Prečo je skvelé používať Google Analytics a ako s ním pracovať?

0
Prečo je skvelé používať Google Analytics a ako s ním pracovať?

Vždy je priestor na zlepšenie vášho webu. Optimalizácia stránok je neustály proces prispôsobovania a vykonávania zmien ako odpoveď na reakcie používateľov.

Ako však zistiť, čo robia ľudia na vašej stránke ? Pokiaľ vám niekto neposkytne spätnú väzbu, nikdy nebudete vedieť, čo by ste mali zlepšiť. Ak spustenie vášho webu nebolo také úspešné, ako ste dúfali, neexistuje spôsob, ako zistiť, čo sa pokazilo. Čo ľudí odrádza a prečo odchádzajú?

Presne tento problém riešia nástroje na sledovanie a analýzu používateľov, ako je Google Analytics. Táto platforma ponúka podrobné informácie o návštevnosti webových stránok. Získate tak cenné informácie o tom, čo používatelia na vašom webe robia a aké prvky môžu spôsobiť ich odchod.

Ak chcete získať prístup k týmto neoceniteľným štatistikám, ukážeme vám, ako pracovať s Google Analytics. Je čas získať údaje, ktoré potrebujete, aby ste mohli začať skutočne zlepšovať svoj web.

Prečítajte si: Nástroje na audit vašej webovej stránky

Čo je Google Analytics?

Google Analytics je bezplatná online služba, ktorá vám pomáha sledovať návštevnosť vašich webových stránok. V súčasnosti je to najpopulárnejší analytický nástroj. Je to z dobrého dôvodu. Je zadarmo, ľahko sa inštaluje a poskytuje vám prístup k informáciám, ktoré budete najviac potrebovať.

Bezplatný plán obsahuje takmer všetko, čo budete potrebovať, či už je vaša firma malá alebo veľká. Žiadna životne dôležitá funkcia nie je uzamknutá za plateným múrom. Môžete však vyskúšať aj službu Analytics 360 a získať prístup k pokročilým funkciám, ako je technológia strojového učenia, pokročilé integrácie a lepšie prehľady.

Spôsob, akým to funguje, je jednoduchý. Stačí vložiť malý kód sledovania Javascript na svoje webové stránky a každý, kto jo navštívi, spustí kód. Informácie sa odosielajú na váš informačný panel a okamžite sa agregujú do vizuálnych údajov. Je to veľmi efektívny systém.

Príklady údajov, ktoré Google Analytics zhromažďuje

  • Kto sú vaši používatelia – demografické údaje (pohlavie, vekové rozpätie, záujmy atď.).
  • Čo robia – Trvanie relácie, počet interakcií s vašou webovou stránkou a výrazy vyhľadávania na stránke.
  • Odkiaľ pochádzajú – stránky, z ktorých navštevujú, vrátane sociálnych sietí
  • Prečo odchádzajú – poradie stránok, ktoré navštívili, prvá a posledná stránka, ktorú videli, a miera odchodov.

Je samozrejmé, že tento druh údajov vám môže poskytnúť lepší obraz o vašich používateľoch a o tom, čo môžete urobiť, aby ste zlepšili ich skúsenosti.

Najmä preto, že Google Analytics nezhromažďuje len čísla. Ak sa vám najlepšie pracuje s vizuálnymi obrazcami, existujú aj grafy a tabuľky a výklady v jednoduchom jazyku. Na to, aby ste ho mohli používať, nemusíte byť analytik údajov, aj keď existuje množstvo zložitých funkcií, ako je sledovanie konverzií, spolu s jednoduchými a ľahko zrozumiteľnými informáciami, ako je dĺžka relácie.

Prečo potrebujete službu Analytics?

V minulosti neexistoval spôsob, ako zistiť, čo používatelia robili, keď navštívili webovú stránku. Tých niekoľko metód sledovania, ktoré existovali, bolo nepríjemných a neefektívnych a často jediným dostupným údajom bola skutočnosť, že ste dostali počet návštevníkov.

V súčasnosti môžu programy sledovať všetko od toho, na ktoré časti stránky ľudia klikajú, až po prehratie celej relácie. Informácie, ktoré máte k dispozícii, sú oveľa rozmanitejšie a užitočnejšie.

S modernými nástrojmi, ako je Google Analytics, môžete skutočne spoznať svoje publikum. Je dokonca možné anonymne sledovať jednotlivých používateľov v rámci relácií alebo segmentovať a zacieliť na skupiny ľudí na základe ich demografie, polohy a záujmov.

