Všeobecné obchodné podmienky elektronického obchodu

I.

Všeobecné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým je občianske združenie Akčné ženy o.z., so sídlom: Šafárikova trieda 288/13, 040 11 Košice – Mestská časť Západ, IČO: 51165996, DIČ 2120729578, zapísané v registri občianskych združení vedenom Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky, reg. č. VVS/1-900/90- 52073 (ďalej len „obchodník“) a objednávateľom, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru a/alebo poskytnutie služby na internetovej stránke obchodníka https://eshop.akcnezeny.sk.

Kontaktné údaje obchodníka:

Akčné ženy o.z., so sídlom: Šafárikova trieda 288/13, 040 11 Košice – Mestská časť Západ, IČO: 51165996, zapísané v registri občianskych združení vedenom Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky, reg. č. VVS/1- 900/90-52073

DIČ: 2120729578,

IČ DPH: SK2120729578 Telefón: +421 908 276 079

E-mail: obchod@akcnezeny.sk.

Orgán dohľadu:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Košický kraj Vrátna 3, 043 79 Košice odbor výkonu dozoru

tel. č.: 02/ 58272 172, 02/58272 104

http://www.soi.sk

http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

 

  1. Pre účely týchto VOP je zmluvou kúpna zmluva a/alebo zmluva o poskytovaní služieb uzatvorená medzi obchodníkom a objednávateľom a to bez ohľadu na formu jej uzatvorenia (ďalej len „Zmluva“). Zmluva, predmetom ktorej je poskytnutie služby formou Webinára sa pre účely týchto VOP považuje za spotrebiteľskú zmluvu s digitálnym plnením podľa ustanovenia § 852a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“).
  2. Tieto VOP v znení platnom v deň uzatvorenia Zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. V prípade, že obchodník a objednávateľ uzatvoria písomnú Zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto VOP, budú ustanovenia Zmluvy uprednostnené pred týmito Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s platnou právnou úpravou (skrátenie lehoty na vrátenie Tovaru, doby zodpovednosti za vady a pod.). Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  3. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto VOP rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu a/alebo služby, ktorý súvisí s predmetom Zmluvy, ktorá je zmluvou uzavretou na diaľku bez ohľadu na to, či produkt a/alebo službu dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.

 

II.

Objednávka a uzavretie Zmluvy

  1. Tovary a služby vrátane vstupeniek na podujatia a členstva vklube, ktoré obchodník ponúka v elektronickom obchode (ďalej len „Tovar“ a „Služba“) sú obchodníkom bežne dodávané a sú dostupné v dodacej lehote podľa čl. VI týchto Hlavné vlastnosti konkrétneho Tovaru a Služby sú uvedené priamo v elektronickom obchode obchodníka na internetovej stránke https://eshop.akcnezeny.sk (ďalej len „elektronický obchod“).
  2. Návrh na uzavretie Zmluvy zasiela objednávateľ obchodníkovi vo forme vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke obchodníka, ktorým zaslal návrh na uzavretie Zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k Tovaru označeného objednávateľom, a/alebo poskytnutie Služby za cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len „Objednávka“). Pre vytvorenie Objednávky je nevyhnutné, aby objednávateľ vybral požadovaný Tovar, jeho množstvo, spôsob doručenia a spôsob Potvrdením/odoslaním Objednávky objednávateľ predloží obchodníkovi záväzný návrh na uzatvorenie Zmluvy.
  3. Následne po odoslaní Objednávky obdrží objednávateľ na svoju e-mailovú adresu automaticky vykonávané oznámenie o prijatí Objednávky do elektronického systému obchodníka (ďalej len „Potvrdenie doručenia Objednávky“). Na e-mailovú adresu objednávateľa môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho Objednávky.
  1. Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že obchodníkovi bola doručená Objednávka, nie je všakakceptovaním návrhu na uzavretie Zmluvy.
  1. Obchodník následne zašle na e-mailovú adresu objednávateľa informáciu o tom, či bola Objednávka objednávateľa akceptovaná (ďalej len „Akceptácia Objednávky“). Akceptácia objednávky obsahuje jedinečné číslo Objednávky, informáciu o názve a špecifikácii Tovaru a/alebo Služby, ktorého predaj alebo poskytnutie je predmetom Zmluvy, ďalej údaje o cene Tovaru a/alebo Služby, údaj o predpokladanej dodacej lehote Tovaru a/alebo Služby, názov a údaje o mieste, kde má byť Tovar dodaný a/alebo Služba poskytnutá a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy Tovaru do dohodnutého miesta doručenia Tovaru/poskytnutia Služby pre objednávateľa, údaje o obchodníkovi (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.
  1. Zmluva je uzavretá doručením Akceptácie Objednávky v elektronickej podobe objednávateľovi. Zmluva je platná dňom jej uzatvorenia a účinná dňom uhradenia ceny za dodanie Tovaru/poskytnutie Služby, ak kogentná právna úprava neustanovuje inak alebo ak sa úhrada ceny nerealizuje formou dobierky.
  1. Objednávateľ uzatvorením Zmluvy potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v čase uzatvorenia Zmluvy.
  2. Obchodník jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oboznámil pred odoslaním objednávky objednávateľa s predzmluvnými informáciami, týkajúcimi sa platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok uvedených v týchto VOP, ato najmä nie však výlučne:
  •   s emailovou adresou obchodníka,
  •   s charakterom Tovaru/ Služby a ich špecifikáciou a podmienkami poskytnutia,
  •  s celkovou cenou vrátane DPH resp. iných uplatňujúcich sa daní a ostatnými nákladmi, a to nákladmi na dodanie ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný obchodníkovi uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných obchodníkom,
  •  s platobnými podmienkami, dodacími podmienkami, časom a miestom dodania Tovaru a poskytnutia Služby, s informáciou o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov objednávateľa,
  •   s obchodný menom a adresou sídla obchodníka,
  •  s adresou obchodníka, na ktorej môže objednávateľ uplatniť reklamáciu Tovaru/Služby, podať sťažnosť alebo iný podnet, ak sa táto adresa líši od adresy sídla obchodníka uvedenej v týchto VOP,
  •   s informáciou o práve objednávateľa odstúpiť od Zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva objednávateľa na odstúpenie od Zmluvy,
  •  s informáciu o prípadnej povinnosti objednávateľa uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy, ak objednávateľ odstúpi od Zmluvy po tom, čo udelil obchodníkovi výslovný súhlas,
  •  s informáciou o tom, že objednávateľ nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, prípadne informáciu o okolnostiach, za ktorých objednávateľ stráca právo na odstúpenie od Zmluvy,
  •  s poučením o zodpovednosti objednávateľa za vady Tovaru/Služby podľa všeobecne záväzných právnych predpisov pri dodaní Tovaru/poskytovaní Služby objednávateľovi,
  •   s informáciou o dĺžke trvania Zmluvy,
  •  s informáciou o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu,
  •  s informáciou o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých obchodník vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie,
  •   s  informáciou  o  možnosti  a  podmienkach  riešenia  sporu  vzniknutého  medzi  obchodníkom a objednávateľom – spotrebiteľom prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov resp. že objednávateľ bol poučený o jeho práve podať obchodníkovi žiadosť o nápravu podľa č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „Zákon ARSS“), a že bol v rámci týchto VOP oboznámený s webovým sídlom, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov.
  1. Ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo iných nákladov podľa predchádzajúceho bodu týchto VOP alebo o nákladoch na vrátenie Tovaru, objednávateľ nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.
  2. Náklady vzniknuté objednávateľovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením Zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie alebo náklady na telefonickú komunikáciu) si hradí objednávateľ sám.
  3. Ak obchodník nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu zo Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich zo Zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať Tovar/poskytnúť Službu objednávateľovi v lehote dohodnutej v Zmluve alebo určenej týmito VOP, je obchodník povinný ponúknuť objednávateľovi náhradné plnenie alebo možnosť pre objednávateľa odstúpiť od Zmluvy, resp. stornovať Objednávku. Stornovať objednávku môže objednávateľ telefonicky alebo doručením e-mailu. V prípade, ak objednávateľ v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané obchodníkom ani neodstúpi od Zmluvy, je obchodník oprávnený postupovať v súlade s článkom XI ods. 1 týchto VOP.
  1. Objednávateľ môže zrušiť (stornovať) Objednávku do okamihu jej akceptácie obchodníkom, a to telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou). Zrušenie Objednávky obchodník potvrdí objednávateľovi telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou). O zmenu alebo storno Objednávky môže objednávateľ požiadať telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou) obchodníka aj po akceptácii Objednávky obchodníkom, avšak vždy pred odoslaním Tovaru. Obchodník bezodkladne objednávateľovi telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou) oznámi, či tejto žiadosti vyhovie; tým nie je dotknuté právo objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom na odstúpenie od
  2. Obchodník je oprávnený jednostranne zrušiť Objednávku, ktorú nie je možné záväzne akceptovať z dôvodu nesprávne uvedených údajov na Objednávke, a to najmä chybne uvedený e-mail alebo telefónne číslo objednávateľa alebo v prípade, že údaje uvedené objednávateľom v Objednávke sa javia ako zrejme nesprávne alebo nepravdivé alebo v prípade, že nie je možné oznámiť a/alebo odoslať objednávateľovi záväznú Akceptáciu Objednávky
  3. Objednávateľ je oprávnený v elektronickom obchode vykonať registráciu a spravovať svoj zákaznícky účet. Registrácia však nie je podmienkou nakupovania v elektronickom obchode.
  4. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní Tovaru/Služby je objednávateľ povinný uvádzať správne a pravdivé osobné údaje atieto v prípade potreby aktualizovať.
  1. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Obchodník nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
  2. Obchodník môže zrušiť užívateľský účet, najmä ak objednávateľ poruší svoje povinnosti zo Zmluvy a týchto VOP.

