Chcem byť Ferrari v tom čo robím

0
Chcem byť Ferrari v tom čo robím

Katka Molnárová je biznis konzultantkou pre online a zároveň majiteľkou digitálnej agentúry. Pôsobila aj ako jedna z prvých Google tréneriek na Slovensku, stala sa e-ženou roka 2011 a založila Online klub pre študentov na univerzitách. Predovšetkým je však mladou biznis mamou dvoch synov – Davida a Viktora.

Pozvala ma priamo k sebe do kancelárie. Vzdušný priestor sprevádzala ohnivá červená.
Podali sme si ruky a v druhom momente sme si už tykali. Šla z nej úprimná otvorená energia, ženskosť a veľká vnútorná sila.

Podnikáš v oblasti, ktorá je stále mužskou doménou. Ako si sa dostala k SEO?

Podnikať som začala počas vysokej školy. Už ako študentka na vysokej som pracovala v personálke ako asistentka a raz počas leta som sa rozhodla, že teraz je ten pravý čas, kedy sa idem rozhodovať o svojej vlastnej budúcej kariére. Pamätám si to ako včera, keď som si otvorila Profesiu a zrazu ma naplnil pocit, že tu a teraz si vyberiem, čo budem v živote robiť. Našla som si marketingovú pozíciu v jednej agentúre, ktorá robila weby. Bola nadnárodná, mala veľa zákaziek z Ameriky a úplnou náhodou som sa tam dostala bez predošlej skúsenosti. To bol moment, keď som sa vlastne dostala aj k SEO. To je tá časť marketingu, pomocou ktorého sa snažíte dostať web do Google prirodzeného vyhľadávania. Veľmi ma to začalo baviť.

Na jachte. Zdroj: Katarína Molnárová

Študovala si, pracovala, a popritom si ešte aj začala podnikať?

Správne, popri škole a zamestnaní som si založila živnosť a bola som jedna z prvých ľudí na Slovensku, ktorí riešili SEO (bolo nás tak do päť ľudí) a zároveň jediná baba. Zákazky ku mne prichádzali prirodzene, najprv od kamarátov, potom od kamarátov ich kamarátov.

Ako si sa rozhodla pre podnikanie?

V práci som mala stále hranice a na to som nebola zvyknutá. Rodičia mi nikdy hranice nedávali, mama študovala psychológiu. Nebolo to o tom, že som si mohla robiť, čo chcem, ale nedávala mi hranice. Preto ma zamestnanie nejakým spôsobom ohraničovalo a vnútorne som to nebola ja. Tak som sa jedného dňa rozhodla, že sa už nevrátim do žiadneho zamestnania a skúsim iba tú firmu. Pracovala som najprv z domu, muž mi pomohol pripraviť web, kamarát vymyslel logo a šla som na to. Zákazníci prichádzali sami.

Maroko. Zdroj: Katarína Molnárová

Ako sa začal „stavať tvoj sen“?

S bývalým kolegom, s ktorým sme neskôr zakladali aj Online klub, sme sa dohodli, že ideme spolupracovať, a prenajali sme si prvé priestory. Firma sa vtedy volala RUonline. Nikto to však nechápal a stále sme museli vysvetľovať význam. Po čase som sa rozhodla, že sa rebrandujem. Skúsili sme najať prvého obchoďáka a musím povedať, že takmer s každou jednou osobou, ktorá bola so mnou vo firme, udržujem dobré vzťahy.

Ako si hľadala zamestnancov?

V prvom rade to neboli zamestnanci. Nikdy som to tak nevnímala. Samozrejme, mali ten status, ale nikdy som k tomu tak nepristupovala. Veľa sme pracovali so stážistami. A keď sme založili Online klub, prvotná myšlienka bola dať študentom možnosť niečo sa naučiť a zaprocesovať ich, a prišli sme do štádia, že sme vymysleli úžasný projekt. Dohodli sme sa, že študentov budeme učiť internetový marketing prakticky na vlastnoručne vytvorených a hlavne skutočných stránkach. Do myšlienky sa zapojili aj ďalšie agentúry, pretože sa im to páčilo, a mali sme zaujímavých partnerov, napríklad Google či Eset.

Aký problém vidíš v rámci takýchto vzdelávacích projektov?

Mladí ľudia v tejto profesii, najmä na štátom regulovaných univerzitách, veľmi rýchlo vyhoria a demotivujú sa. Ja som vydržala šesť rokov, ale stačilo. Rozhodla som sa, že si dám pauzu. Učím sa povedať si stop.

Ako ti materstvo zmenilo pracovný proces?

Nikdy som svoju prácu nevnímala ako prácu. Pred prvým pôrodom som stihla akurát všetko vybaviť, zhasla som v kancelárii svetlo a volala som mužovi, že asi ideme rodiť. Pár hodín na to bol Davidko na svete. Vo firme ma fyzicky nepotrebovali, no ja som sa prvé mesiace skutočne nudila. Sedela som za počítačom a riešila som veci. Potom som bola v takom švungu, že so mnou malý chodil na meetingy aj stretnutia. Aj keď prišlo druhé dieťa, boli sme zosúladení.

Koľko vás je teraz v agentúre?

Osem, pretože sme rapídne zmenili aktivity. Zmenili sme filozofiu a rozhodla som sa, že to skúsime inak. Nechcem robiť masovú výrobu čínskych ponožiek. Je to však náročné, preto som sa rozhodla, že si najmem výkonného riaditeľa. Nevedela som si predstaviť, že by som funkciu dala niekomu cudziemu. Seriózne som však začala hľadať a rokujem s ľuďmi, pretože nemôžem byť sebecká, inak brzdím agentúru.