Dozviete sa podrobnosti o tom, ako ľudia prehliadajú vaše stránky a čo ich vedie k tomu, že ich opúšťajú, sú to údaje, ktoré vám môžu pomôcť udržať si používateľov. Všimli ste si problematickú mieru odchodov pre určitú stránku? Našli ste určitú stránku, ktorá zrejme spôsobuje, že ľudia častejšie odchádzajú? Pomocou služby Google Analytics môžete podniknúť kroky na nápravu problému.

Analytické sledovače sú tiež skvelým spôsobom, ako zmerať, ako sa darí vašim marketingovým snahám. Má vaša posledná akcia vplyv alebo návštevnosť stagnuje? Preklikávajú ľudia vaše výzvy na akciu a prechádzajú na správnu stránku?

Ale najlepším dôvodom na používanie služby Google Analytics je jednoducho to, že je zadarmo a v priebehu niekoľkých minút môžete začať zbierať údaje. Aj keď nebudete grafy monitorovať denne, môžete si to teraz nastaviť a máte k dispozícii množstvo údajov, s ktorými môžete pracovať, ak ich budete neskôr potrebovať. Výhody ďaleko prevažujú nad malými nákladmi na čas, kým si analytics nastavíte.

Prečítajte si: Čo znamenajú tvary v dizajne?

pixabay.com

Obavy z GDPR

Ako iste viete, v roku 2018 vstúpili do platnosti nové všeobecné nariadenia o ochrane údajov (GDPR) Európskej únie. To má ďalekosiahle dôsledky na používanie osobných údajov na webe pre kohokoľvek v rámci EÚ.

Keďže používanie služby Google Analytics na vašej stránke znamená zhromažďovanie veľkého množstva údajov, prináša to množstvo upozornení. Ak ste subjekt GDPR, nezabudnite si prečítať, aké kroky podniknúť, aby ste dosiahli súlad s novým zákonom. Tento článok je skvelým miestom, kde začať.

elementor.com

Používanie informačného panela Google Analytics

Hlavný panel služby Google Analytics je síce taký jednoduchý, ako môže byť toľko údajov, ale trochu komplikovaný. Možno sa budete cítiť ohromení len pri pohľade na to. Poďme si rozobrať jednotlivé sekcie a čo robia.

Domov (Home)

Počnúc ľavým bočným panelom domovská stránka obsahuje všetky najdôležitejšie štatistiky. Tu nájdete aktuálne aktívnych používateľov, krajinu, čas dňa, zariadenie, obľúbené stránky a ďalšie. K dispozícii je tiež panel Insights/Ask Analytics Intelligence, ktorý priamo odpovedá na bežné otázky.

Prispôsobenie (Customization)

Ďalej je Prispôsobenie. Tento panel vám umožňuje vytvoriť vlastné tabule obsahujúce požadované štatistické panely alebo vytvoriť vlastný prehľad, ktorý meria to, čo určíte. Tieto možnosti vám umožnia prispôsobiť si palubnú dosku.

Správy (Reports)

Nakoniec je tu päť sekcií správ. Tieto sa dostanú do najzákladnejších detailov.

Reálny čas – Toto je vaše centrum pre neustále aktualizované štatistiky v reálnom čase. Táto sekcia je ako podrobnejšia domovská stránka, ktorá ponúka prehľad o aktivite vášho webu.
Publikum (Audience) – karta Publikum vám poskytuje podrobné informácie o demografických údajoch používateľov. Tu sa dozviete o záujmoch používateľov, demografických údajoch, interakciách a vracajúcich sa správach, návštevách naprieč zariadeniami – a oveľa viac.
Akvizícia – Akvizícia je o tom, z akej platformy ľudia navštevujú. Pochádzajú z vyhľadávania Google, odkazov sprostredkovania alebo reklám?
Správanie (Behavior) – na tejto karte sa dozviete, aké stránky ľudia navštevujú, na aké odkazy klikajú a ako „prechádzajú“ stránkami vášho webu.
Konverzie – konverzia je cieľ, ktorý chcete, aby používatelia dokončili, keď navštívia vašu stránku. Môže siahať od stiahnutia súboru až po návštevu určitej stránky. Tu môžete nakonfigurovať jedinečné konverzie a po ich dokončení získate údaje.

Nastavenia sa tiež zobrazia v spodnej časti v časti Správca (Admin). Tu môžete nájsť svoj kód sledovania, ak ho stratíte.

So službou Google Analytics môžete robiť veľa pokročilých vecí. Sekcia pomocníka (help section) vám môže pomôcť zorientovať sa. Teraz je však konečne čas pridať službu Google Analytics do WordPress, o čom si povieme v ďalšom článku.

Zdroj: elementor.com

žiadne príspevky na zobrazenie