 

III.

Práva a povinnosti obchodníka

  1. Obchodník je povinný:
  •  dodať na základe Zmluvy objednávateľovi Tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
  •  poskytnúť na základe Zmluvy objednávateľovi Službu dohodnutým spôsobom, v dohodnutej kvalite alehote,
  •   zabezpečiť, aby dodaný Tovar/poskytnutá Služba boli v súlade s platnými právnymi predpismi SR,
  •  bezodkladne po uzavretí Zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním Tovaru/poskytnutím Služby poskytnúť objednávateľovi potvrdenie o uzavretí Zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom e-mailu. Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v článku 2 týchto VOP vrátane formulára na odstúpenie od Zmluvy.
  •   odovzdať  objednávateľovi   najneskôr  spolu  s Tovarom/poskytnutou  Službou  v  písomnej  alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie Tovaru/Služby a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad),
  •  pri poskytovaní Služby konať s odbornou starostlivosťou, s využitím všetkých svojich teoretických znalostí a praktických skúseností tak, aby dosiahol čo najlepšie výsledky a prispel k splneniu účelu Zmluvy.
  1. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny od objednávateľa za dodaný Tovar/poskytnutú Službu.
  2. Obchodník má právo kedykoľvek pozmeniť, pozastaviť alebo zrušiť Službu alebo jej jednotlivé súčasti a rovnako aj zmeniť obsah Služby vrátane elektronických materiálov a výukových videí.

IV.

Práva a povinnosti objednávateľa

  1. Objednávateľ bol obchodníkom oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť
  2. Objednávateľ je povinný:
  •   prevziať objednaný a dodaný Tovar/prijať poskytnutú Službu,
  •  zaplatiť obchodníkovi dohodnutú cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie Tovaru/poskytnutia Služby,
  •   potvrdiť v dodacom liste prevzatie Tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
  1. Objednávateľ má právo na dodanie Tovaru/poskytnutie Služby v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
  2. Objednávateľ sa zaväzuje zúčastniť sa Služby (kurzu/konferencie) načas, ato na začiatok kurzu/konferencie určeného obchodníkom a dodržiavať čas a miesto konania kurzu/konferencie. Obchodník si vyhradzuje právo akceptovať meškanie objednávateľa maximálne 10 minút. Pokiaľ objednávateľ mešká viac ako 10 minút, obchodník nemá povinnosť vracať sa už k prebratému obsahu kurzu/konferencie.
  3. Objednávateľ sa zaväzuje, že bude dodržiavať etický kódex a zásady slušného správania počas kurzu/konferencie. V prípade, ak správanie sa objednávateľa počas trvania kurzu/konferencie bude vykazovať akékoľvek náznaky násilného a toxického správania, vyhrážania, podvodného a klamlivého konania, osočovania, nadávania a používania vulgárnych výrazových a rečových prostriedkov, resp. iného nevhodného správania voči obchodníkovi a/alebo inému účastníkovi kurzu/konferencie, má obchodník právo vylúčiť objednávateľa , a to bez nároku na vrátenie už zaplatenej

 

V.

