Psychológia dizajnu loga: ako môžu základné princípy dizajnu pomôcť vašej značke?

0
Psychológia dizajnu loga: ako môžu základné princípy dizajnu pomôcť vašej značke?
Zdroj foto: tailorbrands.com

Logo je viac než len pekný obrázok: je to symbol, ktorý prostredníctvom vizuálnej komunikácie vyjadruje črty podnikania. Inými slovami, pretože logo nemôže hovoriť, skutočná mágia sa odohráva v mysli. Psychológia dizajnu loga je kľúčovým faktorom úspechu loga.

Tento psychologický aspekt je zároveň presne to, čo robí dizajn loga skľučujúcim. Priemerný divák aktívne neskúma význam každého loga, ktoré vidí – namiesto toho musí logo prelomiť jeho nepozornosť, aby vytvorilo toto psychologické spojenie. A dizajnéri log už majú dosť starostí medzi svojimi kresliacimi a softvérovými zručnosťami bez toho, aby k ich pracovnej záťaži pridávali ešte odborné znalosti v oblasti behaviorálnej vedy.

Našťastie nepotrebujete pokročilé vzdelanie, aby ste mohli využívať výhody psychológie v dizajne loga. Všetko, čo potrebujete, je porozumieť niekoľkým základným princípom, a tak sme zostavili túto príručku, aby sme pokryli základy.

Správa za logom

Aby sme mohli použiť psychológiu v dizajnovej komunikácii, mali by sme si najprv preštudovať, čo logo komunikuje. Špecifiká sa budú líšiť od značky k značke, ale toto sú niektoré všeobecné otázky, na ktoré sa logo snaží odpovedať:

Osobnosť: Čo robí značku viac ako len biznisom, kto sú ľudia za produktom?

Autorita a profesionalita: Prečo by mal potenciálny spotrebiteľ dôverovať, že značka vie, o čom hovorí?

Trhová hodnota: Čím sa značka odlišuje od jej konkurentov?

Okrem toho bude mať každá značka svoje špecifické črty, ktoré chce vytvoriť prostredníctvom svojej vizuálnej identity. Tie sa rodia z poslania, hodnôt a publika tejto značky.

Pozrite si nášho úplného sprievodcu strategickým budovaním značky >>

Logo je určené na komunikáciu všetkých týchto informácií iba pomocou vizuálnych podnetov. Logo však našťastie nefunguje samostatne. To všetko je súčasťou väčšieho úsilia o budovanie značky, a preto je dobré oprášiť psychológiu vašej značky.

Tu vstupuje do hry rozpoznávanie vzorov, náš prvý kľúčový psychologický princíp. Ľudská myseľ je napojená na vnímanie a vyvolávanie vzorcov a pomáha, keď sú tieto vzorce strategicky podporované.

V obchodnom svete bude potenciálny zákazník opakovane vidieť značku (to sa niekedy nazýva kontaktné body na ceste zákazníka, a logo je len jedným príkladom). Čím väčšiu konzistentnosť pri týchto stretnutiach vnímajú, tým viac sa tieto črty vnoria do toho, že patria do rovnakého vzoru značky.

Psychológia loga vs. psychológia kupujúceho

Netreba zabúdať, že psychológia kupujúceho je dôležitým faktorom pri navrhovaní loga, ale líši sa od psychológie loga. Psychológia zákazníka popisuje proces rozhodovania, ktorým človek prechádza, aby sa zaviazal ku kúpe. Účelom psychológie loga je v podstate ovplyvniť psychológiu kupujúceho.

Za nákupom stoja dva typy motivácií: logická a emocionálna. Z logického hľadiska proces nákupu zahŕňa rozpoznanie problému, hľadanie informácií a riešení problému a hodnotenie alternatív (porovnávanie značiek), ktoré vyvrcholí konečným rozhodnutím. To všetko môžu ovplyvniť praktické záležitosti, ako sú peniaze a fyzická poloha. V logickej fáze nákupného procesu je dôležité, ako je značka objaviteľná a ako presvedčivo sa táto značka dokáže postaviť ako riešenie problému.

