Mať iDoklad je v dnešnej dobe čoraz dôležitejšie, umožní vám podnikať efektívne a ušetrí vám čas, ktorý môžete venovať oddychu, či svojej rodine. Troch účtovníčok sme sa spýtali, aké sú ich skúsenosti s iDokladom.
Celé dva týždne testovali rôzne funkcie a zhodujú sa v tom, že je to skvelá pomôcka pre malých a stredných podnikateľov. Odpovede poskytla Soňa Marušicová s kolegyňami Blankou a Katarínou z vasauctovnicka.sk:
Ako sa pozeráte na iDoklad z pohľadu účtovníka?
Vzhľadom na to, že iDoklad je vytvorený hlavne pre živnostníkov a malé firmy, spĺňa všetky atribúty potrebné pre zvládnutie spracovania dokladov aj pre neznalca, respektíve človeka, ktorý nikdy s účtovníctvom neprišiel do styku.
Je jednoduchý, prehľadný, pri začínajúcom používateľovi ho rovno informuje a napovedá, ako postupovať, čiže možnosť „pomýliť sa“ je veľmi malá. Krok po kroku vedie a ukazuje, ako vystaviť faktúru. Dokonca si netreba robiť starosti s vyhľadávaním firiem. Nového odberateľa alebo dodávateľa si natiahne sám, čo veľmi uľahčuje a urýchľuje prácu. Tým pádom je tam rovno aj on-line kontrola s finančnou správou. Ak je firma platiteľom DPH, je možnosť si to overiť.
Aké sú podľa vás hlavné výhody iDokladu pre podnikateľov?
Hlavné výhody sú práve rýchlosť spracovania od nahodenia cenovej ponuky až po vypracovanie faktúry a jej úhradu cez banku. Vytvára krásne prehľady o pohľadávkach a záväzkoch, čiže podnikateľ má hneď prehľad, ako na tom je.
Veľkou výhodou je, že nemusí utekať do kancelárie a zapínať počítač. Všetko si môže vybaviť on-line cez mobilný telefón či tablet. Informácie si nájde vždy a všade, kde je možné pripojiť sa na internet.
Prečítajte si aj článok o
Obsahuje nejaké funkcie, ktoré sú podľa vás veľkým plusom?
Podľa nás je veľkým plusom práve to, že si malý podnikateľ alebo živnostník môže vystaviť faktúry rovno v mieste obchodu, napríklad mobilné telefóny majú dnes už určite všetci podnikatelia, aj napríklad stavbár alebo človek, ktorý naozaj doteraz riešil všetko ručne. Prostredníctvom mobilu si vie vyhotoviť dokonalý doklad a zaslať ho objednávateľovi za svoje práce e-mailom.
Mňa osobne prekvapilo, že existuje aj kolónka evidencia skladu, a že sa v tom dá celkom prehľadne orientovať a riešiť nákup a predaj tovaru. Nie je to pre nejaké veľké skladové hospodárstvo, ale prehľad v tom je.
Obsahuje daný produkt všetko alebo vám v ňom ako účtovníčke niečo chýba?
Vzhľadom na to, že legislatíva na Slovensku sa veľmi mení, páči sa mi, že sú tieto zmeny rýchlo zapracovávané do systému. Momentálne sa riešia e-kasy. Zatiaľ som nepostrehla, že by to dávalo nejakú možnosť riešiť v systéme príjmy prepojené s e-kasou, ale je to povinné až od 1. júla, tak asi to do systému ešte zapracujú.
Myslím si, že pre živnostníkov a malých podnikateľov spĺňa všetky funkcie, ktoré potrebujú. Páči sa mi aj to, že je tam možnosť nájsť účtovníka, ktorý jednoducho načíta iDoklad do účtovníctva a môže za podnikateľa vypracovať daňové priznanie. Je to pomoc a odbremenenie podnikateľa od starostí so závierkami a podobne.
Mne ako účtovníčke chýba asi jedna vec, ktorá je dôležitá pre prehľad nákladov, a to je evidencia majetku. Ak má podnikateľ vo vlastníctve napríklad nejaký automobil, nenašla som funkciu, kde by si vypočítal odpisy a podobne. Majetok je však možné evidovať v účtovnom programe či informačnom systéme, ktoré je možné prepojiť s iDokladom a priamo z iDokladu do nich odosielať aj faktúry.
Využili ste aj fakturáciu cez smartfón či tablet?
Áno. Je to rýchle, prehľadné. Naviguje, ako to spraviť, ak ste neznalá a dá sa to hneď poslať e-mailom.
V čom tento fakturačný systém dokáže uľahčiť život?
Tento fakturačný systém uľahčuje život všetkým malým podnikateľom, pretože si nemusia platiť účtovníka každý mesiac. Svoje doklady môžu spracovať rýchlo sami a okamžite majú prehľad o príjmoch a výdavkoch, pohľadávkach a záväzkoch.
Je to výborná forma, ako mať prehľad o fungovaní spoločnosti hneď. Presvedčte sa o tom sama a vyskúšajte si iDoklad zadarmo.