Cena

  1. Cena za Tovar a cena za poskytnutie Služby dohodnutá v Zmluve medzi obchodníkom a objednávateľom je uvedená v Akceptácii objednávky (ďalej len „cena„). Ak je cena uvedená v potvrdení doručenia Objednávky vyššia ako cena za identický Tovar/Službu uvedená v ponuke elektronického obchodu v čase odoslania Objednávky objednávateľom – spotrebiteľom, obchodník doručí objednávateľovi elektronickú správu s informáciou o ponuke novej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh obchodníka na uzavretie novej Zmluvy, ktorý musí objednávateľ výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu Zmluvy.
  2. Cena je stanovená v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 18/1996 Z.z. o cenách v znení neskorších predpisov.
  3. Objednávateľ sa zaväzuje obchodníkovi zaplatiť cenu za dodanie Tovaru/poskytnutie Služby uvedenú v Zmluve.
  1. Zobrazená cena za Tovar a Služby na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu Tovaru alebo iné voliteľné Služby. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom Tovare alebo Službe nie je uvedené
  2. Objednávateľ je povinný zaplatiť obchodníkovi cenu vrátane nákladov na doručenie Tovaru dobierkou v mieste dodania Tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet obchodníka, uvedeným v Akceptácii Objednávky alebo na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka v čase pred prevzatím Tovaru, ato vlehote podľa Zmluvy, najneskôr však pri prevzatí Tovaru. Dňom zaplatenia ceny za dodanie Tovaru sa považuje deň pripísania ceny v prospech bankového účtu obchodníka.
  1. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu Tovaru/Služby uvedenú na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník. Zmena ceny Tovaru/Služby sa nevzťahuje na Zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu Tovaru/poskytnutiu Služby.
  2. Objednávateľ v súlade s ustanovením 71 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v platnom znení podpisom tejto Zmluvy udeľuje explicitný súhlas stým, aby obchodník posielal faktúry, ktoré budú vystavené na základe tejto Zmluvy v elektronickej forme a to na emailovú adresu, ktorú objednávateľ uviedol v Objednávke.
  1. Náklady na doručenie Tovaru znáša objednávateľ v nasledujúcej výške:
  •  doručenie v rámci územia Slovenskej republiky prostredníctvom Slovenskej pošty – za každú Objednávku do hmotnosti 100g – 2 €;

pri Objednávkach presahujúcich hmotnosť 100 g podľa aktuálneho cenníka Slovenskej pošty, avšak platí, že o konečnej cene nákladov na doručenie Tovaru je kupujúci/objednávateľ informovaný pred odoslaním Objednávky,

  •  doručenie v rámci územia Slovenskej republiky prostredníctvom kuriéra Slovak Parcel Service: 4,69 € za každú Objednávku,
  •  doručenie v rámci územia Slovenskej republiky prostredníctvom vlastnej dopravy obchodníka: 4,69 € za každú Objednávku,
  •   doručenie v rámci územia Českej republiky prostredníctvom Slovenskej pošty: podľa aktuálneho cenníka Slovenskej pošty, avšak platí, že o konečnej cene nákladov na doručenie Tovaru je kupujúci/objednávateľ informovaný pred odoslaním Objednávky.
  1. Platba za dobierku je pri Objednávkach v hodnote do 40 € vo výške 1,90 €, pri Objednávkach v hodnote 40

€ až 50 € vo výške 1,00 € a pri Objednávkach v hodnote nad 50 € náklady na dobierku Predávajúci.

  1. Pri Objednávkach v minimálnej hodnote 40 € hradí náklady na doručenie Tovaru obchodník.

VI.

Dodacie podmienky

  1. Obvyklá dostupnosť Tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom Tovare na internetovej stránke elektronického obchodu.
  2. Ak sa obchodník a objednávateľ v Zmluve nedohodli inak, obchodník je povinný dodať Tovar objednávateľovi bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Ak obchodník nie je schopný doručiť Tovar v lehote podľa tohto odseku, je povinný kontaktovať objednávateľa telefonicky alebo prostredníctvom  e-mailovej komunikácie  a informovať objednávateľa o tejto  skutočnosti a o možnostiach Ďalšieho postupu v súlade s článkom II ods. 11 týchto VOP. Ak obchodník nesplnil svoj záväzok dodať Tovar v lehote podľa prvej vety, objednávateľ ho vyzve, aby dodal Tovar v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak obchodník nedodá Tovar ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, objednávateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy.
  3. Obchodník je povinný poskytnúť Službu bezpečným spôsobom a s odbornou starostlivosťou vlehote uvedenej na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
  4. Obchodník je oprávnený vyzvať objednávateľa na prevzatie Tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie Tovaru dohodnutej v Zmluve.
  1. Farebné zobrazenie Tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom ako ich bude objednávateľ vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp. iného použitého zobrazovacieho zariadenia.
  2. Objednávateľ je povinný prevziať Tovar v mieste, ktoré je obchodníkom a objednávateľom dohodnuté v Zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním Tovaru (ďalej len „Miesto“). Objednávateľ je povinný prevziať Tovar v časovom rozsahu, ktorý je obchodníkom a objednávateľom dohodnutý v Zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním Tovaru (ďalej len „Časový rozsah“).
  3. V prípade, ak je Miestom prevádzka obchodníka je objednávateľ povinný prevziať Tovar do 7 pracovných dní, ak sa zmluvné strany nedohodnú písomnou formou (e-mailom alebo poštou) alebo telefonicky inak.

V prípade, ak objednávateľ Tovar neprevezme do 7 dní po uplynutí lehoty uvedenej v Zmluve, je obchodník oprávnený odstúpiť od Zmluvy a predať Tovar tretej osobe.

