Tri tipy ako si zjednodušiť účtovníctvo pri podnikaní

0
Tri tipy ako si zjednodušiť účtovníctvo pri podnikaní

Najmä v tomto období, v čase koronakrízy, je dobré mať čo najviac administratívnych úkonov nastavených tak, aby vám zjednodušili vaše podnikanie.

Bez ohľadu na to, aký druh malého podniku vlastníte alebo máte v pláne naštartovať, musíte mať neustále prehľad o svojom účtovníctve. Ak to neurobíte, môže a bude to mať za následok zbytočné problémy a prekážky, ktoré by mohli spomaliť alebo dokonca zastaviť váš obchodný rast.

Nikto nemá papierovanie rád

Správa účtovníctva znamená, že musíte sledovať svoje výdavky, monitorovať faktúry a párovať platby od svojich zákazníkov. Ako vlastník malého podniku budete čeliť nespočetným povinnostiam a úlohám, takže pomocou týchto 5 tipov uvedených nižšie si uľahčíte účtovníctvo.

1. Sledujte a trieďte všetky príjmy

Sledovanie príjmov nie je žiadna veda. Problémom je zostávať konzistentný, čo sa týka asi väčšiny majiteľov malých firiem. Je oveľa jednoduchšie osvojiť si ľahký zvyk ako zotrvávať v zlozvyku.
 
Sledovanie papierových príjmových dokladov môže byť záťažou, ale vďaka technológiám dokážeme každý príjem odfotiť a automaticky zaznamenať. Keď si zvyknete okamžite archivovať potvrdenku, nikdy vám neunikne.
 
Aj keď máte tie najlepšie, je veľmi ľahké nesprávne zatriediť papierové účtenky. Možnosť sledovania príjmov a výdavkov v cloude vám umožní bezpečne si uložiť príjmový doklad.
uctovnicka
pixabay.com

2. Vytvorte presný fakturačný systém

Kľúčom je mať systém, ktorý zabezpečí prehľadné vedenie účtovníctva. Čím viac budete organizovaní, tým menej bolesti hlavy budete mať.
 
V dnešnej ére založenej na technológiách je výber správneho podnikového účtovníckeho softvéru veľmi dôležitý a je prvým krokom k vytvoreniu spoľahlivého procesu fakturácie. Na trhu je veľa možností, takže je dôležité, aby ste využili taký systém, ktorá má všetky funkcie a integrácie, ktoré potrebujete, a máte k nemu ľahký prístup.
 
Napríklad, SuperFaktúru môžete použiť kdekoľvek, či už máte Windows, Mac, alebo smartfón, či ste na pláži pri mori, na lyžovačke v Alpách, alebo si užívate pokoj a pohodu v kolóne na D1. Vystaviť faktúru je veľmi jednoduché. Stačí pár kliknutí, napísať položku, vybrať klienta a máte hotovo. Namiesto starostí, nervov a zbytočného vypisovania. Nemusíte sledovať ani legislatívu, SuperFaktúra to urobí za vás. Môžete mať tak istotu, že formálna stránka dokumentu je vždy správna.

3. Udržujte aktuálne výkazy ziskov a strát

Dva z najdôležitejších ukazovateľov malých firiem sú zisk a strata. Ak venujete pozornosť svojmu výkazu ziskov a strát iba štvrťročne, pravdepodobne by vás mohlo čakať nemilé prebudenie.
 
Výsledky malých podnikov neustále stúpajú a klesajú, a hoci sa dá na niektoré veci pripraviť vopred (napr. sezónny výpredaj), existuje veľa faktorov, ktoré sú mimo kontroly vlastníka firmy.
 
Váš výkaz ziskov a strát by mal obsahovať výnosy, náklady na predaný tovar, prevádzkové náklady, prevádzkové výnosy, hrubú maržu a čistý zisk. Toto sú všetko čísla, ktoré potrebujete neustále vedieť.
 

žiadne príspevky na zobrazenie