Prečítajte si: 10 prikázaní pri tvorbe loga

To, čo motivuje ľudí k nákupu – psychológia kupujúcich – je to, čo sa psychológia loga snaží ovplyvniť. 3D dizajn interiéru od D_MANN™

Emocionálne motivácie v nákupnom procese je oveľa ťažšie určiť, ale častejšie ako ne, majú tendenciu prekonať logiku. Kupujúci si môžu vybrať produkty na základe príbuznosti značky. Alebo sa cítia byť súčasťou zákazníkov značky a vnímajú, akú má všeobecnú reputáciu u iných ľudí. Emocionálna stránka je miestom, kde vstupuje do hry psychológia loga.

Ako sa teda logo spája s emóciami diváka? Aby sme na to odpovedali, poďme sa oddialiť a pozrieť sa na psychologické princípy spojené s dizajnom.

Psychológia v prvkoch dizajnu loga

Návrh loga zahŕňa použitie niekoľkých komponentov, známych ako prvky dizajnu, ktoré spolupracujú v kompozícii. Patria sem farby, fonty, tvary, obrázky a ďalšie. Každý z týchto prvkov má svoje vlastné psychologické asociácie, ktoré musíte zvážiť pri vytváraní loga.

Symbolizmus

Dizajn od anushka1arta

Symboly sú imaginárne odkazy na konkrétne predmety alebo obrázky, ktoré majú význam. Symboly zvyčajne závisia od odkazu, vďaka čomu sú intenzívne kultúrne. Napríklad olivová ratolesť je symbolom mieru v západnom svete kvôli starým gréckym zvykom (aj keď sme na tieto zvyky teraz zabudli, to len dokazuje, aké silné sú symboly). V prípade loga môže symbol pôsobiť ako ikona, ktorá poskytuje jemnú vizuálnu metaforu pre zložité nápady.

Psychológia tvaru

Všetko od jednotlivých línií loga až po celú siluetu je tvar. Vzhľadom na to, že celkové tvary sú to, čo ľudia zvyčajne vnímajú ako prvé (najmä preto, že väčšina ľudí nevenuje veľkú pozornosť vášmu logu), je dôležité zvážiť rôzne významy, ktoré tvary môžu mať. Tvary určia, či logo pôsobí ťažko, dynamicky, mechanicky, stabilne a podobne.

Prečítajte si: Tipy pre obsahový marketing a rast vašej značky

Spôsob, akým môžu geometrické trojuholníkové tvary spôsobiť, že logo bude pôsobiť futuristicky, je príkladom psychológie tvarov. Dizajn od Neatlines

Psychológia farieb

Psychológia farieb je zodpovedná za niektoré z našich viac viscerálnych, emocionálnych reakcií. Zamyslite sa nad tým, ako môžu maľované steny okamžite zmeniť atmosféru miestnosti, z ponurej na radostnú. V dôsledku evolúcie môžu niektoré farby rozhodnúť o tom, či jedlo vyzerá chutne alebo jedovato. Návrh loga je zvyčajne obmedzený na tri farby alebo menej a tieto sa opätovne používajú v rôznych iných kontextoch na posilnenie identity značky.

Psychológia písma

Štýl písma hovorí jazykom nad rámec samotných slov. Existuje päť hlavných typov písiem – serifs, sans serifs, script, handwritten, and decorative (pätkové, bezpätkové, písané, ručne písané a dekoratívne písmo). A podobne ako symboly, aj ich psychologické asociácie majú veľa spoločného s ich historickým používaním. Štýl písma však môže spôsobiť, že názov loga alebo slogan bude vyzerať ako tradičný, hi-tech, elegantný alebo osobný.

Psychologické princípy v dizajne loga

Jedna vec je pochopiť, ako jednotlivé časti loga komunikujú. Ale trikom návrhu loga je spojiť všetky tieto časti do jedinej, harmonickej kompozície. Znamená to rozhodnúť sa o posolstve značky, ktoré chcete, aby vaše logo sprostredkovalo, a zabezpečiť, aby každý použitý prvok tento dojem posilnil.

