Prečo je Facebook modrý alebo 10 zaujímavostí o tejto sociálnej sieti

0
Prečo je Facebook modrý alebo 10 zaujímavostí o tejto sociálnej sieti
pixabay.com

Za 16 rokov, odkedy gigant sociálnych sietí otvoril svoje brány verejnosti (predtým bol určený len pre študentov vysokých škôl), sa na Facebook zaregistrovala takmer tretina svetovej populácie. A aj vďaka rozmachu mobilov sa ktokoľvek so smartfónom mohol jednoducho pripojiť do tejto siete.

To všetko asi viete. Ale viete, prečo stránka prišla s modrou farbou? A čo skryté jazykové možnosti? Viete, koľko peňazí Zuckerberg v priebehu rokov odmietol za to, čo nazýva „svoje dieťa?“ Stavíme sa, že nie. A ak môžete si pozrieť aj 10 vecí, ktoré o Googli ešte neviete.

1. Modrá farba na Facebooku je kvôli Zuckerbergovej farebnej slepote

Viete, že  Zuckerberg má červeno-zelenú farbu žalúzií? Keď rozmýšľal nad návrhom vizuálu svojej platformy sociálnych médií, Zuck si prirodzene vybral farby, ktoré vidí: modrá a biela. Mimochodom, modrá pracuje pre Zuckerberga a prináša mu výhodu: symbolizuje totiž dôveru.

2. Môžete zmeniť jazyk na „pirate“

V nastaveniach jazyka si môžete vybrať takmer všetko, čo si viete predstaviť, od francúzštiny cez ruštinu až po chorvátštinu. Zaujímavejšie je však pozrieť si anglické možnosti. Okrem angličtiny z Veľkej Británie a americkej angličtiny existuje aj angličtina, ktorá invertuje všetok text hore nohami a je neuveriteľne nepríjemná; a tiež pirátska angličtina, ktorá prepína všetky jazyky na pirátsky dialekt.

3. Al Pacino bol predtým logom spoločnosti

Pixelizovaný Al Pacino ako logo na Facebooku, wikimedia.org

Facebook mal kedysi neoficiálne logo: predstaviteľa Scarface. Ak ste stránku navštevovali ešte pred rokom 2007, objavila sa fotografia človeka, zdanlivo stratená v melancholickej kontemplácii, a umelo vytvorená z čísel 1 a 0 – a to všetko v modrej farbe. Ukázalo sa, že ten chlap bol Al Pacino.

4. Tlačidlo „Páči sa mi“ vždy neexistovalo

Je to pravdepodobne najcharakteristickejšia časť Facebooku – tlačidlo „like“. Verte tomu alebo nie, nebolo vždy súčasťou tejto platformy. V skutočnosti Facebook zaviedol „like“ až vo februári 2009 – päť rokov po pôvodnom spustení stránky. Dnes, samozrejme, každý od vašej mamy až po obchodníkov a celebrity zarábajúce peniaze, chce získať toľko lajkov, koľko sa len dá. Tlačidlo „like“ má v súčasnosti šesť rôznych emócií: láska, smiech, prekvapenie, súcit, smútok a hnev.

5. V roku 2015 spravilo svoj „coming out“ na Facebooku takmer milión ľudí

Tisíce ľudí verejne oznámilo svoju sexualitu práve na tejto platforme. Len v priebehu roku 2015 spravilo svoj coming out na Facebooku viac ako 800 000 osôb.

6. Cristiano má najobľúbenejšiu stránku

Kto s celebrít má najobľúbenejšiu stránku? Chcvíľu to bola Shakira, ale za posledný rok má superfutbalista Cristiano Ronaldo najpopulárnejšiu stránku na Facebooku, ktorá má viac ako 122 miliónov „páči sa mi“. Vzhľadom na to, že Shakira stagnuje na úrovni okolo 99 miliónov, bude pravdepodobne Cristiano nejaký čas vládnuť. Vin Diesel je na treťom mieste s 96 miliónom „lajkov“.

Prečítajte si aj: Blogerka sa rozhodla vymieňať veci. Začala jedinou sponkou a jej cieľom je dom!

7. Spoločnosť Yahoo sa pokúsila kúpiť Facebook za 1 miliardu dolárov

V roku 2006 Yahoo ponúklo Zuckerbergovi za jeho spoločnosť miliardu. Na príkaz Seana Parkera, jedného z pôvodných chlapcov, ktorí zamiesili cesto na Facebook, a mentorskú postavu Zucka, Facebook to odmietol. Ako hovorí legenda, ak Yahoo položí na stôl 1,1 miliardy dolárov, rada spoločnosti Facebook by prinútila Zuckerberga predať ho. Facebook má dnes trhovú hranicu 430 miliárd dolárov.

pixabay.com

8. Facebook chce vlastniť virtuálnu realitu

Facebook už úplne obsadil priestor sociálnych médií a teraz prichádzajú k ďalšej špičkovej veci: virtuálnej realite. V roku 2014 spoločnosť uzavrela dohodu o nákupe spoločnosti Oculus, priekopníkov modernej virtuálnej reality, za 2 miliardy dolárov. Keď budeme všetci chodiť s počítačmi prilepenými k našim tváram, budete vedieť, kto je na vine.

9. Ľudia kolektívne trávia takmer 80 000 rokov denne na Facebooku

Priemerný užívateľ Facebooku trávi na platforme asi 35 minút denne. A aj keď existujú takmer 2 miliardy používateľov, spoločnosť tvrdí, že „iba“ 1,2 miliardy používateľov trávi na Facebooku čas denno-denne. To predstavuje 42 miliárd minút strávených každý deň ľudskou rasou na Facebooku. Inými slovami, to je 79 856 rokov.

10. Pôvodne to bol „The Facebook“

Ťažkopádny názov The Facebook bol pôvodným názvom tejto sociálnej platformy. Keď bola sieť Facebook pôvodne založená, doménou bola stránka www.thefacebook.com. Našťastie Parker naliehal na Zucka, aby od toho upustil. Parker vtedy pre istotu registroval aj stránku www.facebook.com v prípade, že by s tým Zuckerberg súhlasil.

Foto: pixabay.com

žiadne príspevky na zobrazenie