Menej bilbordov a viac zelene. Najväčšie nákupné centrum na Slovensku Avion v Bratislave chce postupne vo svojom areáli znížiť tzv. vizuálny smog. Ten spôsobujú po celom Slovensku množstvá reklamných bilbordov, ktoré zahlcujú zmysly okoloidúcich aj verejný priestor.
Avion sa vo svojej dlhodobej stratégii zameriava na trvalú udržateľnosť a ochranu životného prostredia. Minulý rok predstavil aj novú stratégiu na podporu udržateľnosti Eko príbeh 2021.
„Vlani sme dokončili revitalizáciu priestoru v okolí našej budovy. Naším plánom je pokračovať v ďalšej revitalizácii v okolí Avionu. K dnešnému dňu sme odstránili všetky mediálne plochy na Galvaniho ulici, čo predstavuje jeden bigbord a desať bilbordov, a pokračujeme ďalej. Chceme tým nielen vytvoriť príjemnejšie prostredie pre našich návštevníkov a obyvateľov Bratislavy, ale aj pridať sa k skvelej iniciatíve mestskej časti Ružinov pod vedením starostu Mateja Chrena, ktoré smerujú k postupnému odstraňovaniu reklamných plôch v hlavnom meste,“ hovorí Katarína Michaliaková, marketingová manažérka Avionu v Bratislave.
Počet reklamných stavieb sa znižuje
Problémom zahltenia verejného priestoru reklamnými plochami sa intenzívne zaoberá aj magistrát hlavného mesta SR, ktorý plánuje znížiť počet reklamných stavieb o dve tretiny. Aktuálne je v Bratislave vyše 2 800 reklamných plôch.
Avion za svoje aktivity v oblasti trvalej udržateľnosti získal vlani ako jedno z mála nákupných centier na Slovensku prestížny zelený certifikát BREEAM In Use. Centrum, ktoré patrí do skupiny INGKA Centres, prešlo náročnou niekoľkomesačnou certifikáciou.
O Avione
AVION v Bratislave je najväčšie nákupné centrum na Slovensku s prenajímateľnou plochou vyše 100-tisíc m 2 . Centrum vlastní investor, developer a správca – spoločnosť INGKA Centres. INGKA Centres (predtým IKEA Centres) patrí do skupiny INGKA Group. Jej poslaním je stavať, rozvíjať a spravovať nákupné centrá pre čo najširší okruh zákazníkov v spolupráci so svojím kotevným nájomníkom – obchodnými domami IKEA.
Spoločnosť INGKA Centres ponúka príležitosť na vznik spoločenských miest budúcnosti, záleží jej na posilňovaní vzťahu s nájomníkmi a na rozširovaní nových maloobchodných riešení v medzinárodnom meradle. INGKA Centres vlastní a spravuje celkovo 45 nákupných centier v 15 krajinách sveta – v Číne, Európe a Rusku. Centrá majú dokopy vyše 3,2 milióna štvorcových metrov prenajímateľnej plochy a približne 480 miliónov návštevníkov ročne. Viac na www.avion.sk.