Chcem byť Ferrari, alebo Bentley v tom, čo robím. Preto nastal čas posunúť sa ďalej, nech sa deje čokoľvek.

Aká je tvoja konkurenčná výhoda?

Mojou silnou stránkou je probiznisové rozmýšľanie. Mám silné analytické myslenie a viem si zistiť perspektívu v biznise. To je pridaná hodnota. Z ONLINE TORO sa stáva ONLINE TORO consulting a riešime práve tú pomoc predtým, než niekto začne riešiť, aké kampane má vôbec spustiť. Vytvárame Go To market stratégiu pre firmy, ktoré ešte nemajú asimilovaný produkt či službu na online platforme. Zisťujeme potenciál, vytvárame biznis plán, online marketingový plán, zisťujeme potrebu ľudského kapitálu, pomáhame tendrovať agentúry až po nastavenie procesov či marketingovú stratégiu.

A sú na trhu firmy, ktoré majú záujem o tieto služby?

Áno. Povedali sme si najskôr, že zistíme, ako fungujú, a potom im predstavíme potenciálne možnosti. Máme špecifickú cieľovú skupinu veľkých firiem, no máme tu žiadosti aj od malých firiem, pre ktoré sme vymysleli online mentoring. Pri tomto produkte sme schopní dať im biznis konzultácie, naučíme ich robiť potrebné úkony a sledujeme ich progres.

Prečítajte si aj rozhovor s riaditeľkou súťaže Podnikateľka Slovensko, Luciou Veselskou.

Ako rozdeľuješ pracovný a súkromný čas?

V jednej múdrej knižke som čítala o vlastnej energii a začala som počúvať svoje telo. Som schopná ťahať aj 13 hodín denne, no inokedy jednoducho vypnem. Keď potrebujem, idem si zabehať, alebo skočím do kina. Keď sa dá, som s deťmi aj cez deň či v strede týždňa. Niekedy jednoducho doobeda ostaneme doma. Potom, keď sú chalani s otcom, ťahám do noci, ale vyhovuje mi to tak.

Čo ti robí radosť mimo práce?

Deti, ich čistota a radosť z drobností, a cestovanie, pretože to ma učí znovu dýchať a pozerať na svet na taký, ako skutočne je – krásny a neľútostný zároveň. Založila som si cestovateľský blog „When mom isn‘t home“ a chcem inšpirovať mamy, aby cestovali. Píšem v slovenčine a snažím sa tam vešať blogy aj videá. Je to môj súkromný projekt a moja sebareflexia. Tam jednoducho zbieram svoje spomienky, aby som raz nezabudla, že treba aj žiť :). Rovnako sa venujem lezeniu, pri ktorom skutočne vypnem.

Výstup Ferrata. Zdroj: Katarína Molnárová

Aká prekážka ťa najviac posilnila?

Rozpadla sa mi rodina a zosypal sa mi život. Potom prišla za mnou kolegyňa a dala mi v takom rámčeku posolstvo, v ktorom bolo napísané. “You’ve worked too hard to quit now” (pracovala si príliš tvrdo na to, aby si teraz odišla…). Tak som sa rozhodla ostať a zmeniť to, čo ma vo firme štve :). Každú ženu položí nejaký moment, no otázne je, za aký čas sa dokáže dať dokopy. A keď už je na to pripravená, potom je otázne, či vytrvá. Bola som optimistkou. Hovorila som si, do Vianoc toto zvládneme. A potom prišli Vianoce a my sme to nezvládli. Prišla aj Veľká noc a stále sme to nezvládli. Optimistom toto zlomí srdce a potom “zomrú” – pracovne. Vyhoria, zamestnajú sa … čokoľvek, čo ich zvezie z cesty, v ktorú optimisticky verili. Ja som sa rozhodla, že nikdy nestratím vieru v to, že nakoniec všetko zvládnem. A toto je veľmi dôležitá lekcia. Nikdy si nepomýliť vieru v to, že nakoniec všetko zvládnem so schopnosťou čeliť najtvrdším faktom mojej súčasnej reality, nech už sú akékoľvek.

Stavba domu. Zdroj: Katarína Molnárová

Aká je tvoja motivácia robiť to, čo robíš?

Ten, kto rád robí svoj biznis, nerobí to pre peniaze, ale pre seba. Ja to robím preto, lebo som extrémny extrovert a stretávam sa s rôznymi ľuďmi, ktorí mi dávajú energiu. A rada pomáham. Ale len ľuďom, ktorí sú na rovnakej vlne.

Prezraď nám tri rady pre ženy, ktoré by sa rovnako chceli vydať na cestu za vlastným podnikateľským snom.

  • Začni hneď. Vypusti aktivity, ktoré ťa nerobia šťastnou. Nerieš peniaze, lebo nikto z ľudí, ktorých poznám a začali podnikať, nezačal s kopou peňazí. Nauč sa žiť z toho, čo máš, a konať z toho, čo máš.
  • Rob, čo môžeš, s tým, čo máš, tam, kde si. Sústreď sa na to, čo môžeš vyriešiť teraz.
  • Počúvaj svoj inštinkt. Nechaj pôsobiť ženský element (ak cítiš, že máš skvelú obchodnú príležitosť, ale niečo ti tam nehrá, preveruj, preveruj a preveruj). A rozhodni sa až potom, keď s tým tvoje vnútorné ženské ja bude totálne stotožnené.

Kde sa s tebou vieme stretnúť?

Nájdete ma online na webe a rovnako na Facebooku. Naživo sa s vami rada stretnem v Bratislave.

žiadne príspevky na zobrazenie