Ľudia s touto farbou očí sú najpríťažlivejší, tvrdí nová štúdia

0
Ľudia s touto farbou očí sú najpríťažlivejší, tvrdí nová štúdia
pixabay.com

Výskum zistil, že muži a ženy preferujú rôzne odtiene. Starodávna múdrosť nám hovorí, že krása je v oku pozorovateľa. Ale čo ak aspoň časť krásy spočíva doslova v oku objektu? V ére online zoznamovacích aplikácií, kde sa rozhodovanie robí len na prvý pohľad, môže byť frustrujúce zistiť, čo vyniká v záplave fotografií.

Podľa nového výskumu môže mať farba očí podiel na tom, nakoľko vás niekto považuje za príťažlivú. Čítajte ďalej a zistite, ktorý typ očí býva najatraktívnejší.

Výskum zistil, že najatraktívnejšia farba očí u mužov je modrá

V nedávnej štúdii predajca kontaktných šošoviek Lenstore so sídlom v Spojenom kráľovstve použil fotografie jedného mužského a jedného ženského subjektu na prieskum v každom z ich zoznamovacích profilov.

Výskumníci potom pomocou softvéru na úpravu obrázkov zmenili farbu ich očí na modrú, hnedú, zelenú, orieškovú, čiernu a fialovú, aby určili, ako môže farba očí ovplyvniť, s koľkými potenciálnymi záujemcami by sa zhodovali s použitím rovnakých fotografií v troch rôznych zoznamovacích aplikáciách.

Výsledky ukázali, že modrá bola najatraktívnejšia farba očí u mužov, pričom získala 47 z celkového počtu 173 zhôd – alebo 27,17 percenta. Ďalšou najobľúbenejšou farbou bola hnedá s 21,97 percenta hlasov, nasledovala zelená s 16,76 percenta, oriešková s 15,03 percenta a čierna s 10,98 percenta. Fialová – čo nie je prirodzene možná farba – získala najnižšie skóre s 8,09 percentami zo všetkých zhôd.

pixabay.com

Zistilo sa, že oriešková je najatraktívnejšia farba očí u žien.

Pokiaľ ide o najatraktívnejšiu farbu očí u žien, výsledky boli veľmi odlišné. Orieškovohnedé oči sa umiestnili na vrchole zoznamu ako najobľúbenejšie, so 65 z 322 celkových bodov – alebo 20,19 percenta.

Fialová farba dostala len o jeden bod menej, vyšlo jej 19,88 percenta. Zaujímavé je, že farby očí, ktoré boli obľúbenejšie u mužov, boli bližšie k spodnej časti zoznamu, pričom čierna získala 17,7 percenta zhôd, modrá získala 17,39 percenta a hnedá 13,35 percenta. Zelené oči dostali najmenej bodov s 11,49 percentami.

Prečítajte si, ktorý svetový jazyk je najpríťažlivejší a najviac zvyšuje tep srdca

Odborníci tvrdia, že minulé skúsenosti môžu ovplyvniť preferenciu farby očí 

Samozrejme, príťažlivosť sa líši od človeka k človeku a celkový počet ľudí s každou inou farbou očí môže byť tiež faktorom toho, čo považujeme za nové. Podľa údajov World Atlas je hnedá najbežnejšia farba očí, ktorá pokrýva 70 až 79 percent ľudskej populácie.

Modrá je druhá najbežnejšia u 8 až 10 percent ľudí na celom svete a oriešková a jantárová má 5 percent. Zelená je najmenej častá len u dvoch percent populácie.

Skúsenosti ovplyvňujú vkus

Ale pokiaľ ide o našu preferenciu farby očí, niektorí odborníci sa domnievajú, že môžeme byť pripravení uprednostňovať jeden odtieň pred druhým vďaka skorším životným skúsenostiam.

„Ak napríklad dávate prednosť modrým očiam, môže to byť tak, že máte len dobré skúsenosti z minulosti ako dieťa, keď sa vďaka pocitu bezpečia s touto osobou uvoľnili šťastnejšie pocity a pozitívne hormóny, a vaša pamäť si možno vybaví tie chvíle, keď hľadáte budúceho partnera na rande,“ povedala o výsledkoch štúdie Ness Cooper, sexuálna a vzťahová koučka.

zena
pixabay.com

„Aj keď je výskum v tejto oblasti stále obmedzený, môže sa stať, že máme radi farby očí podobné tým, ktoré sme mali, keď sme boli mladší, kvôli väzbe, ku ktorej dochádza prostredníctvom uvoľnenia hormónov a nie priamej súvislosti s preferenciou očí.“

Iní odborníci tvrdia, že naše očakávania týkajúce sa krásy boli stanovené kultúrou a médiami

Podobne ako naše rané skúsenosti môže aj kultúra ovplyvniť to, ako túžime po rôznych farbách očí. Odborníci tiež tvrdia, že očakávania stanovené štandardmi krásy pravdepodobne zohrávajú úlohu aj v tom, ako sa pozeráme na ľudí.

„Kultúrne faktory často diktujú kolektívne vedomie toho, čo sa považuje za atraktívne. Blond vlasy a modré oči boli zvyčajne vysoko cenené a často zdôrazňované a zobrazované v médiách,“ povedal Alexander Lapa, MD, psychiater z Ocean Recovery Center vo Veľkej Británii. „Aj keď všetci máme svoje špecifické preferencie, často sme boli vystavení tomu, čo sa považuje za spoločensky atraktívne. Nedávny nárast popularity sociálnych médií to len potvrdil.“

Zdroj: bestlifeonline.com, pixabay.com

žiadne príspevky na zobrazenie