (Brokeria).
Kto je víťazom rebríčku top 20 slovenských marketérov na Linkedine?
Na prvom mieste sa umiestnila marketérka Karin Zvalová (Brokeria), ktorá vyhrala vďaka vysokému engagementu. Jej práca na Linkedine ukázala, že menšia, ale aktívna základňa followerov pri vysokej frekvencii postovania generuje vysoký engagement a súčasne aj mediálnu hodnitu. Mediálna hodnota výherkyne je 4 661 eur. Druhé miesto patrí Richardovi Marečekovi (Dedoles), ktorého mediálna hodnota je 3 807 eur. Tretie miesto získal Štefan Frimmer (Slovenská sporiteľňa) s mediálnou hodnotou 3 607 eur.
4.Petra Novotná (Slovak Telekom)
5.Zuzana Kaňuchová (Henkel)
6.Tony Dúbravec (Medusa Restaurants)
7.Martin Menšík (Profesia)
8.Ivana Zelizňáková (SPP)
9.Marek Šulík (Isadore Apparel)
10.Katarína Kretter (ENVI-PAK)
11.Dávid Cacík (CloudTalk)
12.Miroslav Kanda (MatTek IVLSL)
13.Peter Brezani (Be Lenka)
14.Lucia Strnad Muthová (Allianz)
15.Roman Neczli (altFINS)
16.Monika Majerčíková (Generali Slovensko)
17.Mária Cicmanová (GymBeam)
18.Sylvia Žažová (Atos IT Solutions and Services)
19.Katarína Štefánková (WesTech spol.)
20.Augustín Novák (ESET spol.)
Prečítajte si: Ako si stanoviť ciele? Tipy na stanovenie reálneho cieľa, ktorý vás posunie
Čo je to mediálna hodnota
Mediálna hodnota sa počíta vzorcom, do ktorého vstupujú premenné na základe počtu followerov, miere engagementu, odhadu počtu videní postov a ceny za zobrazenie reklamy pre 1 000 používateľov.
Zdroj foto: Pexels