  1. Obchodník je  povinný  poskytnúť  Službu  v Mieste  av Časovom  rozsahu,  ktoré  sú  obchodníkom a objednávateľom dohodnuté v Zmluve alebo iným spôsobom v čase pred poskytnutím Služby.
  1. V prípade, ak obchodník dopraví Tovar objednávateľovi na Miesto a v Časovom rozsahu, objednávateľ je povinný prevziať Tovar osobne alebo zabezpečiť, aby Tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie Tovaru a podpísať protokol o doručení a odovzdaní Tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie Tovaru je povinná predložiť obchodníkovi kópiu Akceptácie Objednávky.
  2. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia Tovaru objednávateľovi. Doručením Tovaru objednávateľovi sa rozumie dodanie Tovaru na Miesto, jeho prevzatie objednávateľom alebo treťou osobou splnomocnenou objednávateľom a podpísanie protokolu o doručení a odovzdaní Tovaru objednávateľom alebo treťou osobou splnomocnenou objednávateľom.
  3. Ak bude potrebné dodanie Tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti objednávateľa na Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak objednávateľ bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od Zmluvy neprevezme Tovar do 7 dní po márnom uplynutí Časového rozsahu, vzniká obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie Tovaru na Miesto.
  1. Zmluva je uzavretá s rozväzovacou podmienkou s tým, že ak objednávateľ neuhradí obchodníkovi dohodnutú cenu v lehote 15 dní od výzvy obchodníka na prevzatie Tovaru, Zmluva sa od začiatku ruší, zmluvné strany si vrátia alebo nahradia všetky prijaté plnenia a obchodník nadobúda právo voľne disponovať s objednaným Tovarom.
  2. Objednávateľ je oprávnený skontrolovať zásielku, teda Tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti doručovateľskej spoločnosti. V prípade zistenia existencie vady Tovaru a/alebo v prípade ak zásielka nie je kompletná (nižší počet kusov Tovaru, resp. chýba objednaný Tovar) je zamestnanec doručovateľskej spoločnosti povinný na žiadosť objednávateľa vyhotoviť Zápis o škode s uvedením rozsahu a povahy vady Tovaru, ktorého správnosť potvrdí objednávateľ. Na základe takto vyhotoveného Zápisu doručeného obchodníkovi môže následne objednávateľ odmietnuť prevziať dodaný Tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie Tovaru s vadou a následne v zmysle článku VIII týchto VOP si uplatniť zodpovednosť za vady Tovaru u obchodníka alebo u inej osoby, o ktorej obchodník oboznámil objednávateľa pred uzavretím Zmluvy alebo pred odoslaním Objednávky (ďalej len „určená osoba“). V prípade, ak objednávateľ odmietne prevziať dodaný Tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie Tovaru obchodníkovi znáša obchodník.
  3. Objednávateľ je oprávnený v prípade nedodania Tovaru obchodníkom v lehote uvedenej v 2 tohto článku VOP odstúpiť od Zmluvy a obchodník je povinný vrátiť objednávateľovi už zaplatenú časť ceny bez zbytočného odkladu najneskôr však v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od Zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil objednávateľ pri svojej platbe, pokiaľ sa s objednávateľom nedohodne na inom spôsobe vrátenia bez toho, aby boli objednávateľovi účtované ďalšie poplatky.
  4. Doklady potrebné na prevzatie a užívanie Tovaru a prípadne iné doklady stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi (záručný list, dodací list, daňový doklad) je obchodník povinný odovzdať objednávateľovi najneskôr spolu s Tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe.

 

VII.

Nadobudnutie vlastníckeho práva a prechod nebezpečenstva škody na Tovare

  1. Prevzatím Tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k Tovaru na objednávateľa. Objednávateľ, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v ustanovení § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka nadobúda vlastnícke právo k Tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za
  2. Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na objednávateľa v čase, keď objednávateľ alebo tretia osoba splnomocnená objednávateľom prevezme Tovar od obchodníka alebo od doručovacej spoločnosti Tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď obchodník umožní objednávateľovi nakladať s Tovarom a objednávateľ Tovar neprevezme.

 

VIII.