Psychológia zvyčajne vstupuje do hry vo fáze skicovania procesu návrhu loga. Zatiaľ čo skicovanie je v doslovnom zmysle akt kreslenia, je to aj forma myslenia. Dizajnér berie informácie zo zadania a prichádza s potenciálnymi konceptmi, ktoré oslovia publikum a zároveň sú v súlade so značkou. Existuje množstvo psychologických princípov týkajúcich sa ľudského vnímania a správania, ktoré môžu vysvetliť, prečo sa niektoré koncepty log cítia správne a iné nesprávne.

Gestalt teória

Návrh loga pre značku tropického hotela
Gestalt teória diktuje, ako sú zoskupené tvary vnímané v ľudskej mysli. Dizajn podľa návrhu casign

Gestalt teória uvádza, ako ľudský mozog usporiadava zložité tvary. V dizajne loga pomáha 6 princípov gestalt dizajnérom uistiť sa, že dizajn je vnímaný tak, ako zamýšľajú, a že maximalizujú silu tvarov. Inými slovami, dizajnéri budú mať problém spojiť sa s divákmi na psychologickej úrovni, ak bude celková forma mätúca a rušivá.

Teória duálneho kódovania

Teória duálneho kódovania tvrdí, že uchovávame viac informácií, keď sú prezentované vizuálne ako napísané. Nápady sa zároveň najefektívnejšie prenášajú vtedy, keď obaja spolupracujú. V podstate, keď myslíme na najpamätnejšie logá, často nám napadne ikona. Ale aj samotný text názvu a sloganu (štylisticky aj obsahovo) robí dôležitú prácu, ktorú nemožno zanedbať.

Paradox voľby

Paradox výberu sa týka najmä nakupovania, pričom uvádza, že príliš veľa možností môže spotrebiteľa v skutočnosti paralyzovať. Ale pokiaľ ide o dizajn loga, znamená to, že preťaženie informáciami môže spôsobiť úzkosť alebo zmätok, aj keď sú prenášané informácie presné. Inými slovami, to je dôvod, prečo je jednoduchosť kľúčovým princípom dizajnu loga. Logá by sa mali zamerať na najdôležitejší dojem značky, ktorý chcú dosiahnuť, a zamerať sa výlučne na to, aby ho vyvolali.

Návrh loga pre značku digitálnych technológií
Jednoduchosť je kľúčom k sprostredkovaniu jasného a zapamätateľného dojmu. Dizajn od bo_rad

Zaujímavé je, že návrhy loga, ktoré sú nepárne, si s väčšou pravdepodobnosťou zapamätáte.

Von Restorffov efekt

Ľudia si s väčšou pravdepodobnosťou zapamätajú to nepárne, ako by išlo o homogénny výber. Pokiaľ ide o dizajn loga, každé odvetvie musí mať všeobecné trendy loga, ktoré sú bežné a v konečnom dôsledku všeobecné. Napríklad logá mnohých bánk majú tendenciu vyjadrovať bezpečnosť a z tohto dôvodu sú často modré alebo používajú ikonografiu, ako sú štíty alebo budovy. Aj keď na tom nie je nič zlého, ak využijete túto vlastnosť, logo banky, ktoré to robí kreatívnejšie, musí vďaka svojej novosti zaujať potenciálnych spotrebiteľov.

Psychológia loga v praxi

Zatiaľ čo logo pozostáva z jediného obrázka, pod povrchom sa toho deje veľa. Úspech návrhu loga závisí čiastočne od estetického vkusu, čiastočne od zručnosti umeleckého kreslenia, čiastočne od strategického plánovania a čiastočne od psychológie.

Ale akokoľvek to znie komplexne, psychológia je v skutočnosti to, čo uľahčuje návrh loga. Psychológia v dizajne loga je ako vodiaca ruka. Psychológia nám namiesto hádania, čo zarezonuje u publika, dáva pevné princípy, na ktorých môžeme založiť naše predpoklady a podľa toho plánovať. Preto, aby ste získali skvelý dizajn loga, je dôležité uistiť sa, že pracujete s dizajnérom, ktorý vie, čo ľudí priťahuje.

https://99designs.com/blog/logo-branding/psychology-of-logo-design/

žiadne príspevky na zobrazenie