Viktor Kostický: Na Linkedln sa dejú neuveriteľné veci, len to treba správne podchytiť

0
Viktor Kostický: Na Linkedln sa dejú neuveriteľné veci, len to treba  správne podchytiť

Je možné robiť len to, čo sme študovali? Čo ak zistíme, že chceme robiť niečo iné? Viktor Kostický je toho príkladom. Bývalý študent konzervátoria a Vysokej školy dejín umenia. Aktuálne pracuje ako konzultant obchodných zručností a leadership znalostí. Takisto radí vysokým manažérom, ako mať lepší biznis.

Počúvajte až do konca, dozviete sa veľmi zaujímavé veci. Napríklad aj to, že ženy si  na pracovnom pohovore pýtajú plat priemerne o 10% menší, ako by mohli. A muži nemajú problém si pokojne vypýtať aj viac. Prečo je tomu tak? Prečo najbližší webinár bude práve o Linkedln? Vypočujte si podcast s akčným mužom Viktorom Kostickým.

S Viktorom sa rozprávala moderátorka Lucia Hurajtová.

Dejiny umenia, hra na gitare a sen o kurátorovi

Viktor pôvodne vyštudoval niečo celkom iné ako oblasť, ktorej sa venuje dnes. „Myslím si však, že je lepšie študovať to, čo človek presne bude robiť. Mňa k tomu doviedol až život a ekonomické záležitosti. Študoval som na konzervátoriu hru na gitare a pokračoval na Vysokej škole dejín umenia. Zlomový okamih nastal, keď som sa dozvedel tabuľkový plat na mojej vysnívanej pozícii kurátora napr. v Národnej galérii. A k tej práci ste ešte potrebovali dokonca aj doktorát,“ priznáva.  Musel sa prispôsobiť aktuálnej ekonomickej situácii. S odstupom času to však vôbec neľutuje a priznáva, že práca ho veľmi baví a je to jeho vášeň. Úplne naplno, ako práci, čo ho na full time živí, sa konzultačnej činnosti začal venovať pred rokom. Naposledy pomáhal rozbehnúť klientovi obchodnú stratégiu.

Priebeh stretnutia s konzultantom

Ako vyzerá také profesionálne stretnutie s odborníkom ako je on? Čo si pod tým máme predstaviť?

„Často iba počúvam, pýtam sa otázky, aby som pochopil,“ vysvetľuje Kostický a pokračuje: „Funguje to tak, že ak si ľudia niekoho takto zavolajú, znamená to, že majú nejaký otáznik, problém, výzvu. Cítia, že je niečo, čo chcú poriešiť spoločne. Spoločne prechádzame na mentoring, niekedy tie nápady dávam ja, niekedy človek potrebuje len uistenie, že cesta, ktorou sa vydal, je tá správna.“ Často je to tom, že vysoký manažér chce počuť druhý, nezainteresovaný názor iného človeka.

Vypočujte si aj podcast s Petrom Podlesným: Muži potrebujú uznanie a priestor, ale nie mať zo ženy matku.

Spolupráca s akčnými ženami

Viktor v rámci svojej práci píše články na rôzne témy týkajúce sa jeho profesie. Vďaka článku o rozdielnych platoch mužov a žien pri rovnakej pozícii sa ocitol medzi akčnými ženami a najbližšie pripravuje webinár, ako robiť biznis práve na Linkedln.

Prečo práve Linkedln

Webinár o Linkedln bude o tom, ako ho využiť ako obchodný kanál, aby ku nám prichádzali zákazníci a mohli sme z toho nejakým spôsobom profitovať. Budem ponúkať konkrétne obchodnícke názory z môjho vlastného života. Chcem ukázať, ako sa cez to dá robiť naozajstný biznis. Lebo tí ľudia s nákupnou silou tam sú a zhromažďujú sa na jednom mieste. Je to možno trošku iná cieľová skupina ako na facebooku alebo instagrame. Poznám napr. človeka, ktorý veľmi úspešne cez Linkedln rozbehol predaj hnojiva a ide mu to geniálne. Dajú sa tam robiť neuveriteľné veci, len to treba správne podchytiť,“ vysvetľuje Viktor Kostický.

Článok o rozdielnych platoch

V spomínanom článku uvádza  niektoré špeciálne vyjednávacie taktiky určené špeciálne pre ženy. Kostický uvádza:

„Ide o to, ako v podstate trošku ohnúť tú realitu tak, aby druhá strana bola nútená dať väčšiu výplatu aj tej žene. Môžeme povedať, že v živote máme niekoľko pohovorov, ktoré môžu ovplyvniť to, akú výplatu budeme mať celý život. Prečo by ste mali mať menšiu výplatu len preto, že ste žena?“

V podcaste sa dozviete aj:

Čo obnáša práca konzultanta? Čo ho na tejto práci baví najviac?

Sú ľudia ochotní prijať a akceptovať druhý názor?

Prečo si ženy akoby menej verili, menej očakávali aj čo sa týka výšky platu pri pracovnom pohovore?

Prečo by si ženy mali vypýtať približne o 10% vyššiu mzdu, ako mali v pláne?

Je naozaj Linkedln taký dôležitý pre budovanie obchodu? V čom tkvie jeho úspech?

žiadne príspevky na zobrazenie