Zodpovednosť za vady Tovaru

  1. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný Tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania Tovaru. Pri použitom Tovare sa môžu zmluvné strany dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti obchodníka za vady, nie však kratšej ako jeden rok od dodania Tovaru. Ak sa vada prejaví do uplynutia tejto doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Tovar už v čase dodania. To neplatí ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo
  2. Na Tovar je objednávateľovi poskytnutá záručná doba 24 Vyhlásením v záručnom liste vydanom objednávateľovi môže obchodník na vybrané druhy Tovaru poskytnúť dlhšiu záruku, pričom v záručnom liste obchodník určí podmienky a rozsah tejto záruky. Záručná doba začína plynúť od prevzatia Tovaru objednávateľom. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Záručnú dobu nie je možné zamieňať so životnosťou Tovaru, teda dobou, po ktorú pri správnom používaní a správnom ošetrovaní, vrátane údržby môže Tovar vzhľadom k svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti v intenzite jeho používania držať. Za vadu Tovaru sa nepovažuje zmena vlastnosti Tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočného alebo nevhodného ošetrovania, v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je Tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia kupujúcim/objednávateľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
  3. Ak obchodník zodpovedá za vadu predaného Tovaru, objednávateľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej Zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka).
  4. Objednávateľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady.
  5. Obchodník alebo určená osoba poskytne objednávateľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady objednávateľom. V potvrdení o vytknutí vady uvedie obchodník lehotu, v ktorej bude vada odstránená. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
  6. Obchodník alebo určená osoba vydá objednávateľovi potvrdenie o vytknutí vady Tovaru vo vhodnej forme zvolenej obchodníkom, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vytknuté vady Tovaru a ešte raz poučí objednávateľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ustanovenia § 623 a § 624 Občianskeho zákonníka.
  7. Objednávateľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru alebo opravou Objednávateľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný, alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
  8. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže objednávateľ požadovať jej bezplatné odstránenie. obchodník vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu Tovaru s prihliadnutím na povahu Tovaru a povahu a závažnosť Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si s ohľadom na všetky okolnosti vyžadovali neprimerané náklady.
  9. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci/objednávateľ odovzdá alebo sprístupní Tovar Obchodníkovi alebo ním určenej osobe.
  10. Obchodník dodá opravený Tovar alebo náhradný Tovar objednávateľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu objednávateľ dodal vadný Tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak objednávateľ neprevezme Tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník Tovar predať. Ak ide o Tovar väčšej hodnoty, obchodník objednávateľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Tovaru.
  11. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí objednávateľovi výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak objednávateľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru.
  12. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi objednávateľovi. Ak objednávateľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za
  13. Objednávateľ má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za Objednávateľ musí svoje právo uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného Tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od Zmluvy, inak právo zanikne.
  14. Objednávateľ má právo na primeranú zľavu z ceny, alebo môže odstúpiť od Zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak obchodník Tovar neopravil ani nevymenil, alebo obchodník odmietol vadu odstrániť na základe ods. 9 tohto článku VOP, alebo má Tovar rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene Tovaru, alebo je vada tak závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z ceny, resp. odstúpenie od Zmluvy, alebo obchodník vyhlásil, resp. je to z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre objednávateľa.
  15. Ak sa Zmluva týka kúpy viacerých tovarov, objednávateľ môže odstúpiť od nej len vo vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od Zmluvy len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného Tovaru.
  16. Objednávateľ nemôže  odstúpiť  od  Zmluvy  podľa  predchádzajúceho  bodu,  ak  sa  objednávateľ spolupodieľal na vzniku vady, alebo ak je vada zanedbateľná.
  17. Obchodník po odstúpení od Zmluvy objednávateľom a vrátení Tovaru späť obchodníkovi, vráti objednávateľovi cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia Tovaru alebo po preukázaní, že objednávateľ Tovar zaslal obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti cenu alebo vyplatí zľavu objednávateľovi rovnakým spôsobom, aký použil objednávateľ pri zaplatení ceny, pokiaľ objednávateľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.
  18. Na vybavovanie zodpovednosti za vady sa vzťahuje čl. VIII. týchto VOP. Objednávateľ bol riadne oboznámený a informovaný o podmienkach a spôsobe uplatňovania zodpovednosti za vady Tovaru vrátane údajov o tom, kde možno zodpovednosť za vady uplatniť tak, že umiestnil tieto VOP na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka a objednávateľ mal možnosť si ich v čase pred odoslaním objednávky prečítať.
  19. Zodpovednosť za vady sa vzťahuje na Tovar zakúpený objednávateľom od obchodníka prostredníctvom elektronického obchodu.
  20. Ak Tovar vykazuje vady, objednávateľ má právo uplatniť zodpovednosť za vady v prevádzkarni obchodníka alebo u určenej osoby tak, že doručí Tovar do prevádzkarne obchodníka alebo prevádzkarne určenej osoby a doručí obchodníkovi, resp. určenej osobe prejav vôle objednávateľa uplatniť si svoje právo (ďalej len „Oznámenie o vytknutí vady“) napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie zodpovednosti za vady, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu obchodníka. Obchodník odporúča Tovar pri jeho zasielaní poistiť. Zásielky na dobierku obchodník ani určená osoba nepreberá. Objednávateľ je povinný v Oznámení o vytknutí vady pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady Tovaru; objednávateľ zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ustanovenia § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Zoznam určených osôb je uvedený na príslušnej podstránke elektronického obchodu alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť obchodník.
  1. Konanie týkajúce sa zodpovednosti za vady Tovaru, ktorý sa dá doručiť obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
  •  doručenie Oznámenia o vytknutí vady Tovaru obchodníkovi alebo určenej osobe,  doručenie Tovaru od objednávateľa obchodníkovi alebo určenej osobe,
  •  doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k Tovaru obchodníkovi alebo určenej osobe, ak sú tieto údaje nevyhnutné na identifikáciu vady Tovaru a opravu Tovaru;
  1. Ak je predmetom vytknutia vady Tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť obchodníkovi alebo ktorý je pevne zabudovaný, objednávateľ je okrem splnenia podmienok podľa ods. 22 tohto článku VOP povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky Tovaru obchodníkom alebo treťou osobou určenou obchodníkom. Konanie týkajúce sa Tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť obchodníkovi alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka Tovaru podľa prvej Ak však obchodník alebo ním určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany objednávateľa nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o vytknutí vady obchodníkovi, konanie začína dňom doručenia Oznámenia obchodníkovi.
  2. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie Tovaru a inštaláciu opraveného Tovaru alebo náhradného Tovaru, ak si to výmena alebo oprava Tovaru vyžaduje.
  3. Objednávateľ je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ustanovenia § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť obchodníkovi, resp. oprávnenej osobe. Na základe rozhodnutia objednávateľa, ktoré zo svojich práv v zmysle ustanovenia § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je obchodník alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia vytknutia zodpovednosti za vady.
  4. Zodpovednosť sa nevzťahuje na vady, na základe ktorých si objednávateľ s obchodníkom v dobe uzatvárania Zmluvy dohodli zníženú cenu a o ktorých s prihliadnutím k tejto okolnosti musel objednávateľ vedieť.
  5. Obchodník nezodpovedá za vady Tovaru:
  •  ak objednávateľ neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti obchodníka za vadu Tovaru do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady Tovaru,
  •   ak je vadou Tovaru mechanické poškodenie Tovaru spôsobené objednávateľom,
  •  ak vada Tovaru vznikla používaním Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu Tovaru,
  •  ak vada Tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o Tovar,
  •  ak vada Tovaru vznikla poškodením Tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania Tovaru,
  •  ak vada Tovaru vznikla poškodením Tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,  ak vada Tovaru vznikla poškodením Tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
  •  ak vada Tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
  •   ak vada Tovaru vznikla zásahom do Tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
  • Ak zásielka nie je kompletná, resp. ak ide o zjavnú vadu, ktorú objednávateľ mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení Tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi obchodníka, neskoršie vytknutie vady tohto druhu bude možné uznať len ak objednávateľ preukáže, že vytknuté vady mal Tovar už v čase jeho prevzatia objednávateľom.
  1. O výsledku vybavenia vytknutia zodpovednosti za vady bude obchodník informovať objednávateľa bezprostredne po ukončení konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s Tovarom, prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení vytknutia zodpovednosti za vady.
  2. V prípade výmeny Tovaru za nový dostane objednávateľ doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene Tovaru, a prípadné ďalšie vytknutia zodpovednosti za vady sa uplatňujú na základe kúpnej Zmluvy a tohto V prípade výmeny Tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového Tovaru, ale iba na nový Tovar.
  3. Vybavenie uplatnenej zodpovednosti za vady sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o vytknutí vady a v potvrdení o vytknutí vady Tovaru podľa 6 tohto článku VOP.
  4. Oprávnenie objednávateľa na uplatnenie zodpovednosti za vady Tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal obchodníka o odstránenie vady Tovaru podľa 3 tohto článku VOP skonzumované a bez ohľadu na výsledok konania o zodpovednosti za vady bude prípadné opätovné vytknutie tej istej jedinečnej vady (nie vady rovnakého druhu) bez predloženia znaleckého odborného posudku alebo odborného stanoviska vydanými akreditovanou, autorizovanou alebo notifikovanou osobou, zamietnuté.
  5. Ustanovenia článku VIII týchto VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ustanovení. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka. Vprípade objednávateľa, ktorý nie je spotrebiteľom, sa právne vzťahy týkajúce sa uplatnenia vád Služieb riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej len „Obchodný zákonník“) (najmä ustanovenia 429 resp. § 409 a nasl. Obchodného zákonníka).
  6. V prípade objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom, sa právne vzťahy týkajúce sa uplatnenia vád Tovaru neupravené týmito VOP riadia príslušnými právnymi predpismi, najmä Občianskym zákonníkom a Zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon„).

 

IX.

Zodpovednosť za vady Služby

  1. Obchodník zodpovedá za to, že poskytnuté Služby, ktoré nie sú digitálnym plnením (napr. kurzy, konferencie), v čase poskytnutia nemajú vady, ktoré by rušili, alebo znižovali hodnotu alebo schopnosť ich využitia v Zmluve predpokladaným účelom, a že poskytnuté Služby spĺňajú požiadavky na obsah a kvalitu Služby v súlade s charakterom Služby a platných právnych predpisov. Nesúhlas objednávateľa s právnym alebo iným názorom obchodníka neznamená vadné poskytnutie plnenia.
  1. Objednávateľ si môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady.
  1. Obchodník poskytne objednávateľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady objednávateľom. V potvrdení o vytknutí vady uvedie obchodník lehotu, v ktorej bude vada odstránená. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
  2. Ak nie je uvedené inak, záručná doba na poskytnuté Služby, ktoré nie sú digitálnym plnením (konferencie), je 24 mesiacov. Záručné doby začínajú plynúť od dátumu prevzatia Služby objednávateľom. Práva zo zodpovednosti za vady, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
  3. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi objednávateľovi.
  4. Na zodpovednosť za vady Služby sa vzťahujú ustanovenia článku VIII týchto VOP primerane .
  5. Ustanovenia tohto článku VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ustanovení § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka. Vprípade objednávateľa, ktorý nie je spotrebiteľom, sa právne vzťahy týkajúce sa uplatnenia vád Služieb riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka (najmä ustanovenia § 429 resp. § 409 a nasl. Obchodného zákonníka).

