Začnite písať ak chcete vyhľadať článok

AKČNÉ ŽENY INŠPIRÁCIE KARIÉRA MAGAZÍN ŽENY A KARIÉRA

Ženy v biznise: Čo radí šesť biznismeniek zo zahraničia?

REDAKCIA
Zdieľať

Podľa The Peterson Institute spoločnosti so ženami vo vedúcich pozíciách neustále vykazujú vyššie ročné ziskové marže ako tie bez žien. Napriek tomu sú v mnohých odvetviach ženy stále brzdené diskrimináciou a nerovnosťou.

Elektronický obchod však vyrovnáva podmienky tým, že otvára príležitosti podnikateľom – bez ohľadu na pohlavie. Ale úspešné podnikanie v elektronickom obchode potrebuje aj ingrediencie skvelého nápadu, veľa ambícií a angažovanú zákaznícku základňu.

Poďme sa teda pozrieť na niektoré inšpiratívne podnikateľky zo zahraničia a poučenie, ktoré si môžeme vziať z ich úspechov.

Hľadajte svoju jedinečnú predajnú ponuku

Nech už je váš podnikateľský nápad akýkoľvek, bude úspešný, iba ak bude oň dopyt. To môže znamenať, že vstúpite na už nasýtený trh, ale za nižšiu cenu ako vaši konkurenti; alebo by to mohlo znamenať ponúknuť niečo špeciálne pre vašu fanúšikovskú základňu.

Musíte hľadáť niečo, čo vyplní medzeru na trhu. Niečo, čo neponúka nikto iný – váš jedinečný predajný produkt.

Malala Bryan

Pre Malalu Bryan, zakladateľku spoločnosti Malaville Toys, sa tento produkt zrodil zo záľuby, ktorá sa zmenila na vášeň pre zmenu zastaraných tradícií:

“Moja cesta sa začala, keď som začala zbierať bábiky. Uvedomila som si, že na trhu niečo chýba – viac farebných bábik. Bábiky, ktoré predstavovali nielen farebných ľudí, ale aj ľudí s albinizmom. Bábiky navrhujem na základe svojich osobných skúseností a na základe toho, že viem, čím veľa ľudí ako ja prechádza. Mala som pocit, že veľa väčších značiek nedokázalo pochopiť, čo je skutočne potrebné. Takže som prišla na to, čo by mám urobiť, aby som vyplnila túto medzeru.“

Značka tehotenského oblečenia od Nikki Clarke

Pre ostatné podnikateľky boli podnikateľské nápady praktickejšie – ženy, skôr ako muži, podnikajú na základe predchádzajúcich skúseností s používaním veci alebo výrobou produktu. To môže potvrdiť aj zakladateľka spoločnosti Cadenshae Nikki Clarke.

V roku 2013 ako osobná trénerka a prvorodička bojovala s hľadaním aktívneho oblečenia, s ktorým by mohla dojčiť v ktorúkoľvek dennú dobu. To ju inšpirovalo k založeniu značky tehotenského aktívneho oblečenia Cadenshae, ktorá dáva ženám prístup k rovnakému štýlu, kvalite a rozmanitosti, aký radi nosili pred tehotenstvom.

Startupy s aspoň jednou zakladateľkou sú úspešnejšie ako tie, kde sú zakladatelia výlučne muži

Nikki Clarke

Viera Nikki Clarke, že značka vyplní dosiaľ zanedbanú oblasť trhu s fitness, ju podnietila prekonať výzvy, ktorým čelila v prvých dňoch:

“Najväčšou výzvou bol môj nedostatok skúseností s módnym dizajnom. Nikdy predtým som nenavrhovala žiadne oblečenie – nie ešte športovú podprsenku, ktorá je dosť technická! Veľa som čítala, bádala a stretávala sa s ľuďmi, ktorí mi mohli pomôcť ja v tom, čo som sa snažila robiť, a nakoniec som sa tam dostala! Naša prvá podprsenka sa zrealizovala asi dva roky … teraz sme oveľa rýchlejší!“

Získajte kapitál

Skvelý nápad je jedna vec, ale realita je taká, že pokiaľ nemáte dostatočnú zásobu úspor, budete musieť získať nejaký kapitál, aby sa vaše podnikanie rozbehlo.

Štúdia malých a stredných spoločností so sídlom v USA napriek tomu zistila, že v roku 2020 bol pomer pôžičiek medzi mužmi a ženami pri podnikateľských pôžičkách 27% u žien oproti 72% u mužov. A priemerná veľkosť pôžičky u žien bola o 33% nižšia ako u spoločností vo vlastníctve mužov.

Vicky Pasche

Niektoré zakladateľky firiem, napríklad Vicky Pasche z Dapper Boi, sa namiesto toho obrátili na online crowdfundingové platformy. Tieto platformy majú tú výhodu, že si majitelia môžu nechať väčšiu kontrolu nad svojím podnikaním:

„Po našom prvom uvedení produktu na Kickstarter v roku 2015 sme mali dosť peňazí na výrobu nášho produktu, ktorý sa však rýchlo vypredal a nemali sme žiadnu hotovosť na investovanie do väčšieho množstva produktov – alebo čohokoľvek iného. Mali sme niekoľko rozhovorov s investormi, ktorí sa o to veľmi zaujímali, ale tesne predtým, ako sa mali uzavrieť dohody, nám oznámili, že chcú počkať. Nemali sme veľa možností financovania, ale nechceli sme sa vzdať. Takmer rok bez veľkého množstva zásob sme si mysleli, že s podnikaním skončíme, ale s veľkou vášňou a tvorivosťou sme s naším podnikom išli do financovania cez crowdfunding.“

Prečítajte si: Chcete podnikať a nemáte peniaze? Vyskúšajte crowdfunding!

