Lektorka Zuzana Molčanová: Rodičia sú proti tabletom na školách

0
Lektorka Zuzana Molčanová: Rodičia sú proti tabletom na školách

“Prvé, čo deti vidia, sú rodičia,” hovorí na margo používania technológií Zuzana Molčanová z Microsoftu. “Ak vidia, že majú mobil počas obeda, večere, nečakajme, že sa budú správať inak.” Zuzana je lektorka, ktorá učí učiteľov, ako sa zžiť s digitálnymi technológiami. V relácii Akčné ženy za volantom porozprávala, aký obrovský pokrok k technológiám urobili školy počas pandémie.

Sponzorom relácie Akčné ženy za volantom je TOP AUTO BRATISLAVA  a Microsoft Slovensko. Reláciu moderovala Barbara Jagušák.

Zuzana Molčanová má na starosti základné a stredné školy. Je vyštudovaná učiteľka, jej predmetmi boli fyzika a informatika, ale učila aj šach a hudobnú výchovu. Zuzana pôsobila aj na škole pre nadané deti. Žiaci, ktorých kedysi učila, teraz maturujú, takže s úsmevom dodáva, že už bola aj na stužkovej.

Mení životy učiteľov aj žiakov

Potom začala pracovať pre Microsoft ako učiteľka pre učiteľov. “Bola to pre mňa veľká výzva, lebo rada som prinášala novinky svojim žiakom a prišlo mi zaujímavé, že môže meniť životy aj učiteľov. A nielen v jednej škole, ale vo viacerých školách,” hovorí Zuzana.

Aká je digitálna gramotnosť učiteľov?

Zuzana pracuje v Microsofte od roku 2015 a porovnáva. “Je to posun, v rámci pandémie to bol obrovský skok, zažili sme transformáciu vo vzdelávaní na Slovensku,” opisuje začiatky Zuzana. “Všetci sa zhodneme na tom, že technológie patria k budúcnosti.”

“Aké technológie budeme potrebovať pre budúcnosť a budúce povolania?” pýta sa Barbara.

“Teraz máme učiť pre život, ktorý ani nevieme, aký bude,” vraví Zuzana. “Vidíme, čo všetko sa zmenilo za sedem rokov. Prišla umelá inteligencia a niektorí sa toho pojmu boja, iní ju, naopak, využívajú. Zlepšili sa digitálne kompetencie učiteľov. Boli sme radi, že sme boli pri tom, a že sme mohli pomáhať. A teraz je výzva, čo bude po pandémii.”

Deti dostávajú tablety na konzumáciu

“Vy ste zo dňa na deň museli prejsť na dištančné vzdelávanie. To musel byť šok pre deti aj pre rodičov, ako sme sa s tým popasovali?” pýta sa Barbora.

“Niektoré školy v zahraničí mali zabezpečené centrálne licencie pre Microsoft 365 riešenie a len sa prepli z prezenčného vzdelávania na online vyučovanie. Na Slovensku školy, ktoré mali toto riešenie, mali tú východiskovú pozíciu lepšiu. Aplikácia Microsoft Teams im ponúkla, že zapnem si online hodinu a stretnem sa so žiakmi na online schôdzke. Školy, ktoré nemali tieto nástroje, museli vyriešiť, aký nástroj budú využívať. My sme školám ponúkli podporu Office 365, robili sme webináre a metodiku k nasadeniu tohto nástroja a pomohli sme školám návodmi, ako vytvárať účty, vytvoriť prostredie, že záleží na tom, ako si nazvem tím…”

“Programy boli aj pre rodičov, lebo aj tí sa zúčastňovali rodičovských združení. Najmä pri menších deťoch museli pomáhať rodičia, za čo im ďakujeme,” hovorí Zuzana. Po dvoch rokoch pandémie sa zistilo, že je technológie sú na niečo dobré.

Dámy počas jazdy testovali automobil Volvo, model XC40, ktorý je dostupný aj v elektrickej verzii.

Vo videu sa ešte dozviete:

  • Ako bude vyzerať vzdelávanie budúcnosti?
  • Pre koho by bolo hybridné vzdelávanie dobré?
  • Ako využívame digitálne prvky v offline vyučovaní
  • Nechceme si z detí vychovávať závislákov
  • Čo je Surface Go?
  • Prečo sú rodičia proti tabletom v školách?
  • Na čo sú dobré technológie v školách?
  • Aká bude budúcnosť s technológiami?

žiadne príspevky na zobrazenie