X.

Zodpovednosť za vady veci s digitálnymi prvkami

  1. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má dodávať digitálny obsah alebo poskytovať digitálna služba nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník zodpovedá za každú vadu, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
  2. Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnym prepojením digitálneho plnenia so zložkami digitálneho prostredia objednávateľa alebo začlenením digitálneho plnenia do zložiek digitálneho prostredia objednávateľa (ďalej len „integrácia“), ak
  • bola integrácia vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo
  • integráciu, ktorú mal vykonať kupujúci/objednávateľ, vykonal tento nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na integráciu, ktorý mu poskytol obchodník.
  1. Obchodník nezodpovedá za vady Služby digitálneho plnenia:
  2. ak objednávateľ neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti obchodníka za vadu Služby do uplynutia doby zodpovednosti obchodníka za vady Služby,
  3. ak integrácia nebola vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť alebo ak integráciu, ktorú mal vykonať objednávateľ, vykonal objednávateľ nesprávne, napriek riadne a správne poskytnutého návodu na integráciu, ktorý mu poskytol obchodník,
  4. ak vada digitálneho plnenia bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie podľa § 852f ods. 4 Občianskeho zákonníka, ak si objednávateľ aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a obchodník oboznámil objednávateľa o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia kupujúcim/objednávateľom neboli spôsobené nedostatkami návodu na inštaláciu poskytnutom objednávateľom obchodníkom.
  5. Ustanovenia tohto článku VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ustanovení § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka. V prípade objednávateľa, ktorý nie je spotrebiteľom, sa právne vzťahy týkajúce sa uplatnenia vád Služieb riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka (najmä ustanovenia § 429 resp. § 409 a nasl. Obchodného zákonníka).

 

XI.

Odstúpenie od Zmluvy

  1. Ak v súlade s článkom II ods. 11 týchto VOP objednávateľ v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané obchodníkom ani neodstúpi od Zmluvy, je obchodník oprávnený odstúpiť od V prípade, ak objednávateľ už uhradil cenu alebo jej časť, obchodník je povinný vrátiť už uhradenú cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od Zmluvy objednávateľovi rovnakým spôsobom aký použil objednávateľ pri svojej platbe, pokiaľ sa s objednávateľom nedohodne na inom spôsobe vrátenia bez toho aby boli objednávateľovi účtované ďalšie poplatky.
  2. Ak obchodník z dôvodov uvedených v článku II. ods. 11 týchto VOP nie je schopný dodať objednávateľovi Tovar/poskytnúť objednávateľovi Službu v cene, ktorá je uvedená v Objednávke a túto skutočnosť oznámi objednávateľovi pred záväznou akceptáciou Objednávky, obchodník nie je povinný akceptovať návrh objednávateľa na uzavretie Zmluvy.
  3. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ustanovením § 19 a nasl. Zákona v lehote 14 dní od prevzatia Tovaru, resp. odo dňa uzavretia Zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie Služby, alebo uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak obchodník včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ustanovenia § 15 Zákona. Objednávateľ môže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je kúpa Tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy.
  4. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy znáša objednávateľ.
  5. Lehota na odstúpenie od Zmluvy začína plynúť v deň, keď objednávateľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa
  •  Tovary objednané objednávateľom v jednej Objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  •  dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  •  na základe Zmluvy Tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného Tovaru.

Lehota na odstúpenie od Zmluvy podľa ods. 3 tohto článku VOP sa považuje za zachovanú, ak objednávateľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od Zmluvy obchodníkovi.

  1. Objednávateľ môže uplatniť právo na odstúpenie od Zmluvy uzavretej na diaľku v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu. Objednávateľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP.
  2. Odstúpenie od Zmluvy podľa prechádzajúceho odseku týchto VOP musí obsahovať informácie, na základe ktorých obchodník dokáže jednoznačne a bez akýchkoľvek pochybností identifikovať Objednávku a produkt, ktorý chce objednávateľ vrátiť. Takými sú aj informácie požadované vo vzorovom formulári na odstúpenie od Zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP: identifikácia kupujúceho, dátum prípadne číslo Objednávky, názov a špecifikáciu Tovaru a/alebo Služby. Odporúčame uviesť aj preferovaný spôsob, akým má obchodník vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho/objednávateľa.
  3. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od Zmluvy poskytnúť objednávateľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak objednávateľ odstúpil od Zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od Zmluvy, ktoré sú dostupné v on-line rozhraní obchodníka.
  4. Ak objednávateľ odstúpi od Zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so Zmluvou, od ktorej objednávateľ odstúpil. To neplatí, ak sa zmluvné strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Od objednávateľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ustanovení § 21 ods. 3 a 5, a v ustanovení § 22 ods. 3 Zákona a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
  1. Objednávateľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy zaslať Tovar späť na adresu sídla obchodníka alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie Tovaru. To neplatí, ak obchodník navrhol, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto VOP sa považuje za zachovanú, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
  2. Objednávateľ je povinný doručiť obchodníkovi Tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný.
  3. Odporúča sa Tovar poistiť. Zásielky na dobierku obchodník nepreberá. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy vrátiť objednávateľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník nie je povinný vrátiť objednávateľovi platby podľa tohto odseku týchto VOP pred tým, ako mu je doručený Tovar alebo kým objednávateľ nepreukáže zaslanie Tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
  1. Obchodník je povinný vrátiť objednávateľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy ak objednávateľ neodstúpil od celej Zmluvy uzavretej na diaľku ale odstúpil iba vo vzťahu ku konkrétnym Tovarom. Obchodník nemôže objednávateľovi účtovať dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
  2. Obchodník nie je povinný uhradiť objednávateľovi dodatočné náklady, ak si objednávateľ výslovne zvolil iný spôsob dodania ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie , ktoré si zvolil objednávateľ a nákladmi na najlacnejší spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
  3. Objednávateľ znáša náklady na vrátenie Tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie Tovaru. To neplatí, ak obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) Zákona.
  4. Objednávateľ zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru. Objednávateľ nezodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ak si obchodník nesplnil informačnú povinnosť o práve objednávateľa odstúpiť od Zmluvy podľa § 15 ods. 1 písm. f) Zákona pri predaji na diaľku.
  5. Obchodník je povinný vrátiť objednávateľovi cenu za Tovar rovnakým spôsobom, aký použil objednávateľ pri svojej platbe, pokiaľ sa s objednávateľom nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby objednávateľovi v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
  6. V prípade, že objednávateľ odstúpi od Zmluvy a doručí obchodníkovi Tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa objednávateľ uhradiť obchodníkovi:
  7. hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota Tovaru v zmysle ustanovenia 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške
  1. náklady, ktoré vznikli obchodníkovi v súvislosti s opravou Tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované podľa cenníka pre pozáručný servis Tovaru.