Úspech výroby a dodávateľského reťazca

Napriek vašej snahe dostať svoj produkt na trh by ste sa s hľadaním správneho dodávateľa nemali unáhliť. Môže dokonca dôjsť k viacerým chybám, kým to neurobíte správne – na to prišla zakladateľka Numi, Michelle Shemilt:

Michelle Shemilt

“Keď som prvýkrát založila Numi, pracovala som s produkčnou spoločnosťou so sídlom v New Yorku a produkt bol vyrobený v Číne. Po jednej výrobnej prevádzke v zámorí sme presunuli všetku našu výrobu späť do Kanady, kde môžeme navštevovať naše továrne na pravidelne, aby sme udržali našu vysokú úroveň kontroly kvality. V Číne sme lokálne vedeli dosiahnuť podobné ceny. Dokázali sme častejšie zrealizovať menšie výrobné série, aby sme lepšie riadili hotovostné toky. A práca s miestnymi dodávateľmi znamenala, že sme mohli vyjednávať podmienky, takže hotovosť nebola viazaná skôr, ako budeme môcť produkt predať.“

Pandémia mala transformačný účinok na dodávateľské reťazce. Mnoho spoločností, ktoré sa spoliehali na jedného zámorského dodávateľa, uviedlo, že ich výroba sa spomalila alebo dokonca zastavila, a mnoho z nich odvtedy prešlo na domácich výrobcov. Aj keď vás to môže stáť ďalšie financie, stojí za zváženie priplatiť si poistenie, čím si zabezpečíte ochranu vášho podnikania v prípade globálnych kríz.

Monika Trojanowska

Premeňte váš obchod na značku

Značka nie je iba o produkte – ide o to, ako tento produkt vyvolá u vašich zákazníkov pocit, že si kupujú určitý životný štýl. „Branding bol – a vždy bol – najdôležitejším aspektom môjho podnikania,” hovorí Monika Trojanowska, zakladateľka Aftersocks.

„Trvalo mi chvíľu, kým som objavila a rozvinula osobnosť svojej značky, ale akonáhle som ju našla, už sme sa toho držali. Jednou z vecí, ktoré sme urobili pre vybudovanie silnej značky, bolo založenie charity. S každým predaným párom Aftersocks darujeme jeden bezdomovcom. Robíme dobre a naši zákazníci majú pocit, že pomáhajú tým menej šťastným tým, že kupujú naše výrobky. To vytvára pozitívny pocit voči našej značke a zákazník si ho bude pamätať.“

Melody Godfred

Na vybudovanie svojej značky musíte investovať čas, aby ste svojich zákazníkov zapojili do toho, čo vaša spoločnosť predstavuje, ako vysvetľuje Melody Godfred z Freda and Far:

„Aj keď som skúmala rôzne digitálne marketingové stratégie – napríklad reklamu na Facebooku, Instagrame, reklamu na Google, dosah celebrít a tlače a e-mailový marketing – mojím najväčším marketingovým ťahom bolo pestovanie lojálnej zákazníckej základne, ktorá žije a dýcha naším poslaním. Táto základňa slúži ako moja najväčšia skupina obhajcov. Ja osobne každý deň používam direct message, komentujem, zdieľam a spájam sa s mojou komunitou Self Love… Toto je druh vernosti značke, ktorý si za marketingové doláre nekúpite.“

Tímová práca je dôležitá

Môže byť ťažké zbaviť sa úplnej kontroly nad svojím podnikaním, ale mať okolo seba silný a vášnivý tím, ktorý ho pomôže posunúť vpred a priniesť nové nápady. Nikki Clarke hovorí:

„Až do roku 2017 sme s manželom robili všetko pre podnikanie. Nakoniec sa pridali obaja naši rodičia, ktorí pomohli s balením. Teraz máme na palube 14 zamestnancov, ktorí riadia rôzne časti podnikania. Pomaly, ale iste, keď sme rástli v zisku, mohli sme prijímať viac ľudí a delegovať. Na začiatku bolo pre mňa ťažké sa toho vzdať, pretože som robila všetko a toto bolo moje „obchodné dieťa“. Ale jediný spôsob, ako rásť, je najať najlepších ľudí a nechať ich robiť si prácu, akonáhle budete spokojní s tým, ako dobre ste ich vyškolili. Správny prístup je pre mňa oveľa dôležitejší ako nepreberné množstvo kvalifikácií.“

Zdroj: https://www.dhl.com/discover/business

Tagy
REDAKCIA
REDAKCIA

Sme akčné ženy a prinášame ti príbehy a články spoločne s ďalšími akčnými ženami, ktoré robia, čo milujú a rady o tom aj píšu. Podporujeme sa navzájom v našich snoch. V tom, čo nás napĺňa a robí nám radosť. Pridaj sa k nám: https://akcnezeny.sk/registracia/ Spoločne vytvárame magazín, stretávame sa online a rovnako offline na vzdelávacich a motivačných podujatiach, ktoré organizujeme. IG: #zenyktorerobiacomiluju #akcnezeny #akcnemamy #vzdelavanie #biznis #kariera

  • 1

Zanechaj nám svoj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X