Objednávateľ je povinný v zmysle tohto odseku VOP uhradiť obchodníkovi náhrady najviac vo výške rozdielu medzi cenou Tovaru a hodnotou Tovaru v čase odstúpenia od Zmluvy.

  1. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a objednávateľa, ktoré vzniknú odstúpením od Zmluvy podľa § 19 ods. 1 Zákona sa zakazuje.
  2. V súlade s § 19 ods. 1 Zákona objednávateľ nemôže odstúpiť od Zmluvy, ktorej predmetom je:
  •  dodanie Tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho alebo Tovaru vyrobeného na mieru,  dodanie Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  •  dodanie Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  •  dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru predávaných v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
  •  dodanie Tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  • dodanie digitálneho obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom objednávateľa a objednávateľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol o tom objednávateľovi potvrdenie,
  •   poskytnutie služby ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy s výslovným súhlasom objednávateľa a objednávateľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa Zmluvy objednávateľ povinný zaplatiť cenu.
  1. Vprípade, že objednávateľ odstúpi od Zmluvy a pred začatím poskytovania Služby udelí výslovný súhlas podľa ustanovenia § 17 10 Zákona, objednávateľ je povinný uhradiť obchodníkovi iba cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny.
  2. Obchodník je oprávnený odstúpiť od Zmluvy:
  • ak objednávateľ riadne a včas neuhradí cenu,
  • ak objednávateľ riadne a včas neprevezme predmet
  • Ustanovenia tohto článku VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka. Objednávateľ, ktorý nie je spotrebiteľom, môže od Zmluvy odstúpiť len v prípadoch stanovených Obchodným zákonníkom.

XII.

Duševné vlastníctvo

  1. Zmluvné strany berú na vedomie, že študijné materiály vypracované obchodníkom tvoria know-how obchodníka, ktorého ochranu upravuje zákon č. 185/2015 z. Autorský zákon v platnom znení (ďalej len „Autorský zákon“) (ďalej len „Know-how“).
  1. Obchodník poskytuje Know-how objednávateľovi výlučne na vlastné a študijné účely a objednávateľ sa zaväzuje Know-how využívať len výlučne na takéto účely a zaväzuje sa nepoužiť Know-how žiadnym spôsobom uvedeným v ustanovení 19 ods. 4 Autorského zákona, ato najmä nie však výlučne vyhotovovať jeho rozmnoženiny, šíriť obsah kurzov/konferencií, ani ich poskytovať ďalším osobám, bez predchádzajúceho písomného súhlasu obchodníka, či ho akýmkoľvek iným spôsobom užívať v rozpore s týmito VOP bez predchádzajúceho písomného súhlasu obchodníka. Objednávateľ nie je oprávnený žiadnym spôsobom meniť, verejne zobrazovať, predvádzať, rozširovať ani inak používať materiály a/alebo obsah kurzu/konferencie/Webinára na iné ako vlastné a študijné účely.

 

  1. Objednávateľ nie    je    oprávnený    predávať,    prenajímať,     požičiavať    šíriť,    distribuovať,                     vysielať, sublicencovať alebo iným spôsobom priraďovať právak elektronickému obsahu alebo akejkoľvek jeho časti akejkoľvek           tretej           Objednávateľ    nesmie                     odstraňovať popisy           a označenia týkajúce         sa vlastníctva uvedené v elektronickom obsahu. Objednávateľ rovnako nesmie obchádzať, modifikovať, znefunkčniť či odstraňovať ochranu, ktorá chráni elektronický obsah ato sám, ani prostredníctvom tretej osoby. Objednávateľ nie je oprávnený žiadnym spôsobom meniť, verejne zobrazovať, predvádzať, rozširovať ani inak používať materiály zkurzu/konferencie/Webinára na verejné ani komerčné účely. Objednávateľ nie je oprávnený poskytnúť svoje prihlasovacie údaje do online kurzu tretej osobe.
  2. Všetky texty, obrázky, grafika a ďalšie časti elektronického obsahu poskytovaného obchodníkom atvoriace súčasť Know-how obchodníka podliehajú Autorskému zákonu. Kopírovanie akejkoľvek časti Know-how obchodníka prezentovaného v rámci kurzov/konferencie/Webinára je striktne zakázané. Žiadna reprodukcia akejkoľvek časti Know-how obchodníka poskytovaného v rámci kurzov/konferencie/Webinára sa nesmie predávať či distribuovať za účelom dosahovania zisku, ako ani na komerčné účely, taktiež nesmie byť upravovaná či zahrnutá do akejkoľvek inej práce, publikácie alebo internetovej stránky. Obchodník bude svoje práva vo vzťahu ku Know-how uplatňovať v maximálnom možnom rozsahu danom príslušnými právnymi
  3. Objednávateľ nie je oprávnený svoje prihlasovacie údaje do kurzu, ak mu boli zo strany obchodníka poskytnuté, poskytnúť tretej osobe.

 

XIII.

Riešenie sporov

  1. Obchodník a objednávateľ sa dohodli, že v prípade, že sa ich vzájomné spory vzniknuté v súvislosti s plnením záväzkov v zmysle ich zmluvného vzťahu založeného Zmluvou nevyriešia ani do pätnástich dní odo dňa vzniku sporu, môže ktorákoľvek zo zmluvných strán podať návrh na vyriešenie sporu na miestne a vecne príslušnom súde. Pre riešenie sporov zo zmluvného vzťahu založeného Zmluvou je daná právomoc slovenských súdov.
  2. V prípade, ak objednávateľ – spotrebiteľ nie je spokojný s vybavením reklamácie alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má objednávateľ – spotrebiteľ právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.
  3. Ak obchodník na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania je objednávateľ – spotrebiteľ oprávnený podľa § 11 Zákona ARSS podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu Slovenskej obchodnej inšpekcii (https://www.soi.sk/sk/alternativne- riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) ako príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, v zmysle 3 ods. 2 písm. c) Zákona ARSS ako aj ďalším oprávneným subjektom alternatívneho riešenia sporov podľa zoznamu zverejneného       Ministerstvom    hospodárstva Slovenskej             republiky                              zverejneným (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-   1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1). objednávateľ       –                                      spotrebiteľ môže svoj návrh podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona ARSS. objednávateľ – spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov, na webovom sídle: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK.

 

XIV.

Ochrana osobných údajov

  1. Objednávateľ poskytuje jeho osobné údaje na spracúvanie obchodníkovi v rozsahu nevyhnutnom k dodaniu Tovaru/poskytnutia Služby a za účelom dodania Tovaru/poskytovania Služby a potvrdzuje, že ním poskytnuté osobné údaje v rozsahu, v akom ich poskytol obchodníkovi sú presné, správne, aktuálne a pravdivé.
  2. Všetky osobné údaje sú chránené v zmysle platných právnych predpisov, najmä Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a ovoľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenia o ochrane údajov) a Zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
  3. Informácie týkajúce sa spracúvania osobných údajov sú dostupné na internetovej stránke elektronického obchodu.

 

Článok XV.

Zmena termínu kurzu/konferencie a zrušenie kurzu/konferencie

  1. Vprípade, ak obchodník poskytuje objednávateľovi Individuálny kurz, má objednávateľ právo z dôležitých dôvodov zrušiť dohodnutý termín kurzu najneskôr do 24 hodín vopred, pričom objednávateľ je povinný tento dôvod oznámiť. Zmluvné strany sa dohodnú na inom náhradnom termíne. Ak objednávateľ oznámi zrušenie individuálneho kurzu menej ako 24 hodín pred plánovaným termínom Individuálneho kurzu, nemá nárok na náhradu Individuálneho kurzu. Vprípade zrušenia účasti na skupinovom kurze/konferencii nemá objednávateľ právo na náhradný termín, ak sa zmluvné strany nedohodnú Zrušením účasti na skupinovom kurze/konferencii takýto kurz/konferencia alebo jeho prepadá a objednávateľ nemá nárok na vrátenie ceny.
  2. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu kurzu/konferencie alebo zrušenie termínu kurzu/konferencie alebo jeho časti. Obchodník sa zaväzuje o všetkých prípadných zmenách informovať objednávateľa včas prostredníctvom e-mailu a/alebo SMS alebo telefonicky podľa údajov zadaných objednávateľom. Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť kurz/konferenciu z dôvodu nízkeho počtu účastníkov a ponúknuť možnosť účastníkom absolvovanie kurzu/konferencie alebo jeho časť v novom termíne, alebo vrátenie 100 % z
  1. Obchodník nezodpovedá za kvalitu internetového pripojenia v prípade kurzu/konferencie poskytovaného Nekvalitné pripojenie zo strany objednávateľa spôsobujúce prerušovanie kurzu/konferencie či nemožnosť prihlásiť sa na kurz/konferenciu nie je dôvodom zrušenia kurzu/konferencie avrátenia ceny alebo časti ceny.
  2. Obchodník informácie ohľadom kompatibility a interoperability kurzov/konferencií a požiadaviek na funkčnosť kurzu/konferencie obchodníka poskytne. Ak objednávateľ nenainštaluje alebo nesprávne nainštaluje aktualizácie alebo bezpečnostné aktualizácie, ktorých dodanie objednávateľovi zabezpečil obchodník a/alebo o potrebe ktorých bol obchodníkom informovaný, tak obchodník nezodpovedá za prípadné poruchy, zníženú funkčnosť alebo nekompatibilitu kurzov/konferencií, ktoré môžu z tohto dôvodu vzniknúť.
  1. Využívanie kurzu/konferencie ako digitálneho obsahu je spojené s prenosom údajov prostredníctvom internetu, ktorý podlieha rizikám charakteristickým pre túto sieť.
  1. Webináre (online priamy prenos, ako aj vopred nahrávané kurzy) sú nahrávané a poskytované v slovenskom jazyku prípadne v inom jazyku, ak to vyplýva z ponuky v elektronickom obchode, ato formou služby „stream“ a/alebo jednorazovým stiahnutím z elektronického obchodu obchodníka podľa určenia v opise každého jednotlivého kurzu/Webináru. Veľkosť, typ súboru sťahovateľného Webinára, ako aj celková dĺžka Webinára budú uvedené v opise kurzov/Webinárov v elektronickom obchode.

 

XVI.

Záverečné ustanovenia

  1. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 7.2024
  2. V prípade, ak sa niektoré z ustanovení týchto VOP stane neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným a je oddeliteľné od ostatných ustanovení, nemá takáto neplatnosť, neúčinnosť alebo nevykonateľnosť niektorého z ustanovení vplyv na platnosť, účinnosť a vykonateľnosť ostatných ustanovení
  3. Vprípade, ak je objednávateľ spotrebiteľom, a ak by ktorékoľvek z ustanovení týchto VOP, alebo Zmluvy bolov rozpore s právnymi predpismi na ochranu spotrebiteľa, takéto ustanovenie sa neuplatní, a uplatní sa primerane ustanovenie právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa svojim účelom a zmyslom najbližšie.
  4. V prípade, že obchodník nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskej únie alebo v týchto obchodných podmienkach, môže si objednávateľ/spotrebiteľ uplatniť svoje právo voči obchodníkovi prostredníctvom príslušného súdu.
  5. Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej platne uzatvorenej Zmluvy a na jej základe založeného zmluvného vzťahu medzi obchodníkom a objednávateľom.
  6. Objednávateľ uzatvorením Zmluvy potvrdzuje, že si VOP pozorne prečítal, všetky ich ustanovenia sú mu jasné a zrozumiteľné, týmto VOP v celom ich rozsahu porozumel, súhlasí s nimi.
  1. Právne vzťahy medzi obchodníkom a objednávateľom, ktorý je spotrebiteľom sa riadia najmä Zákonom a Občianskym zákonníkom. Ostatné právne vzťahy, tzn. právne vzťahy, ktoré vzniknú medzi obchodníkom a objednávateľom, ktorý je podnikateľom sa riadia Obchodným zákonníkom.
  2. Tieto VOP sú publikované v slovenskom jazyku. V prípade vyhotovenia akéhokoľvek prekladu VOP do iného jazyka obchodníkom alebo inou osobou, má prednosť znenie VOP v slovenskom
  3. Obchodník je oprávnený v závislosti od zmien právnych predpisov alebo svojej obchodnej politiky jednostranne zmeniť tieto VOP, ak relevantný všeobecne záväzný právny predpis neurčuje inak. Túto zmenu zverejní obchodník na internetovej stránke elektronického obchodu, spolu s dátumom účinnosti príslušných zmien.